AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #1 Skrevet 24. mars 2014 Er det noen her som kan anbefale noen cruiseturer? Helst i Middelhavet. Og helst så billig som mulig (Selv om jeg vet at jeg ikke får det gratis altså Anonymous poster hash: cb108...81c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #2 Skrevet 24. mars 2014 http://www.msccruises.com/gl_en/select_your_country.aspx Dette cruiset var vi på i fjor sommer. All inclusive, og høy standar! Helt fantastisk Vi fløy til Venezia, og gikk på cruiset der. Det gikk fra Venezia og vi var innom Hellas, Kroatia, Ukraina og Tyrkia. En helt fantastisk tur som jeg absolutt kan anbefale. Man kunne velge om man ville ha en "utflyktspakke", slik at vi kunne gå i land i byene. Maten, servicen og selve båten var helt fantastisk. Har ingenting å klage på! Selve turen og med all inclusive, kom det på 10.000 kr per person. I tillegg må man betale flyturen selvsagt Man kan også velge drikkepakker, så får du kuponger på vin/øl og vann når du kommer Anonymous poster hash: e9bd2...d8b
Lea2 Skrevet 24. mars 2014 #3 Skrevet 24. mars 2014 Har vært på et cruise med RCCL i Middelhavet. 12 dager (tror jeg det var). Startet i Barcelona og var innom streder som Nice, Pisa, Roma, Dubrovnik, Venezia, Napoli og så tilbake til Barcelona. 3 dager var til sjøs, resten var i land. Det var ikke gratis, men egentlig ble det ikke så dyrt heller. All mat er jo inkludert, så man bruker ikke penger annet enn på drikkevarer (alkohol) og shopping. Maten står fremme hele døgnet omtrent (og er også veldig bra), så det er ingen fare for å sulte. Det hadde blitt mye dyrere å dra på hotelltur og spise i like mange dager. Personlig er jeg nok litt for lite glad i luksus og glam til å synes det er stas med slike ting, men det var en grei måte å reise på. RCCL har flere slike cruise, de fleste er kortere enn 12 dager. Det finnes flere alternativer også, men jeg har ingen erfaring med de andre selskapene. Da jeg var på tur var i alle fall RCCL nevnt som et av de beste og når man først skulle på en slik tur var det like greit å være sikker synes jeg. Det var mulig å booke utflukter i land, men de fleste trasket rundt på egenhånd tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #4 Skrevet 24. mars 2014 Tusen takk begge to Skal sjekke ut begge! Høres egentlig helt fantastisk ut å reise på den måten, hvertfall når jeg er så glad i hav og båt. Anonymous poster hash: cb108...81c
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #5 Skrevet 24. mars 2014 Jeg reiste på en ukes cruise med Norwegian Cruise Line (som ikke er norsk til tross for navnet) i fjor. Vi startet i Barcelona og besøkte blant annet Napoli, Marseille, Pisa og Palma de Mallorca. Det var en veldig fin tur. Vi bestilte cruiset gjennom denne siden: http://www.cruisedirect.com/. Det er et amerikansk reiseselskap, og prisene er betydelig lavere enn i Norge. Vi betalte ca 12 tusen for 2 personer alt inkludert. Eneste ulempen er at kundeservice befinner seg i USA. De har en chattefunksjon som fungerer bra, men hvis du må snakke med de må du ringe til USA. Jeg både ringte og chattet og fikk et godt inntrykk av reiseselskapet. Flybilletter til startstedet (Barcelona i vårt tilfelle) kommer utenom. I tillegg kan det være greit å reise til startstedet en dag før avgang for sikkerhets skyld. For skipet venter ikke på dere om dere kommer for sent. Så da må dere også ta med en hotellovernatting i beregningen. Anonymous poster hash: bbca8...e15
caroprins Skrevet 24. mars 2014 #6 Skrevet 24. mars 2014 Se her http://www.costacruise.com/no/cruises_list/eastern_mediterranean-201407.html Dette selskapet kjører de billigste prisene som jeg kan finne. Var 14 dager på cruise med de selv i fjor sommer og kan absolutt anbefale de. Jeg har også reist 2 ganger med Royal Caribien, en gang med Norwegian cruise line og en gang med Msc og alle var bra. Costa cruises og Msc er italienske selskap så det er mye italienere ombord med sin sydlandske høylytte måte være på og menyene er italiensk inspirert. Personlig har jeg ingen problemer med dette og reiser gjerne med begge selskapene igjen. Eneste som er forskjellen med Norwegian Cruise Line er at der er det fri bordsetting det vil si at du/dere spiser når dere vil og hvor dere vil ( det er flere restauranter ombord men flere koster litt ekstra) og dere spiser for dere selv altså ikke med andre som skipet har bestemt for dere. mens på de andre selskapene så er det vanligste å spise til en fast bordsetting med de samme personene hele cruiset. Man trenger heller ikke pynte seg så veldig på Nccl men på de andre så kler man seg opp litt penere til middag og det er også formal Night i løpet av cruiset der man pynter seg litt ekstra. Jeg liker å pynte meg og synes det er koselig å bli kjent med nye folk og vi har fått bekjentskaper ved middagsbordet som vi har kontakt med den dag i dag etter cruisene. Har alltid blitt satt sammen med de andre norske ombord. Men her er du et også en annen mulighet om man ikke vil spise i hovedrestauranten for buffeen er også åpen til middag og her kan du gå i dongeri og spise om du vil. I og med at jeg har vært på 5 cruise hittil så vet jeg endel om dette så er det noe annet så skal jeg svare deg så godt jeg kan.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 Tusen takk for gode svar Anonymous poster hash: cb108...81c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå