Gå til innhold

Illsint motorsyklist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg, min samboer (som kjørte) og vårt barn var på vei til butikken for å handle.

Veien nedenfor boligefeltet vi bor i, er en 50-sone og de som kjører der har vikeplikt for oss.

Bilene suste forbi uten å stoppe, men vi var tålmodige og ventet (mens vi kommenterte at folk hadde det vist svært travelt i dag).

En bil bråbremset, men hadde kjørt litt for langt frem, så han fortsatte videre. Bak han var det en motorsyklist som også måtte bråbremse da.

Til slutt kom vi oss ut og ser da i speilet at motorsyklisten har snudd og kommer etter oss i en veeeldig høy fart. Han kjører inn på siden av bilden vår og gjør tegn til at vi må stoppe.

Vi kjører inn på en parkeringsplass og tar ned ruten. Motorsyklisten var flyforbanna. Dette var en mann i 40-50 årene.

Vi var tullinger, gal osv...

Vi spør hvorfor, og fikk en rar forklaring at vi burde ha kjørt da og da som vi ikke helt forsto. Samboer sier til han at han egentlig hadde vikeplikt for oss og at det i tillegg er en 50-sone, og det innrømmer motorsyklisten at han ikke var klar over. Men likevel var vi tullinger som han hadde fått nok av på veien. Han var yrkessjåfør og han hørte på dialekten vår (vi er nordlendinger som bor sørpå) at vi egentlig bare skulle å holdt oss nordpå og drive med det eneste vi nordlendiger kan, REINSDYR.

Jeg forklarer han at han må roe ned, siden vi har en 5-åring i baksettet som får med seg alt dette. Da sier han; åja dere har en unge i bilen ja. Før han ser stygt på meg å spør om jeg har sklidd på et bananskall, og sier masse uforklarlig jeg ikke fikk med meg.

Så starter han sykkelen, sier noe om reinsdyr og nordlendinger igjen, kaller oss tullinger og suser av sted i hundrenognoe, i 50-sonen.

Vi sitter igjen litt forskrekk...hva skjedde egentlig?

Hva ville dere gjort i og etter en sånn situasjon? Denne mannen var jo direkte ufin.

Anonymous poster hash: ea0f5...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Typisk idiot på en dødsmaskin. Selv hadde jeg trolig skreket tilbake etterhvert.

Neste gang, ta nr på dødsmaskinen og anmeld idioten. Evt ring og kjeft :-)

Anonymous poster hash: d79c9...a5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tok reg.nr på sykkelen, men vet ikke om det er noen vits i å anmelde?

Det jeg reagerte mest på var den sjikaneringen av dialekt, reinsdyr, gjenta ord som tullinger osv...leit formbåde oss og for ungen som satt i baksetet å fikk med seg alt.

Anonymous poster hash: ea0f5...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da fint an å anmelde dette. Trakkasering eller trusler kanskje?

Men kommer nok ikke så langt med dette uansett..



Anonymous poster hash: 31c5f...009
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok ikke så langt med anmeldelse nei, men jeg hadde gjort det likevel.

Helt enig, at en voksen mann skal begynne å skrike og prate om reinsdyr er bare flaut.

Anonymous poster hash: d79c9...a5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunne du skrevet reg nummer her..



Anonymous poster hash: 85ba9...616
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har de fleste mobiltelefon med kamera. Det er herlig flaut selv for de hjernesvakeste idiotene å bli eksponert offentlig. Russerne har tatt det på et helt nytt nivå med dashcams:

http://m.youtube.com/channel/UCG5UUeecQcbbExlkZSss8kg/

Regnr ville jeg også ha prøvd å notere. Det er gjerne slike folk som dreper andre i trafikken...hvordan vet man ikke at det er 50-sone og vikeplikt? Kanskje en av de mange som kan finne på å spørre her, "Hva gjør jeg etter 18 oppkjøringer uten lappen". :(

Anonymous poster hash: 32b81...2dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste i slike situasjoner er å være smørblid. Ingenting er mer irriterende enn smørblide folk når man selv er sint. Og så kan man si til barnet sitt at "han hadde ikke lært å snakke pent, det kan heldigvis vi".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt hakeslepp, jeg. Synes dere handlet helt riktig med tanke på at dere hadde et barn med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye å gjøre med det. Mest sannsynlig slengte han bare rundt seg ting han ikke mente, så jeg hadde ikke tatt meg bryet å styre mer med akkurat det med sjikanering. Hadde heller meldt ham for å kjøre så fort i/ved et boligfelt.

Synes dere taklet situasjonen bra mtp. at dere hadde med et barn. Om jeg hadde vært i den situasjonen, uten barn, hadde jeg nok svart han på samme måte som han snakket til meg. Jeg bryr meg fint lite om sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...