Gå til innhold

Erfaring med pfc?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har bestemt meg for å prøve pfc, men har noen spørsmål:

- For der første, hvilken bør jeg velge?

- Og vil det funke på meg når jeg har ustabil syklus?

- Jeg leste at en stiller inn vekkeklokke og måler når man våkner. Må man ha vekkeklokke? Går det an å ikke ha vekkeklokke men heller bare måle når en våkner?

Håper noen som har erfaring med pfc kan hjelpe meg! Takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funker ikke så bra om du har uregelmessig syklus. Ja du må ha på vekkeklokke fordi du må måle til samme tid hver morgen og det før du omtrent reiser deg fra senga. Min erfaring er at de er ikke verdt pengene. Like greit og laste ned appen Menstrual calendar premium og følge med syklusen der, den gir deg beskjed for antatt eggløsning og sikre dager. Evt kjøp et termometer til 100 kr itilegg. Jeg har ladycomp og kjøpte den brukt for 3500 kr.

Skrevet

Jeg har ladycomp og kjøpte den brukt til 2000 kr. Fikk også med bevis fra hun jeg kjøpte den av at den akkurat hadde vært på service og fått nytt batteri osv :)

Jeg er så langt utrolig fornøyd!

Du trenger ikke å ha på vekkerklokke slik at den vekker den nei. Dette kan du velge å skru av. Men du må likevel velge en målertid. Målertiden vil si at du kan måle tre timer før og tre timer etter det valgte tidspunktet. Altså, du har et spenn på 6 timer du kan måle på. Dette tidspunket kan du skifte daglig. Det viktigste er at du har sovet minst tre timer sammenhengende før målingen og at du ikke snakker eller er oppe å går før du måler.

Det med uregelmessige sykluser er jeg usikker på. Det kan jo gå seg til etter du har sluttet på den prevensjonen du bruker nå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...