hopeful Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 jeg lurer på en ting til dere som går på Vallergan som sovemeds, og som bruker over 10 mg hver kveld. har legen deres fortalt dere at om dere tar 20-30 mg, at dere da ikke kan kjøre bil dagen etterpå? jeg fikk vite det ved en tilfelghet av en lege i dag. og det er noe jeg aldri har hørt noe om fra noen leger eller andre. og jeg vet ei anna ei som bruker samme styrke som meg. som heller ikke har fått hørt noe om det. så jeg lurer på om dette gjelder alle. om det faktisk er noe som svært få leger vet. eller er det bare tilfeldig at jeg om venninna mi ikke vet noe om det. at det er noe alle egentlig får beskjed om? føler det har skjedd en stor svikt i systemet for min del. da jeg har gått på de i noen måneder nå.
maria b Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 Hei. Jeg bruker selv 10 mg daglig, men legen min har sagt jeg kan ta 20 ved behov. Han har ikke nevnt noe om bilkjøring. Jeg leste akkurat nå på pakningsvedlegget. Der står det heller ikke at man ikke skal kjøre bil. Det står at preparatet kan gi hangover og dermed nedsatt reaksjonsevne. Hvis du er plaget med det, bør du jo ikke sette deg bak rattet.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Jeg husker ikke om legen sa det til meg. Men om jeg føler meg døsen dagen etter, så kjører jeg ikke bil. Anonymous poster hash: 906f3...357
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 ja. jeg leste også på pakningsvedlegget. og det sto ikke noe om hvor lenge en eventuelt bør vente med å kjøre bil. jeg har jo skjønt at en skal ikke kjøre bil om en er veldig trøtt. og får hangover. men det jeg fikk beskjed om, er at medisinen vises på eventuelle blodprøver, om en har vært utsatt for en ulykke, og politiet trenger å sjekke om det er snakk om noe rus inn i bilde. og da mente legen jeg pratet med at jeg vil få skylden alene og hele selv. og jeg ville miste lappen, og på den måten ødelegge for meg selv. slik legen sa det, så var det max 10 mg en kunne ta om en skulle kjøre bil dagen etterpå, og legen forskrev liksom 30 mg på meg, uten å informere noe om bilkjøring. så jeg følte at jeg ble tatt litt på senga der i dag. men snakket med legevakta, og de hadde heller aldri hørt noe om det. og jeg har googlet det. andre har hjulpet meg å google det. men det står ingen steder. men legen slo det opp i en perm legen hadde. og det sto vist der. slik jeg tenker det om dette faktisk stemmer, så er det greit å kjøre dagen etter en omtrent søvnløs natt, og du er supertrøtt. men det er ikke greit å kjøre om du føler deg helt uthvilt og opplagt, fordi du har medikamenter i blodet. Anonymous poster hash: 64f8d...3ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå