AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Er i et forhold med en mann som er veldig annerledes enn meg seksuelt. Og dette byr på problemer. Jeg: vil ha en dominerende, sterk mann, som tar meg når han vil, som alltid er klar, som syns jeg er deilig, og ikke er redd for å vise det. Jeg har hatt sex med ca ti stykker, og mange av dem har vært ca slik. Sex for meg handler ikke om kjærlighet, men spenning, bekreftelse, og begjær. Han: sex handler om kjærlighet og intimitet. Han har kun hatt sex med meg. Er ikke ting riktig, vil han ikke ha sex. Dette fører til at vi så og si ikke har sex. For han skal "alt" klaffe før han vil ha sex, og det skal ikke være noe vulgært ved det. Jeg derimot har problemer med kjærlig sex, jeg føler meg ukomfortabel med det, og føler at jeg kanskje har en sperre der. Jeg har problemer med å tilnærme meg han på en annen måte enn å si at jeg vil ha sex/klå på han o.l. Har tenkt tanken på at jeg er redd for å gi for mye av meg selv. Har noen dårlige erfaringer bak meg med voldtekter, men har egentlig ikke trodd at det har påvirket meg noe særlig, ettersom jeg ser på sex som en teknisk greie. Men hvem vet.... Nå, hva tenker dere? Hvordan skal vi kunne møte hverandre? Tar imot alt av innspill Anonymous poster hash: f6699...f92
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Nei, jeg tror ikke dere kan det. En mann må ha hatt mer enn en sexpartner i mine øyne. Dere burde begge finne noen som er mer kompatibel. Anonymous poster hash: 8cfd0...b61
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Vi er gift, og har barn, så det er ikke så veldig aktuelt å finne en annen, hvertfall ikke enda. Vi er en veldig god match på mange andre områder TS Anonymous poster hash: f6699...f92
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Vi er gift, og har barn, så det er ikke så veldig aktuelt å finne en annen, hvertfall ikke enda. Vi er en veldig god match på mange andre områder TSAnonymous poster hash: f6699...f92 Tror du troller. Med så ulik holdning til sex har dere aldri i verden giftet dere og fått barn. LOL. Anonymous poster hash: 8cfd0...b61 1
Crobern Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Vi er gift, og har barn, så det er ikke så veldig aktuelt å finne en annen, hvertfall ikke enda. Vi er en veldig god match på mange andre områder TS Anonymous poster hash: f6699...f92 Om dette er ett problem, så visste du vel om det før dere giftet dere? I ett forhold så er det gi og ta. Kan dere ikke bytte på hvordan dere har det? Så lenge det ikke er noe skikkelig ekkelt, uetisk og ulovlig, så kan man jo gjøre saker som den andre liker også. Om det ekle går ved å være dominerende for han, eller kjærlig for degså tror jeg du må tenke etter om du kan fortsette å leve med det sexlivet dere har.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 TS Troller ikke, hvorfor i all verden skulle jeg det? I starten tenkte jeg at han var så uerfaren, og at det ville bli bedre etterhvert. Og så har det vært fødsel, småbarn, sykdom og slitenhet som har satt stopper for sexlivet. Og sex har ikke vært det viktigste for meg heller. Han har veldig mange gode kvaliteter, bra personlighet. Men nå vil jeg få sexlivet til å fungere, og er villig til å endre meg litt, hvis det er det som skal til Anonymous poster hash: f6699...f92
Druid Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 TS Troller ikke, hvorfor i all verden skulle jeg det? I starten tenkte jeg at han var så uerfaren, og at det ville bli bedre etterhvert. Og så har det vært fødsel, småbarn, sykdom og slitenhet som har satt stopper for sexlivet. Og sex har ikke vært det viktigste for meg heller. Han har veldig mange gode kvaliteter, bra personlighet. Men nå vil jeg få sexlivet til å fungere, og er villig til å endre meg litt, hvis det er det som skal til Anonymous poster hash: f6699...f92 WTF??? Du har en relativt krevende preferanse for sex, og rimelig atypisk syn på sex, og det slo deg aldri at det burde være et viktig kriterie i valg av partner? Okay, gjordt er gjort, og spist er spist, la oss fokusere på feilsøkingen. Poenget er i praksis at der har to forskjellige fetisjer som ikke er mulig å koble, fra hans ståsted vil ditt ønske fremstå som voldtektsfantasier, fra din side fremstår han som kjedelig og uinteresert. For det første trenger du at han skal nærme seg deg; det betyr at DU må tilnærme deg han; dere må finne en balansegang der du er behjelpelig til å legge tilrette for romantiske situasjoner som klaffer med sex, hvis du skal ha han til å begynne å spille skuespill i senga. For flesteparten av alle menn i dag oppdras til å motsette seg det du ønsker; for mange er dette definert som voldtekt og kun interesert for de som ikke bryr seg om de må i fengsel. Så det beste du vil kunne få er rollespill, hvilket ikke nødvendigvis duger for noen av dere. 1
Mike Waters Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 (endret) Det er ikke bare å knipse i fingrene så endrer folk personlighet. Mest sannsynlig så lar det seg heller ikke gjøre i en slik grad at det blir autentisk og tilfredstillende nok, så da blir det som Druid sier rollespill med varierende grader av suksess. Endret 26. mars 2014 av Mike Waters
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #10 Skrevet 26. mars 2014 WTF??? Du har en relativt krevende preferanse for sex, og rimelig atypisk syn på sex, og det slo deg aldri at det burde være et viktig kriterie i valg av partner? Okay, gjordt er gjort, og spist er spist, la oss fokusere på feilsøkingen. Poenget er i praksis at der har to forskjellige fetisjer som ikke er mulig å koble, fra hans ståsted vil ditt ønske fremstå som voldtektsfantasier, fra din side fremstår han som kjedelig og uinteresert. For det første trenger du at han skal nærme seg deg; det betyr at DU må tilnærme deg han; dere må finne en balansegang der du er behjelpelig til å legge tilrette for romantiske situasjoner som klaffer med sex, hvis du skal ha han til å begynne å spille skuespill i senga. For flesteparten av alle menn i dag oppdras til å motsette seg det du ønsker; for mange er dette definert som voldtekt og kun interesert for de som ikke bryr seg om de må i fengsel. Så det beste du vil kunne få er rollespill, hvilket ikke nødvendigvis duger for noen av dere. Krevende preferanse og atypisk syn på sex?? Nå syns jeg du overdriver. Kanskje jeg ordla meg litt feil i hovedinnlegget. De fleste jeg har vært sammen med har vært av denne typen, og det er slik jeg ser på som normalt for menn. At de er kåte, villige og ikke trenger så mye forspill og følelser. Jeg snakker ikke om voldtekt, bare at han viser tydelig at han vil ha meg, og prøver seg ordentlig. At han klår litt, og kan ha impulsiv sex uten så mye om og men. Det slo meg ikke at det burde være et viktig punkt ved valg av partner fordi jeg ikke ser det som noe uvanlig ønske, og fordi menn flest er slik jeg beskrev ( ut i fra min erfaring). TS Anonymous poster hash: f6699...f92 1
Gjest Coolaid Skrevet 26. mars 2014 #11 Skrevet 26. mars 2014 Kanskje dere kan snakke med en terapeut om dette? Det handler kanskje mer enn om bare sex også? Det er alltid følelser som ligger bak hvordan vi er som mennesker. Du nevnte at du har blitt voldtatt, det kan også spille inn sammen med mange andre små og store ting som du ikke vet om selv eller nevner her.
Gjest Coolaid Skrevet 26. mars 2014 #12 Skrevet 26. mars 2014 Krevende preferanse og atypisk syn på sex?? Nå syns jeg du overdriver. Kanskje jeg ordla meg litt feil i hovedinnlegget. De fleste jeg har vært sammen med har vært av denne typen, og det er slik jeg ser på som normalt for menn. At de er kåte, villige og ikke trenger så mye forspill og følelser. Jeg snakker ikke om voldtekt, bare at han viser tydelig at han vil ha meg, og prøver seg ordentlig. At han klår litt, og kan ha impulsiv sex uten så mye om og men. Det slo meg ikke at det burde være et viktig punkt ved valg av partner fordi jeg ikke ser det som noe uvanlig ønske, og fordi menn flest er slik jeg beskrev ( ut i fra min erfaring). TSAnonymous poster hash: f6699...f92 Det kan være at mange menn er slik du beskriver. Det kan også være at mange menn ser ut til å være slik som du beskriver, men er det egentlig ikke. Vi har alle ulik personlighet, og vi er også ulik i måten vi viser følelsene våre på, noen mangler også å være i kontakt med følelsene sine, eller er det veldig mye. Mange kvinner liker sterke menn som beskytter, er dominerende ,og tar det de vil ha. Andre kvinner liker følsomme menn. Du har kanskje en følsom mann og tiltrekkes av en mer dominant mann. Det betyr ikke at alle men er av den typen du foretrekker.
Mike Waters Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Som Coolaid sier så er ikke menn en homogen gruppe med samme preferanser og personlighetstrekk, det regner jeg med at de fleste forstår uten å bruke så altfor mange hjerneceller Seksualitet er et samspill, og en symbiotisk "lek" mellom to (eller flere) mennesker som trekker i samme retning. Første steg er å anerkjenne det, så snakke sammen uten skam, anger, bebreidelser og forakt. Deretter finne løsninger som dere kan leve med. Så kan det være lurt å forholde seg til de to høyst ulike verdener: fantasien og virkeligheten. Av og til er vi så heldige at de overlapper, andre ganger fungerer det ikke slik. Hvordan vi løser det "vakuum" som oppstår i midten varierer sterkt fra person til person, men ingenting godt har noensinne kommet av at man tror at det finnes et alternativt liv derute som gir deg absolutt alt du ønsker, begjærer og lyster til enhver tid.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 Krevende preferanse og atypisk syn på sex?? Nå syns jeg du overdriver. Kanskje jeg ordla meg litt feil i hovedinnlegget. De fleste jeg har vært sammen med har vært av denne typen, og det er slik jeg ser på som normalt for menn. At de er kåte, villige og ikke trenger så mye forspill og følelser. Jeg snakker ikke om voldtekt, bare at han viser tydelig at han vil ha meg, og prøver seg ordentlig. At han klår litt, og kan ha impulsiv sex uten så mye om og men. Det slo meg ikke at det burde være et viktig punkt ved valg av partner fordi jeg ikke ser det som noe uvanlig ønske, og fordi menn flest er slik jeg beskrev ( ut i fra min erfaring). TSAnonymous poster hash: f6699...f92 Hvis dere skal få til dette på best mulig måte, så må dere finne ut en måte å møte hverandre på. Sannsynligvis er det ikke bare du som har noe å jobbe med, men han også. Det høres ut som at typen din trenger å gi litt slipp. Alt kan ikke være perfekt.. Og så trenger du å jobbe med å la sex bli litt mindre "teknisk" ;-). Dere begge har mye bra å hente av hverandre her... Og det er jo det forhold handler om. Man må inngå kompromisser og møte hverandre på halvveien. Utfylle hverandre. Etter jeg ble singel, så gjorde jeg research på dette og fant forskning som viser at statistikk på at langvarige forhold er basert på fortrolighet og forståelse mellom 2 stykker og ikke sex. Jeg synes ikke du skal ta alle rådene her så seriøst. Gjør deg opp din egen mening ;-). Anonymous poster hash: 91175...265 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå