Gå til innhold

p-pille resept

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg byttet nettopp fastlege. Har rett og slett glemt av at jeg måtte det frem til at jeg innså at jeg bare har igjen to uker på p-pillebrettet og har mista resepten min.

Jeg har brukt den samme p-pilla i 10 år nå. Må jeg til konsultasjon hos den nye legen første gang jeg skal få resept av han eller går det an å bestille det på nettsiden deres eller bare ringe inn?

Føler meg skikkelig dum nå, men har hatt lege på studentsenter før og der var det bare å stikke innom og hente resept for tre år om gangen.

Så ville bare spørre før jeg eventuelt ringer og maser.

Anonymous poster hash: ce59a...db5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tre år om gangen?? Man skal måle blodtrykk én gang i året når man går på p-piller...

Anonymous poster hash: ecc68...5ed

AnonymBruker
Skrevet

Tre år om gangen?? Man skal måle blodtrykk én gang i året når man går på p-piller...

Anonymous poster hash: ecc68...5ed

Ja, og derfor har jeg gjort dette på eget initiativ, var senest innom på sjekk for et halvt år siden. Men studentlegene har lov til å skrive ut respeter på prevensjon for tre år.

AnonymBruker
Skrevet

Men nok om det, noen som har et enkelt og greit svar til meg :) ?

Skrevet

det er da vanlig å få resept for 3 år om gangen på p-piller. jeg fikk den første resepten min på helsestasjonen og måtte inn til legetime når jeg skulle fornye resepten (da jeg var for gammel for helsestasjonen). målte blodtrykket, fortalte hvilket merke jeg gikk på og fikk ny resept på samme merket. det kan jo hende de praktiserer det annerledes på legekontoret ditt. dette er jo noen år siden og nå er det jo e-resepter. men om du ikke har fått resept på "legemiddelet" fra legen din før og det ikke står i journalen din er det jo naturlig med en legetime først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...