Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Winza
Skrevet

Jeg kom bort i noen knapper pa tastaturer og na kan jeg plutselig ikke skrive å ø eller noen av de norske bokstavene, det eneste som kommer opp er [ ; og andre utrykk og nar jeg skal skrive spormsmals tegn kommer det opp _

Videoannonse
Annonse
Gjest Winza
Skrevet

Virker som tastaturer har snudd seg helt og knappene gir meg andre tegn enn det som skal komme opp, trenger hjelp!

Skrevet

Du har sikkert endret språk i OS'et.

Gjest Winza
Skrevet

Hva er OS,et, har ikke sa mye greie pa dette

Skrevet

Det ser ut til at du har aktivert engelsk tastatur.

Hvilket operativsystem har du på PCen?

Skrevet

OS = Operating System, eller operativsystem på norsk.

Skrevet

da har du antagelig vært borti ALT og SHIFT knappen samtidig. Når disse to trykkes ned samtidig endres tastaturspråket for programmet du er inne i. Du kan enten stenge programet og starte det igjen eller trykke ALT og der etter SHIFT (knappen du bruker for å få stor bokstav) mens du holder ALT nede og har programmet oppe. om du stenger ned programmet med X*en i hjørnet vil det komme til bake med standard instillinger neste gang du starter det igjen.

Tastatur språket for det aktuelle programmet kan du som regel se nederst i høyre hjørne på PC ved siden av klokken.

Hjelper dette?

• Liker 1
Gjest Winza
Skrevet

Takk, det hjalp:) Kommer bort i en eller flere knapper med et uhell hele tiden, i stad kom jeg bort i to knappet og så ble et lukket vindu plutselig åpnet opp igjen men i nytt vindu hehe:)

Skrevet

Så bra det løste seg. :nigo:

Åpning av lukkede (minimerte) programmer høres ut som en kombinasjon av ALT og TAB (Knappen over SHIFT med to piler på).

Lykke til videre med knappene på tastaturet. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...