Gå til innhold

Fra vikar til fast - hvordan skrive søknad?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter i dag i et engasjement, og nå er stillinga mi utlyst. Nmen jeg strever med å skrive en god søknad!

Dette er første gangen jeg skriver til folk jeg kjenner og jeg føler at alt jeg skriver høres dumt. Samtidig kan det være ukjente folk involvert i ansettelsesprosessen.

Vanligvis gjelder det jo å prensentere seg selv på en best mulig måte slik at de fatter interesse og kaller en inn til intervju. Er rimelig sikker på at jeg får jobben, men man vet jo aldri, så jeg føler jeg må gjøre mitt beste helt til jeg evt. blir ansatt. Holder det å skrive nøkternt om utdanning, erfaring og litt om hvorfor jeg mener at jeg kan gjøre en god jobb? Eller skal jeg fortsatt "selge meg selv" og snakke om personlige egenskaper, argumentere for hvordan utdanningen min passer perfekt osv.

Noen som har innspill om hva som er vanlig når man søker på jobben man har vært i en stund?

Anonymous poster hash: 27171...5ad
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du jobber og hva slags relasjon du har til de som tar avgjørelsen. Men når jeg søkte så fikk jeg beskjed om at det holdt med en setning, "jeg blabla søker den og den stillingen"... Enkelt og greit, ikke noe problem :) Trengte ikke noe mer siden jeg allerede jobbet der og ble anbefalt å søke.

Så jeg hadde spurt hva slags søknad de vil ha :)

AnonymBruker
Skrevet

Godt råd, burde kanskje spørre. Stillinga er nærmest min, men det kan jo komme andre søkere og gå forbi om jeg har en tynn søknad, eller om andre skal være med å vurdere. Jobber i offentlig sektor.

TS

Anonymous poster hash: 27171...5ad
Skrevet

Jeg er i samme situasjon selv, og tenker det er best å skrive som om de ikke kjenner deg, som du sa så kan det hende at noen som ikke kjenner deg også er med i ansettelsesprosessen...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...