Gå til innhold

Langpannesjokoladekake, har du en oppskrift?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Trenger en supergod oppskrift på en lanpannesjokoladekake (formen min er på 5 liter) som jeg skal servere i ett barneselskap!

Supertakknemlig for hjelp! :) (HAR gjort søk her inne, men velger å spørre på nytt!)

Ser for meg en saftig og klissete sjokokake som faller godt i smak hos barn og voksne! :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er god, den er riktignok ikke klissete, men veldig populær blandt både barn og voksne.

Langpannesjokoladekake

300 g smør/margarin

600 g sukker

3,5 dl melk

4 egg

500 g hvetemel

1 ss vaniljesukker

4 ts bakepulver

3-4 ss kakao

Glasur:

300 g melis

120 g smør/margarin

6 ss sterk kaffe

3 ts vaniljesukker

1 plate smeltet sjokolade

Rør smør og sukker hvitt. Rør inn eggene, ett om gangen, deretter melk vekselvis med det tørre. Hell røren i bakepapirkledt langpanne. Stek ved 175 grader på midterste rille i ca 30 minutter. Avkjøl kaken noen minutter i formen. Hvelv den over på rist. Pisk resten av ingrediensene til en glasur som smøres på kaken når den er helt avkjølt. Kan fryses.

Skrevet

Tusen takk Arkana! :) Da lager jeg denne! :hoppe:

Skrevet

Nå kan det være at det bare er meg som er trøtt, men jeg er litt usikker på hvilke ingredienser som hører til kaka og hvilke som hører til glasuren?

Skrevet

De ingrediensene som ikke skal i kaken regner jeg med skal til glasur...

Skrevet

Ja det skjønte jo jeg og :) men var litt usikker på når det sto "sikt i alt det tørre".. men bare glem det.. jeg forstår det sikkert når jeg våkner til.

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, ble litt usikker jeg også nå... :ler:

Skrevet
Jeg skjønner hva du mener' date=' ble litt usikker jeg også nå... :ler:[/quote']

Godt å høre at det ikke bare er meg da :wink:

Skrevet

Takk Magolia! Denne så også nydelig ut!

:sikle: *Vurderer hvilken kake jeg nå skal lage* :ler:

Gjest Tristessa
Skrevet

Døh, det er jo samme oppskrift, da! :ler:

Skrevet

Hmmm, det har du jo HELT rett i!! :ler: Da var jo valget mitt lett!! :)

Skrevet

jepp, den er faaaaaaaaaaarlig god! :oops:

Skrevet

Hehe, skjønner det er litt forvirring på gang. Så for å oppklare, alt fra og med kakao og oppover skal i selve kaken. Melis og nedover skal i glasuren. Skal huske på det neste gang jeg legger ut oppskriften!

Forresten, skulle det mot formodning bli noe igjen så frys den (med glasur) i biter istedet for hel. Da tiner de på 10-15 minutter og det er veldig praktisk hvis man plutselig blir kakesulten. :wink:

Skrevet

Har du kikket i magasinet etter oppskrift på kake da?

Mange gode oppskrifter der også.

Og dere som kommer med oppskrifter - kan dere legge dem ut i magasinet, så er det enklere å finne dem for alle senere også (uten å søke inne på forumet)

Skrevet

Ville bare takke Arkana og Magolia for en superduper oppskrift! :) Denne kaken var enkel å lage, og smakte nydelig!! Anbefaller denne!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...