AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Fikk utskrecet respekt på den i dag, står at det tilsvarer Cipralex. Jeg er VEEELDIG skeptisk til å begynne på denne medisinen etter alt jeg har lest på nettet (var kanskje ikke så lurt). Har det veldig bra generelt fra før, er ikke deprimert, men - sliter med angst (spesielt angst for kvelning) som har gjort at jeg har mistet mange kilo fordi jeg ikke tørr å spise alene. Er veldig "på vakt" og innbiller meg alle slags symptomer når jeg må være alene/kjøre alene/og lignende. Dette har jeg gått i samtaler med psykolog for, men har ikke kjent noen bedring. Tror dette kan være løsningen for meg, men samtidig er jeg redd for å få sterke bivirkninger, som depresjon, selvmordstanker ++. Nå har ikke jeg dette fra før, og det hjelper kanskje litt (?), men hva bør jeg forberede meg på? Synes dette høres ut som medisinen fra helvete utifra hva jeg har lest. Et dusin av bivirkninger og noen har fått livet sitt ødelagt?! Jente, 20 Anonymous poster hash: 7b010...d15
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Utskrevet og resept skulle det selvfølgelig stå** Anonymous poster hash: 7b010...d15
Sugerøret Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Denne går jeg på og har ikke hatt vektøkning. Ikke fått andre tanker som jeg ikke har hatt før. Men for meg hjelper den med at jeg kommer ikke så dypt ned i depresjonen som før
Missi89 Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Hei hei. Jeg står på disse grunnet depresjon. Har gjort det i fire måneder. Lagt på meg nesten ca fem kg. Men de reddet meg. Jeg hadde ikke levd idag om jeg ikke hadde fått de medisinene og hjelpen jeg får nå.
Kreps1 Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Uten at jeg kan noe sikkert, vil jeg tro at økt depresjon og selvmordstanker ofte er bivirkninger hos personer som er plaget med nettop disse tingene. Dersom noe blir verre er det nok angsten din, men dette er bare i oppstartsfasen. Personlig gikk jeg på 20mg/dag uten å merke noe som helst (positive og negative virkinger, med unntak av mindre seksuell lyst), både under opptrapping og nedtrapping. Endret 25. mars 2014 av Kreps1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Men det høres jo ut som angsten din er en effektiv slankekur? Spøk til side, jeg har selv gått ned i vekt pga psykiske problemer. Jeg har prøvd denne, gikk på den et halvt år, og må dessverre si at for meg var den nesten døden. Helt jævlig, og jeg skal holde meg langt unna denne og alle andre SSRI resten av livet. For meg var Welbutrin Retard MYE bedre, en helt annen type. Men, folk reagerer veldig forskjellig på slike medikamenter, kanskje vil den være bra for deg, kanskje ikke. Det som er viktig er å ta kontakt med lege med en gang man merker alvorlige bivirkninger, sånn som selvmordstanker. Angsten min ble ikke noe bedre på Escitalopram. Anonymous poster hash: 2d566...c6a
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Men det høres jo ut som angsten din er en effektiv slankekur? Spøk til side, jeg har selv gått ned i vekt pga psykiske problemer. Jeg har prøvd denne, gikk på den et halvt år, og må dessverre si at for meg var den nesten døden. Helt jævlig, og jeg skal holde meg langt unna denne og alle andre SSRI resten av livet. For meg var Welbutrin Retard MYE bedre, en helt annen type. Men, folk reagerer veldig forskjellig på slike medikamenter, kanskje vil den være bra for deg, kanskje ikke. Det som er viktig er å ta kontakt med lege med en gang man merker alvorlige bivirkninger, sånn som selvmordstanker. Angsten min ble ikke noe bedre på Escitalopram. Anonymous poster hash: 2d566...c6a Njaaa, du har kanskje rett der meeeen, jeg er ikke såå ofte alene - og er vel heller tynn av natur. Er redd for at jeg kommer til å legge på meg av selve medisinen, men skjønner jo at det har mye med hva jeg pakker i munnen. Heller et par kg tyngre, enn å være plaget med negative tanker og angstfølelse. Håper jeg har rett når jeg tenker at det er de problemene man har fra før (grunnen til at man begynte på tabelettene i utgangspunktet) som blir forsterket under opptrappingen, og ikke andre helt "tilfeldige" problemer som blir øst over hodet på én. Jeg har verken depresjon, selvmordstanker eller liknende, men har kjent på dem for noen år siden - og det vil jeg ikke ha igjen! Får vel bare hoppe i det, å se hvordan det går! Anonymous poster hash: 7b010...d15
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har ikke store problemer med å gå på disse. =) Det meste av ting gikk over etter noen få dager Anonymous poster hash: 5375d...428
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå