Gå til innhold

innføring i kjemi


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta et kjemifag på universitetet, men tok aldri kjemi på videregående. Dette er egentlig anbefalt. Jeg har kun tatt den vanlige naturfagen på GK, og et emne i biokjemi. For å forberede meg tenker jeg å få lest litt i sommer. Men hvilken bok/bøker anbefaler dere som en innføring i kjemi?

Anonymous poster hash: 3021e...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å gå gjennom f.eks det som ligger under "general chemistry" tror jeg det er en kategori som heter på khanacadamy. Masse gode videoer som fokuserer på at man skal fatte prinsippene i ting

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Gjest Badabing

Bumper opp denne tråden igjen fordi det viser seg at pensum er på engelsk, og at jeg må få kommet i gang. Finnes det en god engelsk grunnbok? Fint om det er arbeidsoppgaver tilknyttet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Vet ikke helt om bøkene i Norge er engelsk, men du kam jo ta en titt innom nordli? De har jo en egen avdeling for faglitteratur og vgsbøker;)

Lykke til! Skal ta kjemi 1 til høsten på nettkurs, så håper det ikke blir alt for vanskelig.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Introduction to chemistry" av Bauer, Birk og Marks sto på pensumlista, men eg brukte boka "Generell kjemi" av James E. Brady. Eg hadde ikkje tatt kjemi på vgs, og syntes det var godt å kunna lesa norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Chemical Principles" av Steven S. Zumdahl. Anbefaler å kjøpe den brukt, og gjerne også en tidligere utgave, for en helt ny kan koste oppe i 1800 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...