Lumiah Skrevet 4. juni 2004 #1 Skrevet 4. juni 2004 Trenger en supergod oppskrift på en lanpannesjokoladekake (formen min er på 5 liter) som jeg skal servere i ett barneselskap! Supertakknemlig for hjelp! (HAR gjort søk her inne, men velger å spørre på nytt!) Ser for meg en saftig og klissete sjokokake som faller godt i smak hos barn og voksne!
Arkana Skrevet 4. juni 2004 #2 Skrevet 4. juni 2004 Denne er god, den er riktignok ikke klissete, men veldig populær blandt både barn og voksne. Langpannesjokoladekake 300 g smør/margarin 600 g sukker 3,5 dl melk 4 egg 500 g hvetemel 1 ss vaniljesukker 4 ts bakepulver 3-4 ss kakao Glasur: 300 g melis 120 g smør/margarin 6 ss sterk kaffe 3 ts vaniljesukker 1 plate smeltet sjokolade Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene, ett om gangen, deretter melk vekselvis med det tørre. Hell røren i bakepapirkledt langpanne. Stek ved 175 grader på midterste rille i ca 30 minutter. Avkjøl kaken noen minutter i formen. Hvelv den over på rist. Pisk resten av ingrediensene til en glasur som smøres på kaken når den er helt avkjølt. Kan fryses.
Gjest 1111 Skrevet 4. juni 2004 #4 Skrevet 4. juni 2004 Nå kan det være at det bare er meg som er trøtt, men jeg er litt usikker på hvilke ingredienser som hører til kaka og hvilke som hører til glasuren?
Lumiah Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2004 De ingrediensene som ikke skal i kaken regner jeg med skal til glasur...
Gjest 1111 Skrevet 4. juni 2004 #6 Skrevet 4. juni 2004 Ja det skjønte jo jeg og men var litt usikker på når det sto "sikt i alt det tørre".. men bare glem det.. jeg forstår det sikkert når jeg våkner til.
Lumiah Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2004 Jeg skjønner hva du mener, ble litt usikker jeg også nå...
magolia Skrevet 4. juni 2004 #8 Skrevet 4. juni 2004 Denne anbefaler jeg http://home.no.net/birgitf/sjokokake.htm
Gjest 1111 Skrevet 4. juni 2004 #9 Skrevet 4. juni 2004 Jeg skjønner hva du mener' date=' ble litt usikker jeg også nå... [/quote'] Godt å høre at det ikke bare er meg da
Lumiah Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #10 Skrevet 4. juni 2004 Takk Magolia! Denne så også nydelig ut! *Vurderer hvilken kake jeg nå skal lage*
Lumiah Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #12 Skrevet 4. juni 2004 Hmmm, det har du jo HELT rett i!! Da var jo valget mitt lett!!
Arkana Skrevet 4. juni 2004 #14 Skrevet 4. juni 2004 Hehe, skjønner det er litt forvirring på gang. Så for å oppklare, alt fra og med kakao og oppover skal i selve kaken. Melis og nedover skal i glasuren. Skal huske på det neste gang jeg legger ut oppskriften! Forresten, skulle det mot formodning bli noe igjen så frys den (med glasur) i biter istedet for hel. Da tiner de på 10-15 minutter og det er veldig praktisk hvis man plutselig blir kakesulten.
Chiquita Skrevet 4. juni 2004 #15 Skrevet 4. juni 2004 Har du kikket i magasinet etter oppskrift på kake da? Mange gode oppskrifter der også. Og dere som kommer med oppskrifter - kan dere legge dem ut i magasinet, så er det enklere å finne dem for alle senere også (uten å søke inne på forumet)
Lumiah Skrevet 6. juni 2004 Forfatter #16 Skrevet 6. juni 2004 Ville bare takke Arkana og Magolia for en superduper oppskrift! Denne kaken var enkel å lage, og smakte nydelig!! Anbefaller denne!!
Andrine22 Skrevet 8. juni 2004 #17 Skrevet 8. juni 2004 Denne anbefaler jeg http://home.no.net/birgitf/sjokokake.htm Den så utrooolig god ut!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå