Gå til innhold

Hu sjer litt rar ut (mobbing)

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette var ordene som kom ut av munnen på romkameraten min en ettermiddag vi satt på kasserna. Praten gikk lett og løst om hvilke inntrykk vi fikk av både folk og stedet da vi kom hit. Så skulle vi jo fortelle hverandre om hva vi tenkte om hverandre første gang vi møttes. Så sier hun "Æ tenkte sånn; hu sjer litt rar ut". De ordene der sitter som støpt inn hjernebarken min, jeg har sluttet å vise meg uten sminke, jeg skjuler nesen min med hendene, skjerf, høyhalsede genesere ect fordi det er den jeg har størst komplekser for. Jeg hater å møte nye folk etter den kommentaren for "hu sjer jo litt rar ut", ingen vil se rar ut, især ikke denne sammenhengen, for i den blir den setningen så negativt ladet som man får det.
De ordene der rev opp arrene mine fra all mobbingen jeg har måtte levd med fra barne til ungdomsskole. Jeg prøver å unngå å omgås med gutter, for hvis hun synes jeg ser litt rar ut, ja hva tenker vel de? Jeg har i allefall liten tro på at jeg noen gang vil få meg kjæreste. Den kommentaren ødela huet mitt fullstendig.
Føler jo heller ikke for å snakke med henne om dette, og at det såret meg, for da gir jeg jo henne min "sårbarhet" kan man si. Så tips til hvordan jeg kan slutte å føle meg så forbanna stygg hele tiden hadde vært fint. Og please spar dere for dritt kommentaren selv om dette er et forum på nett.

Anonymous poster hash: e5146...d73
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hug:

Det ordner seg! Du ser nok ikke rar ut skal du se!

Utrolig unødvendig Kommentar av henne, det var det.

Sånne kommentarer ødelegger deg helt...

Håper du ikke tar deg nær av det,

for du ser sikkert kjempepen ut! :blomst:

Skrevet

Da er det godt at smaken er som baken; delt.

Prøv å hev deg over de som mobbet deg, og slike kommentarer som hun kom med. Mange synes nok at du er helt fantastisk, og forguder jorden du går på. :hug:

Skrevet (endret)

:hug:

Det ordner seg! Du ser nok ikke rar ut skal du se!

Utrolig unødvendig Kommentar av henne, det var det.

Sånne kommentarer ødelegger deg helt...

Håper du ikke tar deg nær av det,

for du ser sikkert kjempepen ut! :blomst:

Maken til politisk korrekt kommentar. Vær ærlig. Det ligger dessverre ofte noe i det når det sies på den måten.. Men det betyr ikke at det er greit å si, for det er det ikke. Nå vet ikke jeg hvorfor du eventuelt ser rar ut, TS, om det er ansiktstrekk, klesstil, hår o.l. Hva var årsaken til at du ble mobbet? Og ja, jeg spør faktisk om det, fordi det alltid er en grunn, selv om mobbing er utrolig stygt og fælt gjort og noe jeg tar sterk avstand fra. Var det deler av personligheten din som gjorde at du ble sett på som et lett "offer"? Er du litt annerledes, evt. på hvilken måte?

Er mye man kan gjøre med utseendet sitt, uten at det trenger å koste mye tid/penger. Ser mange mennesker med mindre flatterende hårsveiser, mindre pen klesstil, stygg sminke, overvekt o.l., som kunne ha vært bokstavelig talt PENE om de hadde gjort litt for det.

Endret av Weewiwee
Skrevet

Har egentlig ikke noe godt råd å komme med annet enn å prøve å heve seg over det .

De som sier sånt skjemmer seg selv helt ut. Det forteller en hel del om nivået på sosial IQ,evne til empati og om respekt for andre når man klarer å lire av seg en slik idiotkommentar,særlig i voksen alder.

AnonymBruker
Skrevet

Herlighet så tankeløst av ho som sa det! Hva er det hun tenker med? Rævva?

Uansett, forskjellige folk synes forskjellige folk ser rare ut. Mange gutter jeg synes ser rare ut, synes venninnene mine er pene. Smaken er virkelig som baken! Du kommer selvfølgelig til å få deg kjæreste! Et tips: work the shit out of what you've got! Vær smart! Første steg på veien er en bedre selvtillit! Ikke la deg trykke ned av folk uten sosial intelligens.

Hvem vet, kanskje synes hun du er pen, og er sjalu på deg? Typisk å prøve å trykke ned folk man er sjalu på. Ikke fall for det trikset!

Lykke til!! :takke:

Anonymous poster hash: b8329...b44
Skrevet

Den du er defineres ikke av andre, men av deg selv. Hva andre tenker om deg første gangen de ser deg, trenger ikke å ha noen ting med hvordan de ser på deg i dag. Om du sliter så mye med denne kommentaren så bør du ta en prat med romvenninna di. Si at du ble lei deg når hun sa det hun sa og om du vil kan du vel spørre hva hun tenker i dag? Jeg har hvertfall kommet dit at om hadde sagt at jeg ser rar ut, så ville jeg tatt det som et uttrykk for at vedkommende ble nysgjerrig på meg, ikke at hun syns jeg var stygg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...