Gå til innhold

Ikke mat eller usunt.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ofte så tenker jeg på å spise sunnere. Slutte å spise brød blant annet. Jeg tenker også på å spise mer mat, mer av det sunne. Og oftere.
Så lager jeg matbokser med mat som jeg tar med på jobb. Men hodet mitt bestemmer at den maten er ekkel når dagen kommer. Så ender jeg opp med å ikke spise i det hele tatt.

Noen som kan kjenne seg igjen, eller har tips for hvordan jeg kan stille om hodet mitt. Alt ligger i psyken når jeg har "lite matlyst." Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det, for det blir som en evig plage. Enten spiser jeg usunt eller så spiser jeg ikke.. Fryktelig slitsomt.

Kan føle jeg har en spiseforstyrrelse noen ganger. Jeg blir mett før jeg faktisk er mett. Hjelp!

Anonymous poster hash: 502fe...92d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Så lager jeg matbokser med mat som jeg tar med på jobb. Men hodet mitt bestemmer at den maten er ekkel når dagen kommer. Så ender jeg opp med å ikke spise i det hele tatt.

What?! Nei, dette kjenner jeg meg ikke igjen i. Dette er ikke normalt. Det er svært sykt. Hva er det du tar med deg som plutselig er ekkelt da? Hvis du lager noe helt unaturlig som du vanligvis ikke ville spist kan jeg forstå at terskelen sitter langt inne. Jeg hadde aldri drukket en kåljuice til lunsj bare fordi det er sunt, for eksempel. Takke meg til sitrusfrukter.

Sånn først og fremst trenger du helt åpenbart profesjonell hjelp, men som en mer lettvint løsning ville jeg funnet en mellomting mellom og usunn og sunn mat. Det er mye sunt som ikke nødvendig består av spinat og selleri. Du kan jo begynne med å spise ren, hjemmelaget mat, grovt brød er da ingen krise. Synes du for eksempel kylling eller laks med ovnsbakte grønnsaker også er ekkelt og gjør at du ikke spiser?

Anonymous poster hash: 18597...d96

Gjest Funky Punk
Skrevet

Tving deg selv til å kun spise sunn mat. Samme om du ikke føler deg sulten, eller du ikke har lyst på den maten du har laget.

Etterhvert tror jeg tankegangen og kroppen venner seg til å spise det.

Og ikke planlegg for mye. altså, skriv gjerne opp en ukesmeny og hold deg til det, men ikke tenk så mye mer over det enn det.

AnonymBruker
Skrevet

Sunn mat jeg ønsker å spise til lunsj hver dag, for jeg ønsker det faktisk!
Salat med kylling, wraps med skinke, grønnsaker og kjøtt.. etc
Mat som metter og gir energi og en sunn kropp.

Om jeg tvinger maten i meg så vokser det i munnen min og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få det i meg.

Har også prøvd smoothie i veldig dårlige perioder, men føler ikke det metter så veldig.

AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn så spiser jeg ikke mye når jeg spiser usunt heller. Det å spise nok mat har alltid vært ett problem. Men jeg ønsker å ikke spise brød, i det hele tatt. Da må jeg ha annen mat til lunsj, men syns det er vanskelig å få i meg. Er dette en spiseforstyrrelse?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...