Gå til innhold

Toalettvaner hygiene

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er deres vaner i forhold til å vaske hender etter toalettbesøk?

Vasker dere alltid hender, eller kommer det ann på om dere har tisset eller bæsjet?

Vasker du hendene hver gang du har dratt opp, selv om du kun har kastet noe i doen?

Er det forskjell på om du er hjemme eller på offentlig toalett?

Anonymous poster hash: fbc1b...91a
Videoannonse
Annonse
Gjest iGirl
Skrevet

Vasker hendene uansett. Om jeg kun har rørt toalettet også.

Skrevet

Vasker alltid hender.

AnonymBruker
Skrevet

Vasker alltid hendene.

Anonymous poster hash: cac27...da8
AnonymBruker
Skrevet

Vasker alltid hendene, uansett.

Anonymous poster hash: 27d7e...767
Skrevet (endret)

Vasker (selvfølgelig!) alltid hendene uansett hva jeg har gjort der...

Skrur av kranen med papiret om det er på jobb/offentlige toaletter. Er jeg på offentlige toaletter bruker jeg papiret til å åpne døren, selv om man sikkert burde gjort det feks på jobb også, men der holder jeg meg til å ta forsiktig med pekefingeren.

Skjønner virkelig ikke de som ikke gjør det. På jobben hører jeg stadig at folk går ut fra toalettene uten å bruke vasken, og jeg blir like kvalm hver gang. Det tyder vel på at jeg også burde bruke papir til å åpne døren der også :fnise:

Endret av Lille Rosa
AnonymBruker
Skrevet

Vasker hendene uansett. Om jeg kun har rørt toalettet også.

Samme her. Om jeg er veldig tørr på hendene på vinterstid så hender det at jeg kun vasker håndflaten med såpe og bare tar vann på håndbaken, men som regel vasker jeg skikkelig oppå også. På offentlige toaletter tørker jeg alltid hendene med papir og stenger kranen og åpner toalettdøren for å gå ut med papiret.

Anonymous poster hash: 4fb22...fef

Skrevet

Vi har ikke håndvask på do. Må gjennom noen dører for å komme til badet for å vaske. Om jeg må opp på natta for å tisse, så går jeg ikke inn på badet for å vaske. Har en desinfeksjonsspritflaske stående på do som får holde i slike tilfeller. Må jeg bommelibom på natta så går jeg på badet for å vaske.

På dagtid vasker jeg, uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vasker ikke hendene om jeg kun har kastet noe å do og skylt ned. Jeg er ikke hysterisk for bakterier og har en normal hygiene. Er veldig sjelden syk.

På offentlige toaletter er jeg strengere og bruker papir på håndtak ol.

Anonymous poster hash: e6aa7...693
Skrevet

jeg vasker alltid hendene etter et toalettbesøk - selvfølgelig! jeg legger også toalettpapir på toalettsetet og tisser "stående" på offentlige toaletter. litt hysterisk, ja

Skrevet

Vasker alltid hendene etter dobesøk! Trodde det var barndomslære egentlig...

Skrevet

Vasker hendene uansett, også om jeg kun har tatt i doen for å trekke ned. Kanskje er det unødvendig å gjøre det, men jeg føler meg litt ekkel om jeg lar være.

Skrevet

Jeg vasker hendene etter toalettbesøk, men ikke etter "badbesøk" - altså ikke hvis jeg feks har brukt dopapir for å fjerne en flekk på gulvet i stua og så går på badet for å kaste papiret i do og trekke opp..

Skrevet

vasker hender uansett, også som oftest hvis jeg har vært og skylt noe ned i do ettersom det ikke er vask på selve doen og jeg bor med mennesker som tydeligvis sliter litt med magen sin til tider, og det nok er en del baselusker på det dørhåndtaket...

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke håndvask på do. Må gjennom noen dører for å komme til badet for å vaske. Om jeg må opp på natta for å tisse, så går jeg ikke inn på badet for å vaske. Har en desinfeksjonsspritflaske stående på do som får holde i slike tilfeller. Må jeg bommelibom på natta så går jeg på badet for å vaske.

På dagtid vasker jeg, uansett.

vasker hender uansett, også som oftest hvis jeg har vært og skylt noe ned i do ettersom det ikke er vask på selve doen og jeg bor med mennesker som tydeligvis sliter litt med magen sin til tider, og det nok er en del baselusker på det dørhåndtaket...

Da kan det være lurt å desinfisere de dørhåndtak man må ta i for å komme til vasken ganske ofte..

Anonymous poster hash: 4fb22...fef

AnonymBruker
Skrevet

På skolen lærte vi at det stedet på do som det var mest bakterier var på "snora"..

Så jeg vasker alltid hendene, får lyst til å vaske de bare jeg ser på doen:p

Anonymous poster hash: d702d...42c
AnonymBruker
Skrevet

Vasker alltid hendene når jeg har vært på toalettet. Jeg syns det er forferdelig herslig å ikke gjøre det.

Rene hender står veldig høyt i kurs hos meg. Er eller ganske avslappa feks når det gjelder rot, støv i huset, bytting av sengetøy etc.

Anonymous poster hash: 6969f...c2e
Skrevet

Vasker meg etter jeg har vært i nærheten av do, og ofte ellers også. Jeg tar meg veldig mye i ansiktet så jeg er litt hysterisk på håndhygienen. I tillegg har jeg hund og en samboer med allergi mot hund, så må vaske hendene etter jeg har klappet hunden osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...