Gå til innhold

Gravid igjen!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke innloget nå

Jeg tror jeg må være en av verdens mest fruktbare kvinner. Har tidligere klart å bli gravid under mensen og nå har jeg til min store fortvilelse tatt en test test i dag som var positiv. Saken er den at samboeren min har sterilisert seg og jeg ble gravid med ham for to år siden også. Legen sa at dette skjedde uhyre sjelden og det ble oppdaget på ultralyd at jeg hadde hatt en missed abortion så fosteret hadde ikke vært levedyktig uansett. Nå har jeg gått ca en uke over tida og hatt ganske sterke menssmerter i nesten to uker, men er altså gravid! Kan smertene tyde på svangerskap utenfor livmora? Dette er bare helt utrolig, har ikke brukt prevensjon da samboer faktisk er sterilisert og hadde aldri trodd at dette kunne skjedd to ganger. Jeg er 42 år og vil ikke ha flere barn. Er det vanlig å ha menssmerter i begynnelsen av et svangerskap? Har litt mer vondt på venstre side enn på høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Xavia

Huff for en lei situasjon.

Få en time hos fastlegen din så fort som mulig. H*n kan sikkert svare grundigere på det du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å seie om det kan vere eit tegn på svangerskap utanfor livmora, du bør heller ta ein tur til legen. Uansett er det "vanlig" med mensen lignande smerter i begynnelsen av eit svangerskap. Dette var faktisk ein av dei tegna som eg merka, då eg vart gravid.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *nurket*

Huff da :-(

Uvitende meg visste ikke engang at det var mulig når mannen er sterilisert.

Jeg har opplevd strekksmerter, som jo kjennes litt som menssmerter. Når livmorsbåndene tøyer på seg for å klargjøre seg for svangerskapet. Det kan jo være det.

Hvis du er usikker ville jeg nok sjekket det ut.

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uf for mig da, men faktisk er det sådanne at når manden bliver sterliseret er der altid en chance for graviditet større end hvis kvinde gør det, det sker faktisk ganske ofte med dyr af alle slaks, og det sker en stor del med mænd også så det er altså ikke 100 % sikkert.

Hvis du er gravid udenpå livmoren er du nok ikke i tvivl selvom en tur til lægen i dit tilfelde er nødvendigt og hurtigt, min mor har haft et foster uden på livmoren og hun røg ind med ambulance i fuld fart og hun havede meget ondt. Hvis du ikke skal ha barnet må du jo til længe hurtiger en du kan nå at tælle til 3 da det skal være fjernet inde 12 uge. Ønsker dig lykke til vidre og håber at alt går vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei, stakkars deg det var en lei situasjon. Det er helt vanlig med mensliknende smerter når man er gravid, hadde også selv vondt i høyre side. Vil som de andre anbefale deg å oppsøke legen din snarest. Synd hvis du ikke ønsker deg et til barn, men vær nå helt sikker på hva du gjør, så du ikke angrer i ettertid.......klem fra meg. Lykke til :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest uflaks

Jeg føler med deg, for jeg er i samme båt, har brukt prevensjon og har blitt gravid likevel. Det er utrolig frustrerende! Hva skal man gjøre? Føler at vi har nok med de barna vi har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...