Gå til innhold

Begynnende hemoroide?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjente at området mellom vagina og anus var litt hovent, men ikke vondt, etter å ha prøvd analsex. Jeg har prøvd før men ikke merket noe lignende etter de gangene. Jeg har sett etter og kan ikke se noen hemoroider eller hevelser i selve entetarmsåpningen, (vet hvordan dette ser ut da jeg har jobbet med paisienter som har dette). Området er kun en liten smule ømt (men det er det jo som regel etter analsex), jeg har ikke blod på papiret når jeg tørker meg, har ikke vondt når jeg sitter, så lurer på om området kun er irritert eller om det er begynnede hemoroider?

Viss det er sistnevnte- hva gjør jeg for at det skal gå bort og ikke bli verre?

Anonymous poster hash: c1e35...00f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er normalt å være litt øm bak etter analsex, så med mindre du begynner å klø, blør litt eller det begynner å gjøre vondt; believe me, du merker virkelig om det er en hemoride på vei, så ville jeg ikke bekymret meg noe videre.

AnonymBruker
Skrevet

Det er normalt å være litt øm bak etter analsex, så med mindre du begynner å klø, blør litt eller det begynner å gjøre vondt; believe me, du merker virkelig om det er en hemoride på vei, så ville jeg ikke bekymret meg noe videre.

Hvordan vet jeg det sikkert? kan det være begynnende hemoroide? Hvordan skiller jeg mellom det og normal ømhet?

TS

Skrevet (endret)

Det kjennes helt forskjellig ut, og er vanskelig å beskrive med ord, så med mindre du har både hatt analsex før OG hatt en sinna hemoride minst en gang, er det vanskelig å si sikkert.

Men se det an et par-tre dager, går ikke ømheten over, og det blir litt uffent å bæsje, så kan du smøre stumpen med Scheriproct hemoridesalve en liten ukes tid for å se om det går over. Scheriproct fåes reseptfritt på apoteket. Som regel forsvinner begynnende hemorider når du smører med den salven, med mindre du er så "heldig" at du får en trombosert hemoride. Men det er så utrolig jævlig at det merker du lenge før du er ferdig å bruke Scheriprocten den obligatoriske uka.

Tromboserte hemorider bør skjæres hull på og tømmes på sykehus, og evt fjernes helt med et litt større kirurgisk inngrep.

Endret av Minya
AnonymBruker
Skrevet

Kjenn etter, er det kuler/ klumper bak så er det hemoroider. Du vil også kjenne det når du går på do.

Anonymous poster hash: b8ae8...faf
AnonymBruker
Skrevet

Det kjennes helt forskjellig ut, og er vanskelig å beskrive med ord, så med mindre du har både hatt analsex før OG hatt en sinna hemoride minst en gang, er det vanskelig å si sikkert.

Men se det an et par-tre dager, går ikke ømheten over, og det blir litt uffent å bæsje, så kan du smøre stumpen med Scheriproct hemoridesalve en liten ukes tid for å se om det går over. Scheriproct fåes reseptfritt på apoteket. Som regel forsvinner begynnende hemorider når du smører med den salven, med mindre du er så "heldig" at du får en trombosert hemoride. Men det er så utrolig jævlig at det merker du lenge før du er ferdig å bruke Scheriprocten den obligatoriske uka.

Tromboserte hemorider bør skjæres hull på og tømmes på sykehus, og evt fjernes helt med et litt større kirurgisk inngrep.

-Ok, skal se det ann. :) Er det noe jeg kan gjøre i mellomtiden. spise, drikke osv, i tilfelle det er begynnende hemoroider, og jeg kan på den måten minske det/få det til å gå bort?

- :sjokkert: herregud det høres forjævlig ut! krysser alt jeg har for at det ikke er det.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Mange relevante bilder, må jeg si.

Anonymous poster hash: ed5d8...33e

• Liker 1
Skrevet

-Ok, skal se det ann. :) Er det noe jeg kan gjøre i mellomtiden. spise, drikke osv, i tilfelle det er begynnende hemoroider, og jeg kan på den måten minske det/få det til å gå bort?

- :sjokkert: herregud det høres forjævlig ut! krysser alt jeg har for at det ikke er det.

TS

Spis mat som gjør bæsjen myk, men ikke løs. Ellers er det ikke så mye du kan gjøre for at ømheten i stumpen skal gå bort. Særlig ikke om det er pga analsexen og du ikke har noen hemoride i det hele tatt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...