Gå til innhold

Tenåringer som drikker

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt merke til at det er stadig flere ungdommer altså fra 14-17 som drikker seg dritings.. Hvor er foreldrene?

Hva skjer med drikkekulturen vår i Norge...

Anonymous poster hash: bade6...4cc
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ungdom drikker mindre enn før, ifølge statistikkene. Så beklager, du tar feil.

Anonymous poster hash: 2d1d4...ed6
  • Liker 11
Skrevet

De vet det ikke, de er altfor flinke til å skjule det

AnonymBruker
Skrevet

De skjuler det godt, så statistikken tar feil.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De skjuler det godt, så statistikken tar feil.

Nei.

Anonymous poster hash: 2d1d4...ed6

• Liker 5
Skrevet (endret)

Nei, de var faktisk mye verre da jeg var fjortis. På den tiden var det helt normalt at 15 åringer ravet rundt i fylla og gjerne med en vinflaske de hadde fått av foreldrene, slik at de ikke skulle få sprit hos noen andre.

Det ultimate trikset for å få noe å drikke til en gjeng som var ett til to år eldre enn meg, var å late som om de skulle på fest, slik at noen av foreldrene stakk til dem noe alkohol, slik at " de i det minste visste hva de drakk" - det funket visst veldig bra!

Endret av absinthia
AnonymBruker
Skrevet

Ja, men den gang da drakk ikke 13 åringer, som gjør nå

Skrevet

Ja, men den gang da drakk ikke 13 åringer, som gjør nå Anonymous poster hash: bade6...4cc

jo, det gjorde de - 12 åringer også.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

he he ... jeg var nok mye verre som fjortis enn disse fjortisene jeg møter på i dag. I dag så drikker jeg veldig sjeldent. Dessuten, om foreldre nekter dem å drikke så gjør ungdommen det likevel om de vil det nok. Alltid mulig å få tak i alkohol.

Anonymous poster hash: 58e7b...0b3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av det jeg har personlig erfart fra yngre familiemedlemmer mot min egen erfaring er at alkohol var mye mer vanlig når jeg var ung. Personlig hadde jeg ved 14 års alderen drukket meg dritings ved flere anledninger, mens 14 åringene i min familie fortsatt kun har "smakt en slurk øl". Beste svaret jeg fikk fra en 13 åring var at han "Hadde drukket 2 liter blandevann en kveld", da var han fryktelig fornøyd da :D

Anonymous poster hash: cc321...215
  • Liker 4
Skrevet

Undersøkelser tyder på at færre ungdommer drikker nå enn tidligere. Statistikken tar nok ikke feil. Husk at disse undersøkelsene er anonyme så det er ikke noe vits i å lyve å si at man ikke drikker om man faktisk gjør det.

• Liker 2
Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

Eg starta å drikke då eg var 14 år. Dette var på ein klubb i bygda vår. Og på dansar rundt i dei andre bygdene. No høyres eg gamal ut, men eg er 36 år. Mamma og pappa var heime, eg fekk ei god oppbringing. Me fekk aldri alkohol heime, men kjøpte øl hjå den lokale butikken eller sprit frå båtar som for innover fjorden. Verken mine forledre eller vener sine foreldre visste noko om dette. Og ein kan ikkje sei dei var naive.

I dag er eg eit godt og velfungerande menneske, til tross for at eg byrja å drikke då eg var 14 år.

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 90563...d95
Skrevet

Har også oppfatning om at 14-åringene drakk mer før. Vi drakk omtrent hver helg på den tida :P

Er jo selvfølgelig mange som drikker nå og. Men virker som at mye av dagens ungdom ønsker å oppføre seg mer "modent" og ordentlig enn vi ville.

Skrevet

Dagens ungdom har generelt sett også blitt mer "passet på" gjennom oppveksten og ser ut som om de er mer hjemmekjære,enn vi " gamlingene" De er mer opptatte på fritiden og blir fulgt opp bedre ( kanskje litt for bra, iblant - enkelte får jo knapt prøvd å klare noe selv før de er 20)

De er lite ungdomsflokker som henger på hjørnet i forhold til hva det var før, de er ofte hjemme hos hverandre og sitter foran dataen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...