Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her fikk hun spise så mange fruktspyd hun bare orket! :) Med vaniljekesam! :)

Skjønner ikke denne greia med å stappe i den stakkars ungen eb bløtkake full av sukker og fløte....

Og jeg skjønner ikke denne greia med å ikke kunne gi barnet kake når det har bursdag..

Anonymous poster hash: da47f...754

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, den eventuelle lille dosen med litt sukker av og til tror jeg ikke utgjør noe stor trussel, det er vel restn av året som avgjør... Tenker også at 1 åringen ikke bryr seg nevneverdig, men vil alltid smake på det vi spiser, og da er det jo greit at det ikke er bare sukker i alt som skal serveres - det er jo tross alt en natt som skal soves ikke veldig lenge etterpå... ;)

Tenker det blir muffins eller noe, med litt krem til bursdagsbarnet. Og litt kaker ellers...

Hva har sukkeret med natten å gjøre?

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes folk tar helt av med denne sunnhetsgreia. La nå ungen få kake på bursdagen sin da! Er jo begrenset hvor mye de får i seg uansett.

Vi serverte påsmurte hjemmebakte rundstykker, sjokoladekake i langpanne og muffins 😊

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes folk tar helt av med denne sunnhetsgreia. La nå ungen få kake på bursdagen sin da! Er jo begrenset hvor mye de får i seg uansett.

Vi serverte påsmurte hjemmebakte rundstykker, sjokoladekake i langpanne og muffins

Enig! Hva er så stas med fruktspyd når de får frukt hver dag ellers? Og kesam? (den var vel mager også). Kremfløte til ungene!!!

• Liker 1
Skrevet

Vel, når det ikke er anbefalt å gi ungene noe særlig med melk (utenom i matlaging eller syrnede produkter) i det hele tatt før fylte ett år, så synes jeg pisket kremfløte er litt slemt å starte med for de stakkars tarmene den dagen de fyller 365 dager.

Men kjære, for de utvalgte ungene som er så heldige å få vri seg i magesmerter hele natten (maaange ser jeg, som medlem i terminklubber på facebook med tilsammen godt over 200 unger), så er det sikkert verdt det så lenge de voksne gjestene fikk se barnet grise med kremen.... :roll:

AnonymBruker
Skrevet

Vel, når det ikke er anbefalt å gi ungene noe særlig med melk (utenom i matlaging eller syrnede produkter) i det hele tatt før fylte ett år, så synes jeg pisket kremfløte er litt slemt å starte med for de stakkars tarmene den dagen de fyller 365 dager.

Men kjære, for de utvalgte ungene som er så heldige å få vri seg i magesmerter hele natten (maaange ser jeg, som medlem i terminklubber på facebook med tilsammen godt over 200 unger), så er det sikkert verdt det så lenge de voksne gjestene fikk se barnet grise med kremen.... :roll:

Så unger nå til dags har melkeallergi alle sammen? Rare greier. Selv ble jeg fostret opp på kumelk blandet med vann fra jeg var to uke gammel, da min mor mistet melken. Mine egne barn har fått kumelk fra 6 mnd. Noen barn tåler ikke melk, ja, men det gjelder vel ikke alle som kommer i bursdagen?

Hvis man absolutt vil unngå melk, så går de vel fint å servere kake der melk ikke er en av ingrediensene?

• Liker 2
Skrevet

Det var nå en rar påstand... Datteren min har spist pisket krem siden lenge før hun fylte året, og har da ikke fått mageknip av det. Det eneste hun får vondt i magen av er for grove kornprodukter. Hvordan mener du kesam er bedre enn fløte? Ungene tåler da melkefett - det har de fått inn med morsmelka. Det er kumelkproteinet som er annerledes (og eventuelt krever litt tilvenning), og det er det vel mye av i kesam?

Vi bakte faktisk sukkerfri og melfri bløtkake med masse bær og krem til ettårsdagen. Hun fikk også smake vanlig marsipankake som noen hadde med. Greit med flere alternativer siden folk i familien har litt forskjellig kosthold. Og jenta likte vår kake best ;)

Uansett er det ikke store mengdene de spiser når de er så små.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk hun spise så mange fruktspyd hun bare orket!:) Med vaniljekesam!:)

Skjønner ikke denne greia med å stappe i den stakkars ungen eb bløtkake full av sukker og fløte....

Tror du ungen tar stor skade av denne kaka? Her får 1 åringen spise nesten så mye frukt han vil hele uka så på bursdagen sin synes han det var moro å smake på kake. Fikk en liten kake som han griset og klasset med og spiste kanskje 2 biter samt et par biter bolle. Ikke fikk han vondt noe sted, ikke ble han usunn og ikke er han sukkeravhengig. Spiste også bringebær med vaniljekesam som er beste han vet.

Anonymous poster hash: 9ddf8...9a6

Skrevet

Grunnen til at jeg i utg.pkt ville ha minst mulig sukker var at det er en ukjent ingrediens som jeg ikke visste hvordan barnet ev tålte, ville ikke at barnet skulle få mage vondt.

Bursdagsbarnet fikk forresten smake litt bløtkake (spiste selv det han ville av det lille stykket), og fikk stikke fingeren borti sjokoladekaken. Dette har jeg ille dårlig samvittighet for! :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Enig! Hva er så stas med fruktspyd når de får frukt hver dag ellers? Og kesam? (den var vel mager også). Kremfløte til ungene!!!

sunnhetshysteriet går over alle støvleskaft
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi pleier å grille i familiebursdagene. Og barna får sjokoladekake å kose seg med :)

Anonymous poster hash: fd431...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...