AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Selv kan jeg ikke bruke tampong så ofte fordi jeg fort får smerter i underlivet, men et par ganger i året kan jeg bruke Tampax om jeg blør skikkelig. Men det er alltid veldig styrete å bytte. For det første sliter jeg med hvilken stilling jeg skal ha når jeg drar den ut, jeg liker ikke å sitte på toalettet å dra den ut for å så "ta den opp igjen" og kaste den. Så jeg tar den ut stående og da drypper det av og til på gulvet. For å få tampongen oppi må jeg ta ene foten oppå dolokket. Dette ville gjort det vanskelig å bytte tampong på skole/offentlig toalett eller hjemme hos andre. Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 15f95...273
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Sitter vanlig på toalett ved begge deler. Kanskje litt på skrå.. Anonymous poster hash: acf4b...70b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Jeg sitter helt normalt på do og drar den ut, ruller den inn i papir og kaster den i søpla. Jeg sitter også helt vanlig på do når jeg putter den inn. Anonymous poster hash: 7f882...b17 6
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Tar ut tampongen stående, med papir under. Setter den inn stående også. Anonymous poster hash: 68a1a...441 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Sitter på do, trør tråden rundt fingeren når jeg trekker den ut sånn at den ikke ramler OPPI do, og så tuller jeg den inn i bindplastikk/dorull/papir etc og pakker den i søpla før jeg trykker oppi en ny. Anonymous poster hash: bdb1c...64b
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Tar ut tampongen stående, med papir under. Setter den inn stående også.Anonymous poster hash: 68a1a...441 Jeg også, fungerer fint og er veldig kjapt gjort.Anonymous poster hash: 06c49...b5e
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #7 Skrevet 23. mars 2014 setter meg langt bak på toalettet, skrever litt ekstra med bena, drar ut tampongen, ruller den i papir, kaster den. stapper så inn en ny en. Men sent i mensenperioden hvor jeg blør mindre blir det mye trangere der nede, så da må jeg med ene foten opp på doen for å få inn selv de minste, og det går litt tregt. Anonymous poster hash: 25b9d...87e
fresia Skrevet 23. mars 2014 #8 Skrevet 23. mars 2014 tar den ut mens jeg sitter på do. tar den inn mens jeg sitter på do eller på huk
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #9 Skrevet 23. mars 2014 Må sette meg på huk. Det er det eneste som funker for meg. Anonymous poster hash: 6c111...ff1
skruf Skrevet 23. mars 2014 #10 Skrevet 23. mars 2014 Sitter på do med beina litt ut, tar tak i tråden og napper ut tampongen. Surrer den inn i dopapir og kaster den i søppelbøtta. Tørker litt og stapper inn en ny.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #11 Skrevet 23. mars 2014 Sitter vanlig på toalett ved begge deler. Kanskje litt på skrå..Anonymous poster hash: acf4b...70b Jeg sitter helt normalt på do og drar den ut, ruller den inn i papir og kaster den i søpla. Jeg sitter også helt vanlig på do når jeg putter den inn. Anonymous poster hash: 7f882...b17 Men opplever du ikke at tampongen kan komme i kontakt med dovannet eller sidene nede i doen? Synes det er litt ekkelt å skulle ta den opp for å så rulle den inn i papir etterpå. Tar ut tampongen stående, med papir under. Setter den inn stående også. Anonymous poster hash: 68a1a...441 Tar du foten oppå do? Sitter på do, trør tråden rundt fingeren når jeg trekker den ut sånn at den ikke ramler OPPI do, og så tuller jeg den inn i bindplastikk/dorull/papir etc og pakker den i søpla før jeg trykker oppi en ny. Anonymous poster hash: bdb1c...64b Ja det hadde jo gått. Men jeg oppleve en del ganger at tråden har blod på seg (selv om jeg merkelig nok ikke har fylt tampongen med blod en gang. Så det synes jeg er ekkelt også. Noen ganger har jeg også tisset uten å bytte tampong så da har jeg heller ikke lyst til å tukle mye med tråden. Bytter du hver gang du går på do? setter meg langt bak på toalettet, skrever litt ekstra med bena, drar ut tampongen, ruller den i papir, kaster den. stapper så inn en ny en. Men sent i mensenperioden hvor jeg blør mindre blir det mye trangere der nede, så da må jeg med ene foten opp på doen for å få inn selv de minste, og det går litt tregt. Anonymous poster hash: 25b9d...87e Ja det er irriterende, ihvertfall om man er en plass der det er dokø eller på skolen eller noe. tar den ut mens jeg sitter på do. tar den inn mens jeg sitter på do eller på huk Må sette meg på huk. Det er det eneste som funker for meg. Anonymous poster hash: 6c111...ff1 Men hva om dere er på toaletter som kun har avlukker? Litt teit å sitte på huk da om inngangsdøren er plassert slik at man ser ganske greit under døra til avlukket i det man går inn? Anonymous poster hash: 15f95...273
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #12 Skrevet 23. mars 2014 Sitter på do med beina litt ut, tar tak i tråden og napper ut tampongen. Surrer den inn i dopapir og kaster den i søppelbøtta. Tørker litt og stapper inn en ny. Faller ikke tampongen i do eller bort i sidene på doen da? Anonymous poster hash: 15f95...273
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #13 Skrevet 23. mars 2014 Liker ikke å tukle nedi do, så jeg tar den ut stående. For at det ikke skal komme noe på gulvet, har jeg alltid litt papir klart som jeg holder under, så tampongen detter rett i papiret. Problem solved. Anonymous poster hash: 04312...bb4
skruf Skrevet 23. mars 2014 #14 Skrevet 23. mars 2014 Faller ikke tampongen i do eller bort i sidene på doen da? Anonymous poster hash: 15f95...273 Holder jo fast i tråden da......
Marie90 Skrevet 23. mars 2014 #15 Skrevet 23. mars 2014 Alt ettersom. Som regel sittende paa do eller litt paa huk. Hvis det drypper blod er jo tampongen altfor full. Venter aldri saa lenge at den er overfull.
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #16 Skrevet 23. mars 2014 Jeg setter meg stort sett på huk og skrever godt med beina, i alle fall når jeg skal ha den inn, ellers går det ikke (til tross for at jeg har født to barn ). Når jeg tar den ut tar jeg bare et papir som jeg holder slik at tampongen havner i det. Setter meg på huk på offentlige toaletter også, regner med at folk ikke titter så ekstremt godt under døra, og hvis de gjør det får de jo bare se føttene mine og evt litt av buksa, det er jo ikke så svær glipe mellom døra og gulvet. Anonymous poster hash: 94e58...3f5
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #17 Skrevet 23. mars 2014 Holder jo fast i tråden da...... Jo, men den henger jo og dingler Anonymous poster hash: 15f95...273
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #18 Skrevet 23. mars 2014 At det drypper litt blod gjør jo vel ingenting, det er jo fort gjort å vaske. Har også nødt til å ha ene foten opp når jeg skifter, men har aldri sett på det som et problem. Anonymous poster hash: 26f7d...2c9
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #19 Skrevet 23. mars 2014 Selv kan jeg ikke bruke tampong så ofte fordi jeg fort får smerter i underlivet, men et par ganger i året kan jeg bruke Tampax om jeg blør skikkelig. Men det er alltid veldig styrete å bytte. For det første sliter jeg med hvilken stilling jeg skal ha når jeg drar den ut, jeg liker ikke å sitte på toalettet å dra den ut for å så "ta den opp igjen" og kaste den. Så jeg tar den ut stående og da drypper det av og til på gulvet. For å få tampongen oppi må jeg ta ene foten oppå dolokket. Dette ville gjort det vanskelig å bytte tampong på skole/offentlig toalett eller hjemme hos andre. Hvordan gjør dere det? Anonymous poster hash: 15f95...273 Jeg vil ikke avspore men lurte på smertene du fikk! Jeg får dem også men det er ikke i underlivet det kjennes som om de kommer fra selve eggstokkene eller livmorshalsen. Er veldig usikker på om det har noe med tampongene å gjøre jeg nekter å gå tilbake til bind! Noen andre som har opplevd det? Forøvrig, jeg setter meg på toalettet når jeg trekker den ut, har aldri opplevd å miste den i toalettet. Når jeg fører den inn så varierer jeg mellom enten å stå halvveis i knebøy eller sitte på toalettet Anonymous poster hash: 6f6e0...012
Djungelvrål Skrevet 23. mars 2014 #20 Skrevet 23. mars 2014 Bruker bare Tampax Pearl eller Compakt, tar den gamle ut mens jeg sitter og setter i ny mens jeg står litt bøyd forover.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå