AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #181 Skrevet 26. april 2014 Uttaler de det virkelig med sj-lyd, som i sjal, sjokk, sjelden osv.? Bergenserne? Ja. Jeg er ikke bergenser selv, men har bodd i Bergen. For øvrig er det også en del bergensere som sier 'ikke'. De som ser på seg selv som Bergens svar på Flettfrid Andresen.Anonymous poster hash: 7aed7...beb
AnonymBruker Skrevet 26. april 2014 #182 Skrevet 26. april 2014 Ulike varianter av chaiselong.. (sofa) Verste jeg har sett var "skjesse lounge" og chauselonn ! Anonymous poster hash: 13f20...f33 1
Gjest Sabrina Skrevet 26. april 2014 #183 Skrevet 26. april 2014 På Vestlandet sier bergenserne isje mens strilene sier itsje.Anonymous poster hash: 7aed7...beb isje =ikkje. Jeg gir meg ikke. 2
Zess Skrevet 26. april 2014 #184 Skrevet 26. april 2014 Det irriterer meg grenseløst at så mange folk ikke vet når de skal skrive 'lengre' og når de skal skrive 'lenger'. Du gikk langt. Jeg gikk lenger. Du er lang. Jeg er lengre. Du ventet lenge. Jeg ventet lenger. Det er altså kun for adjektivet at man skal bruke 'lengre'. Kan legge til at 'langt' også kan være et adjektiv, når substantivet det beskriver er et intetkjønnsord. Ditt skjerf er langt. Mitt skjerf er lengre.Anonymous poster hash: 7aed7...beb Til folks forsvar så er denne ganske vanskelig å forstå. 2
Gjest Blyanten Skrevet 21. mai 2014 #185 Skrevet 21. mai 2014 Ser mange skriver en del vanlige ord så feil at jeg har lyst til å rive av meg håret!! Er det så forbanna vanskelig å skrive HER og ikke HÆR???!??? HER ER HER OG DER, HÆR ER I MILITÆRET FOR POKKER!!! Det heter jeg, ikke jei. Kanskje, ikke kansje. Rumpe, ikke rompe. Og uendelig mange andre som jeg ikke kommer på, nettopp fordi HÆR har brent seg fast. Ser for meg neandertalere som sitter å sier "hæ, hær er kansje jei". Verst er det når folk skifter ut ord i ordboka på telefonen, slik at feilen blir "riktig", noen ganger er auto correct på sin plass for faen! Vet jeg selv gjør feil, men hvis du ikke vet hva som er forskjellen på her og hær... nei, da er det på tide med norskkurs eller ordbok i bursdagsgave. Hvilke irriterer du deg over? Enig!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #186 Skrevet 21. mai 2014 Til folks forsvar så er denne ganske vanskelig å forstå. Kan man ikke disse relativt enkle reglene, så er man ikke kvalifisert til å rette på andres skrivefeil. Anonymous poster hash: 7aed7...beb 1
pantertante Skrevet 21. mai 2014 #187 Skrevet 21. mai 2014 Bergenserne? Ja. Jeg er ikke bergenser selv, men har bodd i Bergen. For øvrig er det også en del bergensere som sier 'ikke'. De som ser på seg selv som Bergens svar på Flettfrid Andresen.Anonymous poster hash: 7aed7...beb Om du har bodd i Bergen en periode så har du sikkert hørt noen si isje. Men det er nok da noen unge mennesker. Det er absolutt ikke vanlig. Det vanlige er ikkje. Mange sier også ikke og det er langt ifra fordi de er noe svar på Flettfrid Andresen. Jeg sier ikke og er inngrodd bergenser med lang fartstid i regnbyen. Jeg (som andre her) irriterer meg over feil bruk av synes/syntes, et/ett og særskrivingsfeil. Att og vell går mye igjen uten at jeg forstår hvorfor noen tror det skrives slik. Og sikkelig i stedet for skikkelig?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2014 #188 Skrevet 21. mai 2014 "Det var en kjønn liten gutt du har fått!" Anonymous poster hash: b5adb...499 1
Zess Skrevet 12. juni 2014 #190 Skrevet 12. juni 2014 (endret) Kan man ikke disse relativt enkle reglene, så er man ikke kvalifisert til å rette på andres skrivefeil. Anonymous poster hash: 7aed7...beb Jeg vet sannelig ikke hva som er verst av å "ikke kunne disse relativt enkle reglene" og å være "kvalifisert til å rette på andres skrivefeil". Sånn med tanke på at sistnevnte altfor ofte kombineres med en temmelig selvgod, blærete oppførsel. Endret 12. juni 2014 av Zess 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2014 #191 Skrevet 12. juni 2014 Eg sporar sikkert av, men kan ikkje fordra når folk skriv engelske ord i tekstar, td; care, nippel, sorry, osb Please, du failer skikkelig når du er så goddammn care, ass. That's no good! Anonymous poster hash: 22b20...cd6 1
Gjest Stjerner og planeter Skrevet 12. juni 2014 #192 Skrevet 12. juni 2014 Please, du failer skikkelig når du er så goddammn care, ass. That's no good! Anonymous poster hash: 22b20...cd6
Pawn Hearts Skrevet 27. juni 2014 #193 Skrevet 27. juni 2014 Jeg støtte på en i dag: hvær. Det var skrevet feil hvær eneste gang. Det er sjelden (obs! ikke sjeldent/skjeldent eller en annen besynderlig variant) jeg virkelig irriterer meg over skrivefeil, men dette fikk blodet mitt til å boble hvær eneste gang ordet dukket opp. Grøss!
Claptrap Skrevet 28. juni 2014 #194 Skrevet 28. juni 2014 Ulike varianter av chaiselong.. (sofa) Verste jeg har sett var "skjesse lounge" og chauselonn ! Anonymous poster hash: 13f20...f33 Jeg så nettopp en annonse om en sofa med sjelesorg på høyre side
Nevian Skrevet 28. juni 2014 #195 Skrevet 28. juni 2014 At trådstarter begynner det hele med en overskrift som ikke har stor forbokstav!
Sandie Skrevet 28. juni 2014 #196 Skrevet 28. juni 2014 Slutter aldri å irritere meg over "mensensmerter"
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #197 Skrevet 28. juni 2014 Svært vanlige skrivefeil jeg irriterer meg over: (Det er dessverre uhorvelig mange med disse skrivefeilene). -Vert, når det skal være vært. -Skjeldent, når det skal være sjelden. -Viss, når det skal være hvis. -Vær, når det skal være hver. -Forran, når det skal være foran. + Orddelingsfeil og mye mer. Må bare innrømme at jeg blir grenseløst irritert over dette. Det merkelige er, at de aldri lærer av sine feil. Og hvorfor bruker de ikke retteprogram på sin pc, når de vet selv at de er dårlige i rettskriving? Jeg kjenner flere som vet dette selv, men som likevel ikke gidder å anstrenge seg bittelitt for å skrive riktig. Anonymous poster hash: 4a103...cfb
Gjest crazycatlady Skrevet 28. juni 2014 #199 Skrevet 28. juni 2014 Vell. Det skrives med en l for svarte! Værre/værst er også jævlig irriterende.
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2014 #200 Skrevet 28. juni 2014 Hvis - Vis Hver - vær Ett - et De -di Er det ordet som står først som er feil, eller det som står til slutt? Eller er du bare inkonsekvent? Anonymous poster hash: 7aed7...beb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå