Gå til innhold

Drikker mye energidrikker, farlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått en liten uvane den seneste tiden. Jeg er student og skriver på masteroppgave, og i trøtte, mørke perioder i vinter begynte jeg å drikke Red Bull for å kvikne litt. Forsåvidt ikke noe unormalt med det, mange av mine medstudenter drikker også det. Men nå har det gått noen måneder og det har blitt en vane. Jeg drikker kanskje en eller to hver dag 5 dager i uken. "Må" ha det når jeg vet jeg har en lang økt med skriving foran meg. Den typen jeg drikker er sukkerfri. Spiser relativt sunt ellers, drikker ikke brus. Drikker forresten ikke kaffe heller, så får ikke i meg mer koffein enn energidrikker.

Er dette farlig på noen måte, eller kan jeg fortsette med uvanen min? Jeg føler det hjelper, placebo eller ei. :)

Anonymous poster hash: 59052...111
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Det ødelegger tennene mer. Pluss kroppen blir vant med koffein mengden så du blir abhengig. MEN du drikker "bare" 0,66 liter til dagen som ikke er så mye. Tror det skal gå helt fint. Begynner du derimot å nærme deg en liter og mer pr dag så kan det begynne å gå utover kroppen.

Forsåvidt så er den sukkerfri litt motstridig da mye av energi ligger i sukker. Men det er den som smaker best så jeg sverger også til den.

BÅNNSKI!

• Liker 1
Skrevet

8 bokser Red Bull? På 5 timer. Det tilsvarer 2 liter (det er 0,25 i hver boks)

Det sier seg selv at det er mye. Her er det jo mangel på fornuft, ikke Red Bull sin feil

Man får red bull i større bokser og 0,5 liter også? Gjør man ikke?

Gjest Allergikeren
Skrevet

Jo, det stemmer. Så det greieste er vel uansett å måle inntaket i liter.

Gjest constance90
Skrevet

Joda men bare med minste størrelsen så burde fornuften ta deg.

Skrevet

Så lenge mengden er moderat, så tror jeg ikke det er spesielt risikofylt.

Høye doser koffein er i seg selv farlig, men da snakker vi virkelig høye doser.