Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig?

Eg er gravid for første gang, under 30 år, i ganske god fysisk form og slank (hvis dette har noe å si)

De siste ukene har jeg kjent på at eg føler meg "riggaløs" nederst i ryggen, helst på den ene siden. Noen ganger føler jeg det er noe som låser seg og jeg får vondt nedover rumpeballen og litt nedover låret.

Av og til knekker det veldig der når jeg strekker meg.

Har hatt denne "riggaløs" følelsen samme plass nederst i ryggen i noen år uten å sjekke opp i det, men de siste ukene har det altså blitt verre.

Noen som har hatt lignende smerter?

Anonymous poster hash: 7c18e...1a6

Videoannonse
Annonse
Gjest iGirl
Skrevet

Man kan absolutt ha bekkenløsning tidlig i svangerskapet. Det finnes tilogmed historier om kvinner som har funnet ut at de var gravide på grunn av smerter i bekkenet.

Det finnes mange behandlingsformer som kan hjelpe deg. Mest effektive er kiropraktor og akupunktur. Massasje, osteopati og fysioterapi kan også benyttes.

AnonymBruker
Skrevet

Det er hormonelt så uansett hvor bra form man er i så kan man få det. Jeg fikk det i uke 8 men det ble ikke veldig ille før uke 15. Fysio hjalp noe men ikke nok så var 100% sykemeldt fra ca uke 20 og hadde vondt i noen uker etter fødselen. Hadde litt problemer med hofta fra før av uten at legene hadde funnet ut av det.

Hvis du har vondt nederst i korsryggen så er det bekkenet, er det lenger opp er det ryggen. Bekkenløsning kan stråle nedover lårene og til og med ned til føttene.

Håper du ikke får det så ille, god bedring!

Anonymous poster hash: 9388f...2fd

AnonymBruker
Skrevet

Med første fikk jeg bekkenløsning i uke 9, med andre tok jeg en test pga. bekkenet. Så ja, det er mulig.

Anonymous poster hash: 1f991...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig?

Eg er gravid for første gang, under 30 år, i ganske god fysisk form og slank (hvis dette har noe å si)

De siste ukene har jeg kjent på at eg føler meg "riggaløs" nederst i ryggen, helst på den ene siden. Noen ganger føler jeg det er noe som låser seg og jeg får vondt nedover rumpeballen og litt nedover låret.

Av og til knekker det veldig der når jeg strekker meg.

Har hatt denne "riggaløs" følelsen samme plass nederst i ryggen i noen år uten å sjekke opp i det, men de siste ukene har det altså blitt verre.

Noen som har hatt lignende smerter? Anonymous poster hash: 7c18e...1a6

Høres ut som bekkenlåsning som jeg fikk i uke 13 etter slalåm tur - vet ikke hvor fullt bor men dra til bekken og barn i Bærum . De er råflinke!

Anonymous poster hash: 79b4b...21c

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det gjør vondt i ryggen er det ikke alltid det er bekkenløsning heller, mange har muskulære problemer og vil få god hjelp hos fysio og trenger ikke nødvendigvis langvarig og dyr kiropraktor behandling. Få umiddelbart henvisning fra fastlegen hvor det står at du har gangvansker, mange steder har flere mnd ventetid på henvisninger og med gangvansker kan de prioritere deg og du slipper egenandelen.

Anonymous poster hash: 967d8...ad2

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det gjør vondt i ryggen er det ikke alltid det er bekkenløsning heller, mange har muskulære problemer og vil få god hjelp hos fysio og trenger ikke nødvendigvis langvarig og dyr kiropraktor behandling. Få umiddelbart henvisning fra fastlegen hvor det står at du har gangvansker, mange steder har flere mnd ventetid på henvisninger og med gangvansker kan de prioritere deg og du slipper egenandelen.

Anonymous poster hash: 967d8...ad2

Er ikke legen som kan vurdere om det er bekkenløsning med gangvansker, er fysioterapeuten som setter den diagnosen. Klart legen kan skrive det i henvisningen men om fysioterapeuten ikke er enig så får man ikke gratis behandling, fordi det er fysioterapeuten som sender inn papirene så de får behandlingen dekt av staten. Legen har ingenting med det å gjøre.

Men TS prøv en fysioterapeut elle manuellterapeut (trenger ikke henvisning til manuellt.)

Anonymous poster hash: 9388f...2fd

Skrevet

Jeg kjente at jeg var gravid (for andre gang, riktignok) pga smerter i bekkenet før ikm.

Ikke så sterke smerter, men definitivt bekkenløsningsplager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...