pusleline Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Tips til mat og kake på barnets første bursdag?
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Det kommer an på hva dere liker. Anonymous poster hash: 22ef0...3fb 2
^^Belle^^ Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Vi har gjort det veldig enkelt til begge våre. Langpanne sjokoladekake med glasur, fruktspyd og muffins. Og pølse i brød.
Gjest Magdalene Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Vi har som regel tapas i familiebursdagene til ungene. Veldig greit. Eller så griller vi om været tillater det. Har veldig stor familie, så blir lett 30stk, så da er det greit å spise noe man kan ordne litt av på forhånd. Sjokoladekake og muffens, ostekake, pavlova... Kommer jo ann på hva dere liker. Endret 25. mars 2014 av Magdalene
kaprifolen Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Vi hadde minipizzaer i ene bursdagen, og noe gresk hjemmelaget (tror jeg) i den andre bursdagen. Lagde fruktpinnsvin og hadde brownies og gele, samt litt chips og smågodt.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Vi valgte å invitere ganske mange til kaker og kaffe om formiddagen. (Ca20stk, vi hadde ikke dåp. Så valgte å gjøre litt ut av første bursdagen) Hadde derfor ganske stort utvalg i kaker og gjærbakst, i tillegg til jordbær og is. Anonymous poster hash: 9a909...692
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 Vi valgte å invitere ganske mange til kaker og kaffe om formiddagen. (Ca20stk, vi hadde ikke dåp. Så valgte å gjøre litt ut av første bursdagen) Hadde derfor ganske stort utvalg i kaker og gjærbakst, i tillegg til jordbær og is. Anonymous poster hash: 9a909...692 Må legge til at jubilanten hadde mer enn nok med en mariekjeks;)Anonymous poster hash: 9a909...692 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Vi har hatt kake og kaffe, thats it når de var så små. Invitert familie på formiddagen slik at det ikke er naturlig at det skal spises noe annet nødvendigvis. Familieselskap hos oss inneholder aldri annet enn kaker når det er barn som feires, uansett alder på barna.Anonymous poster hash: dfe73...19f 1
Gjest BettyBoop Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Tips til mat og kake på barnets første bursdag? hva som helst. Ettåringen bryr seg ikke. Men om dere liker marsipankake kan dere vel orne kake med bilde av ettåringen på kaka eller noe?
Mafalda Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 Mat og kake på en ettårsdag kommer vel mest an på hva slags feiring dere har tenkt å invitere til? Familieselskap med mat, familieselskap med kake, barnebursdag?? Ettåringen selv har jo ikke de helt store ønskene for dagen. For vår del blir det ikke rare selskapet på minstejentas ettårsdag i mai, det blir vel bare oss. Men jeg gleder meg til å lage bitteliten bløtkake med banan, og fruktbaba med vaniljesaus (som hun kanskje spiser tre biter av)
Gjest chiki Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Vi hadde ett lite koldtbord, kaffe og kaker:)
Stinelin Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 Vi hadde en påsmurte scones, daim iskake og et stort fat med oppskåret frukt. Småen spiste scones og frukt, og litt av isen.
pusleline Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 25. mars 2014 Takk for tips! Tenkte jo mest på noe som bursdagsbarnet kan smake på, uten altfor mye sukker Ser ut som jeg er mest fristet av muffins el, og noe annet av bakst (klarer ikke bestemme meg, må være enkelt. ...).
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #14 Skrevet 25. mars 2014 Hadde oppskåret frukt i muffinformer. Fikk smake på kake, men foretrakk frukta og valgte denne selv.Anonymous poster hash: dfe73...19f
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 Vi hadde kun kaker og kaffe/brus/te. Bløtkake med lys, sjokoladekake og boller. Bursdagsbarnet brydde seg verken om pakker, kaker eller bursdagssang, så det var jo mest for gjestene. Det samme hadde vi på 2- og 3-årsdagen (litt variasjon på kakene utover bløtkaken bare). Tipper det ikke blir annerledes på familiebursdagene fremover heller. Anonymous poster hash: 0b32d...18c
kaprifolen Skrevet 26. mars 2014 #16 Skrevet 26. mars 2014 Her fikk hun spise så mange fruktspyd hun bare orket! Med vaniljekesam! Skjønner ikke denne greia med å stappe i den stakkars ungen eb bløtkake full av sukker og fløte....
Gjest Trøffel Skrevet 26. mars 2014 #17 Skrevet 26. mars 2014 Fruktsalat med vaniljekesam er friskt og godt Og hjemmelagede pizzasnurrer! Var i et familieselskap hvor det ble laget ovnsbakt torsk med grønnsaker, det var skikkelig tørre greier.. Ingen saus engang, det eneste som tilførte litt saftighet var et beskjedent antall cherrytomater... Sønnen min er velsignet med en herlig appetitt så han spiste litt, men ingen av de andre barna rørte det.
Gjest Magdalene Skrevet 26. mars 2014 #18 Skrevet 26. mars 2014 Skjønner ikke denne greia med å stappe i den stakkars ungen eb bløtkake full av sukker og fløte.... nei, uff og huff... Stakkars unge så helt sikkert smakte litt på kake. Så lenge man har et sunt kosthold ellers, så spiller det ikke så stor rolle o mungen blir proppet full av sukker og fløte noen ganger i året... 3
Mafalda Skrevet 26. mars 2014 #19 Skrevet 26. mars 2014 (endret) Kaprifolen: Det er jo fordi det er så utrolig festlig å holde den stakkars ungen fast og stappe kaka ned i halsen på den mens tårene spruter, selvfølgelig. Hva ellers, liksom? Nei, det er flott med sunne alternativer, altså, men det ordvalget skjønte jeg ikke helt vitsen med. Jeg regner ikke med at folk driver med tvangsforing i bursdagene selv om de ikke velger vaniljekesam. Vi lager som sagt en bitteliten bløtkake med banan, jeg regner med at hun smaker litt på den og kliner resten av kremen utover stolen og i fjeset. Blir fine bursdagsbilder, om ikke annet. De tre bitene hun får i seg danner neppe grunnlaget for usunne matvaner resten av livet, det er tross alt et års tid mellom hver bursdag Endret 26. mars 2014 av Mafalda 6
pusleline Skrevet 26. mars 2014 Forfatter #20 Skrevet 26. mars 2014 Nei, den eventuelle lille dosen med litt sukker av og til tror jeg ikke utgjør noe stor trussel, det er vel restn av året som avgjør... Tenker også at 1 åringen ikke bryr seg nevneverdig, men vil alltid smake på det vi spiser, og da er det jo greit at det ikke er bare sukker i alt som skal serveres - det er jo tross alt en natt som skal soves ikke veldig lenge etterpå... Tenker det blir muffins eller noe, med litt krem til bursdagsbarnet. Og litt kaker ellers...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå