AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #1 Skrevet 23. mars 2014 Tatt meg litt vann over hodet her jeg Lang historie kort er planen for sommeren sydentur, hyttetur, roadtrip og besøk til mine foreldre i en annen by enn den jeg normalt bor i. Jeg må altså pakke kofferten slik at jeg er rustet til alle disse turene for jeg har ikke mulighet til å reise innom meg selv mellom turene å bytte innholdet i kofferten:P Sydenturen innebærer sikkert en del trasking(storby), samt en fin middag så må ha kjole og sko. Hytten ligger et stykke unna til fots(ikke innlagt vann eller strøm), men det er en sti så så lenge været ikke er helt for jævlig går det helt fint med joggesko. Roadtripen går over til Sverige og det blir overnatting i telt. Er en vi-tar-det-på-sparket-tur. Kan først vaske klær når jeg kommer til mine foreldre helt til slutt så fremt jeg ikke tar med meg et glass biotex. Hva har jeg gjort Pakke-tips fra erfarne reisere? Har en relativt stor koffert med hjul, men det er jo likevel begrensa for hva jeg får med. Anonymous poster hash: 268ad...29c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #2 Skrevet 23. mars 2014 Hmm, tror du burde prøve å søke tips hos backpackere. Prøv smarte løsninger som mikrofiber håndkle, klessnor og biotex som du nevner og kanskje kompresjonsposer. Da kan du pakke posene etter destinasjon, slik at du har sydenposen på toppen i syden, hytteturposen på toppen i syden, osv. Hvor lenge blir du borte til sammen? Anonymous poster hash: 42cc7...1b4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #3 Skrevet 23. mars 2014 Hmm, tror du burde prøve å søke tips hos backpackere. Prøv smarte løsninger som mikrofiber håndkle, klessnor og biotex som du nevner og kanskje kompresjonsposer. Da kan du pakke posene etter destinasjon, slik at du har sydenposen på toppen i syden, hytteturposen på toppen i syden, osv. Hvor lenge blir du borte til sammen? Anonymous poster hash: 42cc7...1b4 Får jo håndklær da, både i syden og på hyttetur. På roadtripen kan sikker en av dem jeg reiser med ta med et ekstra til meg. Håndkle hadde jeg ikke tenkt på en gang! Men takk for backpacker tips, det skal jeg sjekke ut. Har tenkt på kompresjonsposer men er ikke det dyrt? Fattig student Anonymous poster hash: 268ad...29c
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #4 Skrevet 23. mars 2014 Får jo håndklær da, både i syden og på hyttetur. På roadtripen kan sikker en av dem jeg reiser med ta med et ekstra til meg. Håndkle hadde jeg ikke tenkt på en gang! Men takk for backpacker tips, det skal jeg sjekke ut. Har tenkt på kompresjonsposer men er ikke det dyrt? Fattig student Anonymous poster hash: 268ad...29c Åja, men da er jo det med håndkle greit Hehe, jo, de kan vel bli litt dyre, men tror de har noen billigere alternativer på butikker typ Clas Ohlson. Kan noen ta med ting til deg, så kan de vel kanskje ta med typ sovepose også? For da er det vel egentlig bare kleskabalen som må gå opp Anonymous poster hash: 42cc7...1b4
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2014 #5 Skrevet 23. mars 2014 Hmm, tror du burde prøve å søke tips hos backpackere. Prøv smarte løsninger som mikrofiber håndkle, klessnor og biotex som du nevner og kanskje kompresjonsposer. Da kan du pakke posene etter destinasjon, slik at du har sydenposen på toppen i syden, hytteturposen på toppen i syden, osv. Hvor lenge blir du borte til sammen? Anonymous poster hash: 42cc7...1b4 Glemte å svare det siste der; blir borte i hvertfall en mnd, blir det ca. en uke på hver plass(jeg har ikke bestilt sydenturen så er ikke 100% sikker), men blir kanskje nærmere 1,5mnd. Anonymous poster hash: 268ad...29c
Catlin Skrevet 23. mars 2014 #6 Skrevet 23. mars 2014 Ta med noen få klær som lett lar seg kombinere og sats på å vaske underveis. F.eks et skjørt, en bukse, to topper og en jakke - her kan du kombinere i det uendelige. Google "pakkeliste" eller "pakkeråd" - så ligger det mange tips ute på nett.
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2014 #7 Skrevet 24. mars 2014 Har bladd litt rundt på nettet og fått litt ålreite tips selv om mesteparten var av typen; ta med pass, husk reiseforsikring osv:P Jeg har aldri vært i syden før så jeg vet ikke helt hva jeg kommer til å få bruk for? Jeg blir jo selvsagt å ta med den ene bikinien jeg har, finkjole til selskapet og pensko for det kommer jeg vel ikke utenom. Hva mer er lurt å ha med av klær? Bør jo ta med meg klær som fungerer på flere av turene tenker jeg. Anonymous poster hash: 268ad...29c
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Sarong er alltids lurt, kan brukes som strandkjole, teppe, skjerf, og til å dekke skuldre, osv om du skal besøke kirker eller lignende. Ellers er det lurt med klær tilpasset klima, shorts, t-skjorter, sandaler osv. Det meste er ganske selvsagt, og ikke så vanskelig å tenke seg frem til Solkremer er også lurt å ha med hjemmefra, da solkremene i syden ofte er svindyre, eller ødelagte da de har stått til utstilling i sola. Anonymous poster hash: 42cc7...1b4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå