Gå til innhold

Noen spørsmål om playrape

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vil starte med å si at jeg overhode ikke dømmer noe eller noen, jeg er rett og slett nyskjerrig. Har heller ingen erfaring med bdsm utover håndjern så håper spørsmålene ikke blir for dumme.

Men kan noen forklare meg playrape? Hvorfor er dette noe enkelte tenner på? For meg er bare ordet "rart". Det er ingen lek i voldtekt, bare misbruk. Jeg skjønner jo at de færreste tenner på å virkelig bli voldtatt, men hva er da tennende med playrape? Og hva skiller dette fra rollespill der dominans/underdanighet er hovedfokuset?

Håper på svar!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

hei :) jeg er ei jente som tenner på "playrape" rett og slett fordi jeg elsker å bli kontrollert av noen! det er vanskelig å forklare hva som skjer med meg, men det bare tenner meg :P

eksen min var sånn at han plutselig kunne komme hjem og ta meg der og da fordi jeg hadde ertet han hele dagen :fnise: sexen er vel det jeg savner med det forholdet

Anonymous poster hash: fc5e2...31a
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar:)

Men lå tenningen i at du ble overrasket eller at han holdt deg fast?/tok deg med "makt"? Som sagt, spør bare fordi jeg er nyskjerrig og ikke helt ser forskjellen på playrape og "vanlig" dom/sub relasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er tennende med litt makt under sex, gjerne litt rape-aktig. Ønsker selvsagt ikke å bli voldtatt på ordentlig, men tanken på en dominant mann som tar fullstendig kontroll og gjør som han vil er definitivt sexy.

Anonymous poster hash: 14c2c...65b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det følelsen av dominanse og min manglende kontroll, og playrape er for meg bare SM et steg videre. For meg er det utrolig pirrende å føle meg som en slave som kun er til for andres tilfredsstillelse.
Jeg tror noe av det kommer fra at det kanskje på et plan i underbevisstheten gir en følese av at man er så deilig at mannen ikke kan kontrollere seg og dermed "voldtar" deg eller tar seg til rette som han vil, men også at jeg tenner på smerte under sex og jeg føler det er en naturlig del av playrape også.

Og playrape og voldtekt er egentlig ikke samme greia i det hele tatt. For meg handler playrape om kåthet, lyst og trygghet mens en ekte voldtekt er redsel, utrygghet og desperasjon. Det er mye med hvem sitt premiss samleiet er på også, og selv om man kanskje gir bort kontrollen over kroppen sin mens man har playrape så vet man til syvende og sist at man er trygg og at man kan stoppe det, det skjer med andre ord på dine betingelser. Jeg elsker å få grensene mine tøyd av andre, men jeg må vite at jeg kan si stopp.
Man kan si at playrape er som å hoppe i fallskjerm, masse adrenalin og spenning selv om du vet at du lander trygt), og selv om du hopper ut fra et fly kan det ikke sammenlignes med å bli dyttet ut av et fly uten fallskjerm (voldtekt).

Anonymous poster hash: d0ab9...475
Gjest Coolaid
Skrevet

hei :) jeg er ei jente som tenner på "playrape" rett og slett fordi jeg elsker å bli kontrollert av noen! det er vanskelig å forklare hva som skjer med meg, men det bare tenner meg :P

eksen min var sånn at han plutselig kunne komme hjem og ta meg der og da fordi jeg hadde ertet han hele dagen :fnise: sexen er vel det jeg savner med det forholdet

du savner sexen men ikke eksen :fnise:

Skrevet

Ser absolutt hva dere mener her og like sammenligningen med fallskjerm!

Har jo hørt noen menn hevde at litt av tenningen med sex ligger i det at han i bunn og grunn kan gjøre som han vil da kvinnen som oftest er mannen fysisk underlegen. Kan det da stemme at dette elementet spiller inn i playrape som noe positivt for begge parter?

Vet jeg kverner på samme greia her nå, men hva er forskjellen på å drive med playrape og andre BDSM aktiviteter der mannen dominerer?

Gjest Coolaid
Skrevet

Playrape eller voldtektsfantasier er vel egentlig bare at man har et rollespill hvor man iscenesetter at en blir voldtatt eller tatt brutalt med makt? Voldtektsfantasier er faktisk veldig vanlig blant kvinner og menn hvor man enten tenner på å være overgriper eller offer.

AnonymBruker
Skrevet

Ser absolutt hva dere mener her og like sammenligningen med fallskjerm!

Har jo hørt noen menn hevde at litt av tenningen med sex ligger i det at han i bunn og grunn kan gjøre som han vil da kvinnen som oftest er mannen fysisk underlegen. Kan det da stemme at dette elementet spiller inn i playrape som noe positivt for begge parter?

Vet jeg kverner på samme greia her nå, men hva er forskjellen på å drive med playrape og andre BDSM aktiviteter der mannen dominerer?

Som Coolaid skriver går for meg playrape mer som rollespill, mens BDSM bare inkluderer ulike elementer vi gjør når vi har sex. Playrape er mye mer basert på at jeg skal protestere og han gjøre som han vil, helst utenfor de vanlige rammene for sex (f.eks ikke etter forspill i senga).

Anonymous poster hash: d0ab9...475

AnonymBruker
Skrevet

Beste ordene jeg hører fra min mann under brutal sex er "jeg gjør som jeg vil med deg", og det gjør han også, og jeg elsker det... :)

Anonymous poster hash: e924c...332
  • Liker 1
Skrevet

Ok, takk igjen for svar, er et litt mer opplyst menneske nå;-)

Jeg har reagert så negativt på playrape og ristet på hodet av trådene her for en stund siden. Men jeg kan ikke ikke like noe jeg ikke forstår.

Må innrømme at tanken fortsatt ikke frister, men nå vet jeg hvertfall litt mer om det

AnonymBruker
Skrevet

du savner sexen men ikke eksen :fnise:

:skratte: indeed :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hovedforskjellen er at i vanlig d/s-lek er den ene sjefen og kommanderer sub, mens i en playrape-setting har en del hvor den ene parten motsetter seg det som skal skje, enten hele veien eller til et punkt hvor man overgir seg og blir lydig.

Anonymous poster hash: 0b6de...110

Skrevet

Hovedforskjellen er at i vanlig d/s-lek er den ene sjefen og kommanderer sub, mens i en playrape-setting har en del hvor den ene parten motsetter seg det som skal skje, enten hele veien eller til et punkt hvor man overgir seg og blir lydig.

Kort og konsist, takk:)

Anonymous poster hash: 0b6de...110

Skrevet

Det er vel en av de mer ekstreme rollespill-settingene man kan forestille seg, ikke så rart det virker fjernt :) konseptet er vel at noen tenner på å bli "overrasket" og fullstendig overfalt, at den andre parten virkelig bare tar styringen og tar seg til rette. Og noen tenner på å være utøvende part, at de liker å oppfylle en fantasi den andre har og liker tanken på å ta seg til rette.

For meg tror jeg det går på det at jeg liker følelsen av at noen har så lyst på meg at det "ikke spiller noen rolle hva jeg vil", på en måte. Man har selvfølgelig alltid kodeord som betyr "stopp", så makten ligger jo alltid hos den underdanige. For meg blir playrape-konseptet den ultimate formen for bekreftelse på at den andre har lyst på meg - jo mer jeg stritter imot, jo sterkere vil den andre presse på for å få meg, og jo sterkere blir følelsen av at "han/hun har så sykt lyst på meg!" - som jo er en god følelse :) i tillegg liker jeg litt smerte, bondage etc., det er ofte en naturlig del av playrape. Og jeg liker å være den svakeste parten ... Etter å ha blitt behandlet røft over et par timer er det en ufattelig god følelse å bli dullet med, få et glass vin, bli holdt tett og passet på osv. - såkalt "aftercare" :) skikkelig god aftercare er den ultimate trygghetsfølelsen!

Skrevet

Det er vel en av de mer ekstreme rollespill-settingene man kan forestille seg, ikke så rart det virker fjernt :) konseptet er vel at noen tenner på å bli "overrasket" og fullstendig overfalt, at den andre parten virkelig bare tar styringen og tar seg til rette. Og noen tenner på å være utøvende part, at de liker å oppfylle en fantasi den andre har og liker tanken på å ta seg til rette.

For meg tror jeg det går på det at jeg liker følelsen av at noen har så lyst på meg at det "ikke spiller noen rolle hva jeg vil", på en måte. Man har selvfølgelig alltid kodeord som betyr "stopp", så makten ligger jo alltid hos den underdanige. For meg blir playrape-konseptet den ultimate formen for bekreftelse på at den andre har lyst på meg - jo mer jeg stritter imot, jo sterkere vil den andre presse på for å få meg, og jo sterkere blir følelsen av at "han/hun har så sykt lyst på meg!" - som jo er en god følelse :) i tillegg liker jeg litt smerte, bondage etc., det er ofte en naturlig del av playrape. Og jeg liker å være den svakeste parten ... Etter å ha blitt behandlet røft over et par timer er det en ufattelig god følelse å bli dullet med, få et glass vin, bli holdt tett og passet på osv. - såkalt "aftercare" :) skikkelig god aftercare er den ultimate trygghetsfølelsen!

Ser at det med å føle seg så attraktiv at den andre parten bare kaster seg over en går igjen.

Ja, det virker fjernt for meg som har vært utsatt for overgrep selv om jeg jo forstår at det ikke er det samme i det hele tatt. Men jeg syntes det er spennende å høre fra folk som tenner på playrape. Ikke for å dømme eller kalle noen rare men av nyskjerrighet.

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...