Gå til innhold

Hva nupper/nupper ikke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er på jakt etter den perfekte, enkle, ensfargede genseren i sort, og har vært det i mange år. Kjøpt billigere gensere og dyre gensere, men felles for de alle er at de blir stygge etter få gangers bruk. Enten nupper de ellers så falmer de.

Hva slags stoff burde man gå for for å slippe nuppingen? Akryl? Bomull? Polyester? Viskose? Hvilke blandinger er best?

Tenker å kjøpe en Ayaiu genser når jeg skal til København, har hørt kvaliteten er super, men er litt redd den blir litt varm på sommeren...,

Noen som kan litt om stoffer og blandinger?

Anonymous poster hash: d89be...aac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akryl nupper, hold deg unna det.

Skrevet

Er det en sommer-genser du er på jakt etter? I så fall kan du jo gå for en genser i lin eller silke. Lin kan du finne i ren komposisjon, mens silke finner du helst blandet med andre materialer (gjerne bomull, lin, eller ull). Bambus har jeg òg hørt mye fint om. Når det gjelder fargen så er det viktig å følge vaske-instruksjonene, muligens gi plagget et bad i eddik (hvit)-blandet vann (kaldt vann). Gjerne over natten hvis det er lin som gjelder.

Sånn ellers holder jeg meg unna de kunstige materialene, da de ikke eldes så fint, også er de ikke så gode inn mot huden. Men meg om det ;)

Lykke til med letingen!

AnonymBruker
Skrevet

Bomull nupper så godt som aldri. Jeg kjøpte nylig en helt enkel basisgenser i bomull fra Cubus. Billig var den og.

Når det gjelder nupper, så har jeg dårlig erfaring med 100% akryl og polyester- og viskoseblandinger. Dessuten så er viskose et stoff som kan krympe veldig i vask.

Anonymous poster hash: 3df3f...25f
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er interessert i lin, så har jeg sett basisgensere i lin på Lindex.

Anonymous poster hash: 3df3f...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...