Gå til innhold

Brannmur og antivirus?

Hvor mange bruker antivirus og/eller brannmur?  

1. 1. Hvor mange bruker antivirus og/eller brannmur?

• Bruker begge deler, selvsagt!
      24
    • Kun antivirus, brannmur er ikke nødvendig
      0
    • Kun brannmur
      3
    • Ser ikke det nødvendig å bruke noen av delene
      1
    • Hæ? Hva er brannmur og/eller antivirus?
      0

Fremhevede innlegg

Skrevet
Så sant du ikke kjører Linux da.

Feil. Linuxdistroer er ikke sikrere enn Windows. Det er bare ikke brukt i stor nok utstrekning, så svært få gidder å lage virus til det. Virusene finnes, de er bare sjeldne.

Jeg gjør det jeg mener er tilstrekkelig for å opprettholde sikkerheten på min egen pc, og skjønner ikke helt at jeg skal få så mye pepper for at jeg ikke bruker antivirus.

(...) men det er fremdeles ikke noe argument for å ikke ha antivirus.

Hva jeg anser som argumenter for å ikke ha antivirus er min sak.

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Skal ikke gå innpå Linux/Windows-debatt, men jeg kan forstå dem som ikke føler dem trenger antivirus for Linux pr.dags dato.

Og sikkerhet på din PC er ikke kun din sak nei. Det er nettopp det som er problemet. Så lenge du ikke kun bruker PC'en din offline, så blir ikke dette kun ditt problem.

Skrevet

Da er det mitt problem å sørge for at det ikke blir deres problem, og hvordan jeg gjør det er min sak. Antivirus eller ikke.

Skrevet

Problemet er jo at det er så mange mange virus Norton etc ikek tar... Dessuten kan den gjøre maskinen ustabil (som hos meg)... Jeg har derfor valgt å bare ha brannmur (ZoneA) og åpner ikke mail med vedlegg, samt unngår en del sider på nettet.... Har i tilegg ad-aware og Spybot for min egen del..

Men grunnen til å ha slettet Norton er at maskinen ble ustabil, i den grad at den ble umulig å bruke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...