AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Noen som har erfaring med denne tilstanden? Hvor lang tid tok det før du ble bra og hvor lang tid var smertene som verst? Trenger også tips om smertestillende som fungerte. Jeg har fått Voltaren 50 mg, men synes det ikke hjelper i det hele tatt. Etter råd fra fysioterapeut så skulle jeg ta en "kur" på kvelden i 10 dager. Har fått satt kortison to ganger, men synes effekten er dårlig. Siste gang var det en ortoped som satte sprøyta. Har det da noe hensikt å sette en ny sprøyte? Noen tips for hvordan få sove ordentlig? Våkner av smerter og da er det bare å stå opp. Føles noen ganger som at hele armen er anspent, men det er sikkert fordi den ikke finner naturlig hvile under søvnen siden jeg har nedsatt bevegelighet. Jeg prøver desperat å unngå å bli sykemeldt, men når søvn uteblir så blir det vanskelig. Anonymous poster hash: 8ae81...a88
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Velkommen i klubben! Slitt med skulderen siden 2009(!) Min første frozen shoulder varte i 9 måneder! Helt forferdelig. Gikk til fysioterapeut, soneterapeut, kortison x4, og prøve ja, alt. Eneste som har hjulpet meg er naprapat. H******* vondt, men nå kan jeg faktisk løfte armen over 90 grader! Venter på operasjon, men de vet ikke hva de finner. Ingen funn på MR eller røntgen, så kirurgen vil inn og se for sikkerhetsskyld. Det som hjelper meg er varmebehandling, tigerbalsam og kuldekrem + naprapat. Håper du finner noe som fungerer! Lykke til Anonymous poster hash: b35e4...7f4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Takk skal du ha, AB. Jeg har fått et par kortisonsprøyter uten at jeg kan hevde at de har har hatt noen effekt. Fysio sa, som korrekt er, at du må heller komme igjen når smertene er borte og bare stivheten igjen. Da først kan vi begynne behandling. Har bekreftelse fra MR samt da ortopeden skulle sette en sprøyte så slet han fordi det var stein hardt. Kortison har vært kortvarig virkning som i 2 uker så jeg ser ikke helt hensikten videre. Jeg har hatt vondt nå i et år. Tok kontakt med lege for 8 mnd siden. Håper og tror at jeg har nådd toppen av smertene nå. Bevegelighet er det jeg bryr meg minst om. Fikk du noe smertestillende som hjalp? Hvordan var nettene dine? Anonymous poster hash: 8ae81...a88
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Hei igjen. Ingen smertestillende jeg fikk hjalp, men kuldekrem og varmebehandling lindret litt. Jeg er rar, MÅ ligge på den vonde skulderen for å få sove, men ikke alltid. Det var naprapaten som gjorde det store gjennomslaget hos meg Anonymous poster hash: b35e4...7f4
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Da skal jeg sjekke ut naprapat. Jeg sover også på den vonde skulderen. Ligger jeg på den andre siden så får jeg ikke puste gjennom nesa og våkner da av at jeg er helt tørr i svelget. Anonymous poster hash: 8ae81...a88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå