Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Planlegger tur til Kreta 1 uke i høst. Famile på 4, 2 voksne, 2 barn på 12 og 14.

Har aldri vært der, og ser det er flee muligheter, Agia Marina, Rethymnon, Platanias etc.

Noen som har noe å anbefale?

Hva er deres erfaring med All Inclusive?

Anonymous poster hash: d1c61...363
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er bedre på iraklion siden på kreta, mer rolig. Mye trafikk på chania siden. Hersonissos er og penere enn chania syns jeg:)

Analipsi er pent!

Har ikke prøvd all inclusive, men det vil jeg ikke prøve heller - de lokale taper masse på det og er helt avhengige av turistene om sommeren for å klare seg.

Anonymous poster hash: 95530...bea

• Liker 2
Skrevet

Kan anbefale deg å reise til Chaniakysten:) Vi reiser dit hvert år med våre barn. Bruker å leie bil, og farte litt rundt også. Er bl.a et supert badeland der.

http://www.apollo.no/reiser/europa/hellas/kreta/agii-apostoli?freetextsearch=agii

Her kan jeg sterkt anbefale dere å reise! Vi har brukt å bo på Stellina Royal, veldig ok hotell med gåavstand til strand. 10min med buss inn til selve Chania hvis dere vil ha litt shopping og byliv.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd all inclusive, men det vil jeg ikke prøve heller - de lokale taper masse på det og er helt avhengige av turistene om sommeren for å klare seg.

Veldig enig i dette!

Anonymous poster hash: 1401e...560

• Liker 2
Skrevet (endret)

Vi har heller aldri hatt all inclusive på Kreta. Bruker å ha leilighet, så vi stikker på butikken og hamstrer inn sånn at vi spiser frokost i leiligheten. Har vi bassengdager så blir det også ofte til at vi spiser lunsj i leiligheten. Godt med et avbrekk fra sol og varme i AC:)

Edit;

Dessuten er det mye koseligere å ordne seg og gå ut å spise på en lokal restautant istedet for å spise middag på hotellet:) Vi har funnet vår favorittrestaurant, en liten familiedrevet taverna som vi har vært trofast mot i mange år nå:D

Endret av Pomperipossa
AnonymBruker
Skrevet

Vi har heller aldri hatt all inclusive på Kreta. Bruker å ha leilighet, så vi stikker på butikken og hamstrer inn sånn at vi spiser frokost i leiligheten. Har vi bassengdager så blir det også ofte til at vi spiser lunsj i leiligheten. Godt med et avbrekk fra sol og varme i AC:)

Edit;

Dessuten er det mye koseligere å ordne seg og gå ut å spise på en lokal restautant istedet for å spise middag på hotellet:) Vi har funnet vår favorittrestaurant, en liten familiedrevet taverna som vi har vært trofast mot i mange år nå:D

Så enig:) prøve litt forskjellige restauranter.

Og det å handle frokost på morningen - rundstykker med skinke og god tomat, naam:)

Skrevet

Så enig:) prøve litt forskjellige restauranter.

Og det å handle frokost på morningen - rundstykker med skinke og god tomat, naam:)

Det er superherlig! Sitte på verandaen om morgenen før det har blitt skikkelig glovarmt, spise ferske rundstykker, appelsinjuice og nytraktet kaffe...............

Åh, nå ble jeg kretasyk, gleder meg innmari til årets første kretatur:D

AnonymBruker
Skrevet

Så flott. Tusen takk for tips.

Tar gjerne tips om restauranter også :)

Gjest Eurodice
Skrevet

Synes det er bedre på iraklion siden på kreta, mer rolig. Mye trafikk på chania siden. Hersonissos er og penere enn chania syns jeg:)

Analipsi er pent!

Alle disse stedene ligger på nordsiden av Kreta, så jeg forstår ikke hva du mener?

Skrevet

Så flott. Tusen takk for tips.

Tar gjerne tips om restauranter også :)

http://www.andreasrestaurant.gr

Her er vår favorittrestaurant! Utrolig god mat, veldig hyggelige og trivelig de som eier og driver tavernaen, ok priser, og helt fantastisk stemning:)

AnonymBruker
Skrevet

Alle disse stedene ligger på nordsiden av Kreta, så jeg forstår ikke hva du mener?

At de fleste reisene går til chania flyplassen med hoteller rundt chania.

Da jeg var på iraklion siden landet vi på iraklion og bodde utenfor hersonissos:)

Begge ligger på nordsiden men lander man på chania er det som regel der man blir boende og.

AnonymBruker
Skrevet

Når er sesongen over på Kreta, dvs. når er det så sent at man kan risikere overskyet og regn?

Er snakk om å reise i høstferien til barna, dvs. i begynnelsen av oktober. Regner med at det fortsatt er stabilt og godt og varmt da? :)

Skrevet

Jeg var der ei uke i slutten av oktober, var helt ok vær da. Litt kjølig om kveldene, men absolutt godt og varmt på dagtid.

AnonymBruker
Skrevet

Planlegger tur til Kreta 1 uke i høst. Famile på 4, 2 voksne, 2 barn på 12 og 14.

Har aldri vært der, og ser det er flee muligheter, Agia Marina, Rethymnon, Platanias etc.

Noen som har noe å anbefale?

Hva er deres erfaring med All Inclusive?

Agia marina og Platanias er blitt veldig utbygd siste årene, her er faren stor for å havne på restauranter med svensk meny...

Kreta er en flott øy, men man har masse igjen for å velge litt andre steder enn de som er i charterkatalogene. (som alltid :-)

Sørvest-kysten er fortsatt et flott sted (eks paleochora), og godt og varmt hele høsten - de regner sesongen sin ut desember... Likeså øst-Kreta (Sitia, ag. nicholas) , flott sted!

Dersom man flyr til Chania er Paleochora kun 1 1/2 time å kjøre. Fra Heraklion når man øst-kreta på om trent like lang tid.

All inclusive? Høres utrolig kjedelig ut om jeg skal være ærlig :-)

Joe.

Anonymous poster hash: ef8b6...501

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...