Gå til innhold

Loette eller Yasmin/Yasminelle

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg skal begynne på p-piller for første gang, og trenger tips om hvilket merke jeg skal prøve.

Har lest litt, og heller mest mot Loette eller Yasmin/Yasinelle

Jeg er mest bekymret for vektoppgang, kviser, humørsvingninger og nedsatt sexlyst.

Noen som har erfaringer de kan dele?

Anonymous poster hash: 57d6b...726
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ingen? :/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen problemer med loette. Har en del humørsvingninger, men dette hadde jeg fra før av, og det har ikke blitt verre.

Anonymous poster hash: 3ad8f...12d
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg trodde dette var enda en navnetråd… Hva skal babyen hete :fnise:

Hakke noe råd til deg ang kviser og vektoppgang, men det forundrer meg at ingen er redd for blodpropp, det er da mer alvorlig en kviser??

Anonymous poster hash: e748f...85f
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på både Loette og Yasminelle. Jeg hadde sinnsyke humørsvingninger, gråteanfall, ble sykelig sjalu, mistenksom, paranoid, fikk angst og holdt på å støte fra meg min egen kjæreste.. Merket ikke særlig til vektoppgang, men det var derimot nærmest umulig å gå ned i vekt! Jeg kan ikke finne noe positivt ved p-piller og etter å ha prøvd i over 2 år forskjellige merker... så sluttet jeg! Har fått livet tilbake og har ikke blitt gravid. Hopper av i svingen og that's it. Anbefales ikke dersom det hadde vært katastrofe hvis du ble gravid. Jeg har tenkt på kobberspiral men tror jeg er "gammel" nok til å takle å bli gravid dersom det skulle skje. Ønsker deg lykke til med p-pillene og håper du har bedre lykke enn jeg hadde! Jeg synes hormoner er noe dritt... burde egentlig vært forbudt!

Anonymous poster hash: 2c54d...9e5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Loette og er ganske fornøyd med den. Bruker den pga at det er mindre sjanse for blodpropp. Jeg tok noen test hos gynekologen min hun anbefalte Loette fremfor Yasmin.

Anonymous poster hash: f3000...43c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på både Loette og Yasminelle. Jeg hadde sinnsyke humørsvingninger, gråteanfall, ble sykelig sjalu, mistenksom, paranoid, fikk angst og holdt på å støte fra meg min egen kjæreste.. Merket ikke særlig til vektoppgang, men det var derimot nærmest umulig å gå ned i vekt! Jeg kan ikke finne noe positivt ved p-piller og etter å ha prøvd i over 2 år forskjellige merker... så sluttet jeg! Har fått livet tilbake og har ikke blitt gravid. Hopper av i svingen og that's it. Anbefales ikke dersom det hadde vært katastrofe hvis du ble gravid. Jeg har tenkt på kobberspiral men tror jeg er "gammel" nok til å takle å bli gravid dersom det skulle skje. Ønsker deg lykke til med p-pillene og håper du har bedre lykke enn jeg hadde! Jeg synes hormoner er noe dritt... burde egentlig vært forbudt!

Jeg er enig med AB. Ikke bruk P-piller med mindre du må :)

AnonymBruker
Skrevet

Hakke noe råd til deg ang kviser og vektoppgang, men det forundrer meg at ingen er redd for blodpropp, det er da mer alvorlig en kviser??

Sjansen for blodpropp er forsvinnende liten. Det er egentlig kun snakk om denne risikoen dersom man har blodpropptendens i familien.

Men for å ha det sagt: av alle p-pilletypene så er det yasmin og yasminelle som har klart høyest risiko for å gi blodpropp.

AnonymBruker
Skrevet

Yasmin/Yasminelle ville jeg styrt unna. Anbefaler heller Microgynon. Har ingen symptomer på noe under bruk av disse. Og de er pillene som har aller minst risiko for blodpropp

Anonymous poster hash: b87e2...bf7
AnonymBruker
Skrevet

Hahahahaha! Nå lo jeg godt! Kanskje hvis jeg hadde blitt gravid på p-piller at jeg skulle oppkalt ungen! Haha!

Nevnte det ikke fordi ingen i familien har blodpropp, og jeg har minimal risiko :)

Jeg er enig med AB. Ikke bruk P-piller med mindre du må :)

Alternativet er kondom med kjæresten... Det er vi litt lei av :fnise::fnise:

TS

Skrevet

Loette :) leste en artikkel for noen dager siden og yasim/yasminelle har hormoner i seg som gir seksdoblet risiko for blodpropp, mens loette, microgynon + en til (?) "bare" gir tredoblet risiko.

Jeg har brukt loette, og hadde ingen problemer med de.

Skrevet

Jeg ble anbefalt Loette av helsesøster pga. den lave risikoen contra andre merker. Jeg har heller ikke hatt noen bivirkninger, som f.eks. depresjoner, kviser, uregelmessig menstruasjon, nedsatt sexlyst, osv. Faktisk virker det som jeg har økt sexlyst, men kanskje det har noe med at man kan være mer spontan å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet

Heller nok litt mot Loette

TS

Skrevet

Jeg går på Loette, har brukt det i tre år, men har tatt et par pauser på grunn av nedstemthet. Nå går det imidlertid bra, men jeg vet om ihvertfall en venninne som måtte slutte fordi det gjorde henne deprimert.

Kviser merker jeg lite til, men det har heller aldri vært noe problem for meg, det samme gjelder vektøkning. Jeg kan merke forskjell på appetitten da, den har blitt bedre de gangene jeg startet mens jeg nesten har mistet matlysten litt når jeg slutter.

Har opplevd litt mindre sexlyst i de periodene jeg var nedstemt, men også det har gått over.

Siden du uansett har bestemt deg for å gå på p-piller, så bør du regne med at du kan få noen bivirkninger, men velge det merket som gir deg minst. Loette er det mest anbefalte, fordi det har lavt innhold av hormoner i forhold til andre p-piller som Yasmin, og dermed også gir minst bivirkninger. Synes du bør prøve det, og hvis bivirkningene plager deg kan du heller slutte å prøve noe annet.

Lykke til!

Skrevet

jeg har brukt Mercilon i 5 år, men bytta nettopp til Loette. har bare brukt de i 2-3 uker og har ikke opplevd noen bivirkninger enda, men det er vel litt tidlig enda. hadde aldri noen bivirkninger med Mercilon så håper ikke jeg får det med Loette heller. bytta merke fordi Mercilon har høyest risiko for blodpropp og Loette har lavest.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, bare fordi DU har en kropp som ikke takler p-piller, så bør det selvfølgelig forbys slik at ingen kan få nytte og glede og et enklere liv av å gå på det! Makan!

Anonymous poster hash: 84337...d30

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kopierte og limte inn det jeg svarte på en annen tråd:

Jeg går på Loette, og er knallfornøyd!

Kan utsette mensen når jeg vil, over flere måneder, lavere risiko for blodpropp, ingen menssmerter(!!!), mye mindre mens som foregår i maks 4 dager, kvisene er helt borte :danse: , proppfull av sexlyst, ingen vektoppgang (noe som er dumt, da jeg håpte på litt mer å ta på rundt brystpartiet, hvis du skjønner), har aldri hatt en eneste blødning, selv ikke iløpet av den første 3-måneders perioden, blir fortsatt fort og veldig våt "der nede" når jeg er kåt, og har ikke opplevd noe problemer i hormoner med depresjoner osv.

Så jeg fikk hvertfall akkurat det merket jeg trengte :laugh: Til tross for at de er bittelitt dyrere enn de andre p-pillemerkene, tror jeg(?). Koster hvertfall meg ca 130kr for 3 måneder :)

Anonymous poster hash: 3a846...d57
Skrevet

jeg har brukt Mercilon i 5 år, men bytta nettopp til Loette. har bare brukt de i 2-3 uker og har ikke opplevd noen bivirkninger enda, men det er vel litt tidlig enda. hadde aldri noen bivirkninger med Mercilon så håper ikke jeg får det med Loette heller. bytta merke fordi Mercilon har høyest risiko for blodpropp og Loette har lavest.

Jeg har selv gått på mercilon i fem år, men vurderer å bytte siden jeg mistenker at min sakte vektoppgang og mindre sexlyst er pga av pillene. Kan man gå fort fra et merke til et annet? Jeg er redd for at jeg får fler bivirkninger av et annet merke...

Mulig å sjekke hos legen om vektoppgang kan komme av p-pillene?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv gått på mercilon i fem år, men vurderer å bytte siden jeg mistenker at min sakte vektoppgang og mindre sexlyst er pga av pillene. Kan man gå fort fra et merke til et annet? Jeg er redd for at jeg får fler bivirkninger av et annet merke...

Det finnes vel ingen måter å sjekke sikkert om vektoppgangen kommer av p-pillene. Det er mulig du får bivirkninger av å bytte til nytt merke, men du må alltid gi det noen uker fordi mange av disse går over etter hvert.

Skrevet

det er vanskelig for legen å finne ut om vektoppgangen din kommer av p-pillene, men om du tar en lengre pause fra dem kan du jo se om det er noe forandring. det går veldig fint å bytte merke kjapt. jeg tok f.eks siste mercilon på en søndag og første loette mandagen etter...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...