Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Noen som har vært i Australia her? Jeg bare lurte på om 2 uker er for lite til å reise bort der, hvis man har tenkt å være rundt Sydney for det meste, og kanskje litt oppe ved Byron Bay? Har egentlig bare tenkt meg dit for å surfe. Har ikke mulighet til å reise over en lengre periode før det er sommer her, og da er det jo vinter der :/

Det er jo en lang reise bort. Lurer på om to uker blir litt lite, men jeg har jo veldig lyst å reise dit.

Anonymous poster hash: 1bc74...89d
Videoannonse
Annonse
Gjest HappyWaffle
Skrevet

jeg vilel gjort det om jeg var deg, hvis det var det lengste du kunne vært der :) ei venninne var på packpacking (eller hva det heter) i australia å mener man må ha minst en mnd, men skal du bare dit for å oppleve et par steder så er jo en uke pr sted noe å starte med kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

jeg vilel gjort det om jeg var deg, hvis det var det lengste du kunne vært der :) ei venninne var på packpacking (eller hva det heter) i australia å mener man må ha minst en mnd, men skal du bare dit for å oppleve et par steder så er jo en uke pr sted noe å starte med kanskje?

Hadde ikke tenkt å reise på backpacker-tur, nei. Vil definitivt gjøre det og en gang, men det får jeg ikke tid til før om noen år pga studier. Så, jeg håpte på å kanskje reise i jula for å surfe på litt forskjellige strender og bare oppleve noe nytt. Tenker å reise alene, da er det jo greit å ikke være borte for lenge :)

Anonymous poster hash: 1bc74...89d

Gjest HappyWaffle
Skrevet

da har jeg bare et svar, gjør det mens du enda kan! :) du kommer ikke til å angre :)

Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Reiser nå neste uke til Australia og vi blir borte 1 mnd. Jeg ville ihvertfall ha hatt 3 uker - reis en del rundt. Det er ikke så dyrt å reise innenlands med blant annet Jetstar, Tiger eller Virgin Atlantic. Det er jo en syyyykt lang tur hehe :) men absolutt verdt det.

Skrevet

Jeg har vært i Australia , og jeg var 6 dager i sydney, 4 dager rett ved Great barrier reef som er lengre nord, og en dag i Brisbane :) Det funka helt fint, og man fikk mange dager i Sydney uten å stresse som en gal for å rekke alt man skal gjøre. Selvfølgelig var det sikkert mer å gjøre i Sydney, men merka at jeg hadde fått gjort det jeg ville i byen.

Det er selvfølgelig en lang reisevei, men absolutt verdt det!! Vi tok fly innenriks til to destinasjoner, og det gikk kjempe bra. Blir selvfølgelig mye reising og litt stress, men Australia er helt fantastisk, og jeg anbefaler ALLESAMMEN til å dra dit uansett om det kun er en uke! Jeg lengter så tilbake, og håper på å få tatt meg en tur til når sjansen byr seg. :danse:

6 dager i Sydney holder, men det er viktig at man setter seg ned en kveld før man reiser for å lage dagsplaner for hva man skal gjøre/oppnå i løpet av dagen. Da får man gjort mest mulig ut av ferien!
Anbefaler alle å dra å snorkle/dykke i Great barrier reef, FANTASTISK!! :biggrin:

Skrevet

Jeg har vært et par ganger på toukers-tur til Australia. Det er litt knapt, da jeg iallefall bruker tid på å omstille meg døgnrytmen. Hva ønsker du å oppleve i Australia? Skal du gå surfekurs og bli god på surfing? Skal du besøke Sydney? Vil du ha sol og sommer? Vil du oppleve turistatraksjoner som Uluru og GBR?

Reiser du i juni-august, så kan du jo bare sørge for å dra i de nordligste områdene, der er det sommer og varmt uansett. Cairns feks er bra på denne tiden, men det er ikke sikkert du kan bade i havet pga brennmaneter. Legger du til noen dager i Sydney, så har du opplevd dem byen også, selv om du må surfe med våtdrakt på Bondi i det tidsrommet.

Byron Bay er typisk surfested og festested for ungdommer som er på backpacker-tur. Hva vil du med reisen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...