Gjest snoopy_93 Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Jeg lurer på hva i h***ette som er galt med folk som deler videoer av dyr som blir mishandla, bilder av dyr som blir mishandlet og mennesker som blir skutt/henretta på Facebook?? Bare til nå i dag har jeg sett to sånne videoer og jeg blir fysisk dårlig av det. Ja, jeg vet at det skjer ting som er ille i verden i dag, men MÅ alle dele de videoene da? Det hjelper tydeligvis ikke å rapportere det til Facebook heller da jeg kun får beskjed om at "nei denne videoen ser vi ingen grunn til å fjerne" Flere en meg som opplever dette?
Corvo Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 De deler det for at folk skal få se hvor fæle mennesker kan være, og kanskje, bare kanskje, får de noen til å aktivere seg for å hindre at slikt fortsetter. Det du gjør kalles sensur, og blir litt som å tvinge TV2 nyhetene til å ikke sende innslag som du synes er fæle. jeg forstår hvorfor du ikke vil se slike ting, men det er bare å lå være å klikke på dem. 4
Gjest snoopy_93 Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Det er bare vanskelig å unngå å se slike videoer (ikke se på de, men at de ligger der) når halve venteliste deler.. Jeg skjønner hva du mener, men det syke er at peta sin video er den desidert groveste jeg har sett noen gang! Tror jeg burde avbestille Internett og bli amish
Gjest Badabing Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Men tar folk (og du) det til seg da? Jeg så videoen og bilder av en angorakanin som ble nappet for pelsen sin. Dette gjør jo at jeg selvfølgelig ikke kjøper angora. Det er jo det som er poenget, at folk skal endre atferd. 5
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Synes også det er helt forferdelig. Jeg blir så sint da jeg ser sånt, rett og slett unødvendig å vise... Jeg bare unngår det ekstremt, og orker ikke tenke på det. Anonymous poster hash: 79436...950
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 "Orker ikke å tenke på det" også fortsetter du å kjøpe dundyner, kjøtt osv. Grunnen til slike videoer er for å OPPLYSE dere om hvilket valg dere tar når dere kjøper ting. Når dere kjøper en pelsjakke så godtar faktisk at det dyret har blitt mishandlet. Feigeste jeg vet er folk som sier, "Uff jeg orker ikke å se sånne videoer hvor kuer blir mishandlet, helt forferdelig" og neste dag går du og kjøper en biff. Anbefaler alle å se på filmen Earthlings. Helt jævlig og trist film, men den vil virkelig forandre deres syn på ting tror jeg. Har selv sett den tre ganger. Anonymous poster hash: e5ea1...a28 2
Gjest Badabing Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 Synes også det er helt forferdelig. Jeg blir så sint da jeg ser sånt, rett og slett unødvendig å vise... Jeg bare unngår det ekstremt, og orker ikke tenke på det. Anonymous poster hash: 79436...950 I all verden. Poenget er jo å vise hva som faktisk skjer slik at man kan ta et informert valg. Det skjer mye bedritent her i verden, men det er faktisk mulig å unngå at man støtter det. Det er definitivt ikke unødvendig å vise, da fortsetter jo tragediene å skje på nytt og på nytt.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #8 Skrevet 24. mars 2014 Men tar folk (og du) det til seg da? Jeg så videoen og bilder av en angorakanin som ble nappet for pelsen sin. Dette gjør jo at jeg selvfølgelig ikke kjøper angora. Det er jo det som er poenget, at folk skal endre atferd. Hvis du syns napping av pels på kanin ser ille ut så skulle du bare sett meg nappe meg i penisen du. Da hadde du blitt skadet for livet.Anonymous poster hash: f8e17...37d
Batteri Skrevet 24. mars 2014 #9 Skrevet 24. mars 2014 Hvis du syns napping av pels på kanin ser ille ut så skulle du bare sett meg nappe meg i penisen du. Da hadde du blitt skadet for livet.Anonymous poster hash: f8e17...37d Så utrolig barnslig du er. 3
Timza Skrevet 24. mars 2014 #10 Skrevet 24. mars 2014 Spørsmålet er vell heller hvorfor i allverden du velger å trykke på det for å se på det? Folk deler jo slikt for å vise avsky, ikke at de liker det de delte. Da får det heller være opp til deg som blir fysisk syk av å se på det å unngå å trykke på linken for å se videoen..
kjøttkaker Skrevet 24. mars 2014 #11 Skrevet 24. mars 2014 "Orker ikke å tenke på det" også fortsetter du å kjøpe dundyner, kjøtt osv. Grunnen til slike videoer er for å OPPLYSE dere om hvilket valg dere tar når dere kjøper ting. Når dere kjøper en pelsjakke så godtar faktisk at det dyret har blitt mishandlet. Feigeste jeg vet er folk som sier, "Uff jeg orker ikke å se sånne videoer hvor kuer blir mishandlet, helt forferdelig" og neste dag går du og kjøper en biff. Anbefaler alle å se på filmen Earthlings. Helt jævlig og trist film, men den vil virkelig forandre deres syn på ting tror jeg. Har selv sett den tre ganger. Anonymous poster hash: e5ea1...a28 AMEN! Og Earthlings vil forandre synet ditt for alltid, se den og bli opplyst!
Corvo Skrevet 24. mars 2014 #12 Skrevet 24. mars 2014 Det er bare vanskelig å unngå å se slike videoer (ikke se på de, men at de ligger der) når halve venteliste deler.. Jeg skjønner hva du mener, men det syke er at peta sin video er den desidert groveste jeg har sett noen gang! Tror jeg burde avbestille Internett og bli amish Haha. Søk på "what the meat industry dont want you to see" på youtube. 14 minutter med kvalme.
Gjest Badabing Skrevet 24. mars 2014 #13 Skrevet 24. mars 2014 AMEN! Og Earthlings vil forandre synet ditt for alltid, se den og bli opplyst! Earthlings <3 1
Gjest snoopy_93 Skrevet 24. mars 2014 #14 Skrevet 24. mars 2014 Jeg skjønner jo at det er for å opplyse. Synes bare at metoden er helt grusom.. Jeg kjøper for det meste produkter som ikke er testet på dyr og klær som ikke er "ekte" skinn, pels osv.
Gjest Violetta Skrevet 24. mars 2014 #15 Skrevet 24. mars 2014 Man kan helt fint ha og få sterke meninger om ting uten å se groteske videoer og bilder. 6
Gjest Badabing Skrevet 24. mars 2014 #16 Skrevet 24. mars 2014 Jeg skjønner jo at det er for å opplyse. Synes bare at metoden er helt grusom.. Jeg kjøper for det meste produkter som ikke er testet på dyr og klær som ikke er "ekte" skinn, pels osv. Men for noen er det det som må til. Jeg lukket øynene selv i lang tid til det ikke gikk lenger. Tenker ikke at det er metoden eller de som legger ut som er grusomme, men de som fortsetter å støtte det som er i videoene fordi de ikke bryr seg. Like ille som de som utfører det som blir vist i videoene.
Tøytigern Skrevet 24. mars 2014 #17 Skrevet 24. mars 2014 (endret) Du må jo ikke melde til Faceook, da. Det er realt å melde til den som har delt det og si din mening direkte til dem. "Dette synes jeg var så stygt at jeg dessverre skjuler det i nyhetsfeeden min." For du vet at du kan skjule det og markere at du syntes det var plagsomt? Er enig med deg at det blir vel mye makabre ting. Folk har visst dilla på å dele det, nå som de har hengt bort Canada Goose-jakkene sine... Jeg tror det er for å vise at de er "dyrevernere" eller reparere på et frynsete rykte om å ha gått med jakker med pels,dun o.lign og strikkeluer i merinoull med pelsdusk. Det virker som om folk tror de hjelper ett dyr ved å vise en jævlig video. Vel, det hjelper faktisk ikke det spøtt. Det de må gjøre er å melde seg inn i en dyrevern-forening og betale kontigenten... Endret 24. mars 2014 av Tøytigern 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #18 Skrevet 24. mars 2014 Husker jeg og alle kompisene mine hadde det som kalles "morbid curisoity" på ungdomskolen. Satt å så på gisseltagninger i Irak, hvor for eksempel det var en 12 år gammel irakisk gutt som fikk som oppgave i å skjære hodet av et levende gissel. Ganske jævlig. Å på en annen video var det samme greia, men da begynte de å skjære bakfra nakken, istedenfor på halsen. Det var jævlig d:P Er det rart at man ikke blir redd av skrekkfilmer og slasherfilmer fra hollywood lenger ?XD Saw og hostel blir jo bare barnefilmene i forhold. Anonymous poster hash: 8e8d6...aea 1
Tøytigern Skrevet 24. mars 2014 #19 Skrevet 24. mars 2014 Man kan helt fint ha og få sterke meninger om ting uten å se groteske videoer og bilder. Hvis man har sterke meninger, blir man faktisk gjerne veldig dårlig av å se dette. Fordi man allerede VET det som blir sagt og tar sterkt avstand fra det,fordi det er barbarisk. Jeg skjønner ikke behover folk har for å drukne seg i dritt av denne typen,for alt som blir sagt er velkjent info. Bare at ingen ville ha den, da CanadaGoose var på moten og noen steder påkrevet "antrekk" for å ikke bli mobbet på skolen. 1
Tøytigern Skrevet 24. mars 2014 #20 Skrevet 24. mars 2014 Haha. Søk på "what the meat industry dont want you to see" på youtube. 14 minutter med kvalme. Trenger ikke søke, når folk deler det uhemmet på Face, uten å ta hensyn til dem som må se på det...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå