Gå til innhold

Ikke betalt årsavgift. Hjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fortsatt ikke betalt årsavgifta. Kan bilen min bli avskiltet når som helst, eller kommer det purring som på vanlige regninger??

Skal få inn penger i løpet av denne uken, men tør ikke å ta kontakt før jeg har det inne på konto. Må jeg ta kontakt med tollvesenet eller statens innkrevningssentral??



Anonymous poster hash: 3b9d5...bf4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vær forsiktig når du er ute å kjører. kan bli avskiltet ved kontroll. på regningen står det som regel et telefonnr som du kan bruke. å du må ta kontakt med dem så fort som mulig



Anonymous poster hash: 39696...862
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betaler du årsavgiften etter forfallsdatoen, må du betale en tilleggsavgift. Uansett hva som er grunnen til at du har betalt for sent, må du betale tilleggsavgiften.

I april sender Tollvesenet ut purring med tilleggsavgift og forhåndsvarsel om avskilting til den som eier kjøretøyet på purretidspunktet. Dette er også er et forhåndsvarsel om avskilting av kjøretøyet.

Tilleggsavgiften er på 250 kroner for de fleste kjøretøy, blant annet bil, motorsykkel og campingvogn. Eiere av noen kjøretøytyper som for eksempel moped, traktor, veteranbil, taxi (med hovedløyve) og elbil må betale 50 kroner ved for sen betaling.


Kjøretøyet kan bli avskiltet

Hvis ikke alle avgifter er betalt innen fristen på purringen, vil du motta vedtak om avskilting i juni. Kjøretøyet blir da avskiltet ved kontroll.



Anonymous poster hash: 9664f...ade
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer purring, og du må påregne 250 kroner i somlegebyr. Mulig de avkrever deg for litt ekstra også, for bryderiet med å sende en ekstra faktura i posten.

God regel: Legg betalingen til forfall i nettbanken så snart fakturaen dukker opp i posten. Man trenger ikke betale før fristen går ut, men så lenge man har gjort alt klart i nettbanken flyr pengene ut av seg selv når dagen kommer.



Anonymous poster hash: c28a4...e1b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg har fortsatt ikke betalt årsavgifta. Kan bilen min bli avskiltet når som helst, eller kommer det purring som på vanlige regninger??

Skal få inn penger i løpet av denne uken, men tør ikke å ta kontakt før jeg har det inne på konto. Må jeg ta kontakt med tollvesenet eller statens innkrevningssentral??

Anonymous poster hash: 3b9d5...bf4

Det kommer purring, så slapp av så lenge. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...