I Grosny Skrevet 20. mars 2014 #1 Skrevet 20. mars 2014 Ukraina har opprettet en ny nasjonalgarde som får militær trening og bevæpning. Det kan se ut som om de til dels kan være rekruttert av farlige menn fra Maidan. http://rt.com/news/ukraine-national-guard-training-937/
Mann 42 Skrevet 20. mars 2014 #2 Skrevet 20. mars 2014 Uh.... Du tror ikke at du kan finne en litt mindre partisk kilde for bekymringer om hva som skjer i Ukraina? Jeg mener, Russia Today? Man er bekymret for kanalens redaksjonelle uavhengighet, for å si det litt diplomatisk...
I Grosny Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 20. mars 2014 (endret) Uh.... Du tror ikke at du kan finne en litt mindre partisk kilde for bekymringer om hva som skjer i Ukraina? Jeg mener, Russia Today? Man er bekymret for kanalens redaksjonelle uavhengighet, for å si det litt diplomatisk... Kanskje du kan? Disse mer eller mindre partiske kildene redigerer jo, og skriver om det de selv velger. Klart det kan gi slagside, men det er mange i Kiev og Ukraina som er redde for Maidanister. Husk at det ikke akkurat var mors beste barn mange av de med slossingferdigheter på Maidan. Maidan var forøvrig ett fredelig sted fram til 15. Februar, men da begynte disse aggressive og tvilsommme elementene å bli busset inn. Det begynte å bli ekkelt der i følge en jeg kjenner som dro derfra da, fordi han følte det var best å forlate stedet. 18. Februar kom det visst flere busser med terrorister dit. (Er du enig i at "terrorist" er korrekt betegnelse på de som kaster brannbomber på mennesker?). Jeg frykter at nasjonalgarden tar opp terrorister. Hvis det er slik så er det jo aldeles forferderlig at disse får tilgang på flere våpen. Endret 20. mars 2014 av I Grosny 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #4 Skrevet 20. mars 2014 Er BBC en litt mindre partisk kilde? Uansett, ifølge BBC har voldelige personer fra regjeringspartiet Svoboda tvunget sjefen for Ukrainas statlige TV til å skrive under på sin egen oppsigelse. Fordi TV-kanalen hadde sendt en direktesending med Putin. http://www.bbc.com/news/world-europe-26653295 Anonymous poster hash: 0cf81...969 1
Mann 42 Skrevet 20. mars 2014 #5 Skrevet 20. mars 2014 Kanskje du kan? Disse mer eller mindre partiske kildene redigerer jo, og skriver om det de selv velger. Klart det kan gi slagside, men det er mange i Kiev og Ukraina som er redde for Maidanister. Husk at det ikke akkurat var mors beste barn mange av de med slossingferdigheter på Maidan. Maidan var forøvrig ett fredelig sted fram til 15. Februar, men da begynte disse aggressive og tvilsommme elementene å bli busset inn. Det begynte å bli ekkelt der i følge en jeg kjenner som dro derfra da, fordi han følte det var best å forlate stedet. 18. Februar kom det visst flere busser med terrorister dit. (Er du enig i at "terrorist" er korrekt betegnelse på de som kaster brannbomber på mennesker?). Jeg frykter at nasjonalgarden tar opp terrorister. Hvis det er slik så er det jo aldeles forferderlig at disse får tilgang på flere våpen. Er dette også i følge Russia Today?
I Grosny Skrevet 20. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 20. mars 2014 Er dette også i følge Russia Today? Kildene mine her er Roman som var på Maidan til den 15., facebook, youtube, artikler underskrevet "vesti",stoff fra vesti og flere av videoene på youtube er postet i andre innlegg her. Har du noe som helst holdepunkt for at Russia Today skulle være mindre seriøse enn f.eks. VG? VG har faktisk klart å beskylde Berkut/Janukovitch for mordene på Maidan. Jeg er faktisk ikke så ukritisk at jeg tror politi skyter ihjel sin egne, og at Janukovitch satte igang drapskampanjen som jagde han vekk fra Kiev . Vi vet forøvrig ikke engang om Janukovich er i live. Jeg har sett bilder av en som angivelig skulle være han , men som tydelig er en dårlig dobbeltgjenger. Jeg har ikke lest mye på Russia Today (ca tre artikler?), men ut i fra det lille jeg lest så har jeg til nå ikke kunnet se noe feil.
Mann 42 Skrevet 21. mars 2014 #7 Skrevet 21. mars 2014 Kildene mine her er Roman som var på Maidan til den 15., facebook, youtube, artikler underskrevet "vesti",stoff fra vesti og flere av videoene på youtube er postet i andre innlegg her. Har du noe som helst holdepunkt for at Russia Today skulle være mindre seriøse enn f.eks. VG? VG har faktisk klart å beskylde Berkut/Janukovitch for mordene på Maidan. Jeg er faktisk ikke så ukritisk at jeg tror politi skyter ihjel sin egne, og at Janukovitch satte igang drapskampanjen som jagde han vekk fra Kiev . Vi vet forøvrig ikke engang om Janukovich er i live. Jeg har sett bilder av en som angivelig skulle være han , men som tydelig er en dårlig dobbeltgjenger. Jeg har ikke lest mye på Russia Today (ca tre artikler?), men ut i fra det lille jeg lest så har jeg til nå ikke kunnet se noe feil. Ikke noe annet enn at det er et halvoffisielt organ i et land der pressefrihet bare er et ord. Og der demokratiske rettigheter er en vits. Der regimekritiske journalister faktisk myrdes på åpen gate. Og der arverekkefølgen i statens ledelse er klarlagt til langt opp på 2020-tallet. Småplukk som det.
I Grosny Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2014 (endret) Ikke noe annet enn at det er et halvoffisielt organ i et land der pressefrihet bare er et ord. Og der demokratiske rettigheter er en vits. Der regimekritiske journalister faktisk myrdes på åpen gate. Og der arverekkefølgen i statens ledelse er klarlagt til langt opp på 2020-tallet. Småplukk som det. Alvorlig småplukk, men allikevel er de ikke så ille som VG. Russerne har ett kjempeforsprang i informasjonstilgang visavis VG, fordi de behersker ett stort Ukrainsk språk, og har tilgang på venner og kjente, facebook, vitner etc. i stort omfang. Det kan se ut som vestlig presse lider under en begrenset informasjonstilgang, og at mye informasjon er redigert av kuppkampanjister. Samtidig som de velger å mistro de som de ikke er trygge på. Jeg tror info bør samles fra flere sider, og aller mest fra Ukraina. Jeg tror forresten ikke Norsk presse har så veldig mange der nede nå, og at de som er der sannsynligvis er i Krim eller Kiev, og således er fraværende i Donetsk, Lvov, Kharkov, ja stort sett hele landet. Facebook og bekjente er en mye større informasjonskilde enn Norsk presse. Jeg synes forøvrig det er svært mistenkelig at Norsk presse danser etter pipa til kuppkampanjistene. Kan de ha vært utsatt for press fra bakmenn eller nasjoner som er innblandet i kampanjen? Kan Nato eller Usa ha en finger med i spillet? Endret 21. mars 2014 av I Grosny
Mann 42 Skrevet 21. mars 2014 #9 Skrevet 21. mars 2014 Alvorlig småplukk, men allikevel er de ikke så ille som VG. Russerne har ett kjempeforsprang i informasjonstilgang visavis VG, fodi de behersker ett stort Ukrainsk språk, og har tilgang på venner og kjente, facebook, vitner etc. i stort omfang. Det kan se ut som vestlig presse lider under en begrenset informasjonstilgang, og at mye informasjon er redigert av kuppkampanjister. Samtidig som de velger å mistro de som de ikke er trygge på. Jeg tror info bør samles fra flere sider, og aller mest fra Ukraina. Jeg tror forresten ikke Norsk presse har så veldig mange der nede nå, og at de som er der sannsynligvis er i Krim eller Kiev, og således er fraværende i Donetsk, Lvov, Kharkov, ja stort sett hele landet. Facebook og bekjente er en mye større informasjonskilde enn Norsk presse. Jeg synes forøvrig det er svært mistenkelig at Norsk presse danser etter pipa til kuppkampanjistene. Kan de ha vært utsatt for press fra bakmenn eller nasjoner som er innblandet i kampanjen? Kan Nato eller Usa ha en finger med i spillet? Spiller liten rolle hvor godt de skjønner språket, hvis agendaen er satt av moskva. "Her ser vi bøller fra Maidan som opplæres til militssoldater. Hvilken skam" ""Enda flere bøller fra Maidan. Hvordan skal dette gå. Stakkars russiskeættede lam som skal voktes av denne banden." "Maidan-terrorister i fri dressur." See what I did there?
I Grosny Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #10 Skrevet 21. mars 2014 Spiller liten rolle hvor godt de skjønner språket, hvis agendaen er satt av moskva. "Her ser vi bøller fra Maidan som opplæres til militssoldater. Hvilken skam" ""Enda flere bøller fra Maidan. Hvordan skal dette gå. Stakkars russiskeættede lam som skal voktes av denne banden." "Maidan-terrorister i fri dressur." See what I did there? Jeg tror ikke det sitter noen i Moskva og forteller alle russisktalende hva de skal skrive , og hva de skal poste på Facebook. Det er flere russere enn du tror som faktisk skriver sannheten, og det finnes en del Russiske intellektuelle miljøer med integritet og ære som man kan være stolt av. Samtidig er det mulig at Putin ikke har noe imot at folk forteller om hva som virkerlig skjer i Ukraina. Putin kan ha ønske om at det kommer fram stygge ting om sin motpart, samtidig kan han ønske at det ikke kommer fram eventuelle stygge ting som Russere gjør. Dersom han faktisk kontrollerer Russia today så er det sannsynlig at informasjonstrømmen derfra mangler en del russisk-kritisk, men det betyr ikke nødvendigvis at det kuppregimekritiske er usant. Det er vanlig at styrte informasjonskanaler slipper sann informasjon, men samtidig gir ett skjeivt bilde fordi den andre siden av historien forties. Dette ser vi så altfor klart i Norsk presse, her er det hallelujadigging av kuppmakerne, mens kuppmakernes overgrep og konspirasjonene ikke får oppmerksomhet. Det bedrer dybdeforståelsen å lese stoff fra både øst og vest, og gjerne krydret med informasjon fra ekte mennesker som faktisk lever I Ukraina.
Mann 42 Skrevet 21. mars 2014 #11 Skrevet 21. mars 2014 Jeg tror ikke det sitter noen i Moskva og forteller alle russisktalende hva de skal skrive , og hva de skal poste på Facebook. Det er flere russere enn du tror som faktisk skriver sannheten, og det finnes en del Russiske intellektuelle miljøer med integritet og ære som man kan være stolt av. Samtidig er det mulig at Putin ikke har noe imot at folk forteller om hva som virkerlig skjer i Ukraina. Putin kan ha ønske om at det kommer fram stygge ting om sin motpart, samtidig kan han ønske at det ikke kommer fram eventuelle stygge ting som Russere gjør. Dersom han faktisk kontrollerer Russia today så er det sannsynlig at informasjonstrømmen derfra mangler en del russisk-kritisk, men det betyr ikke nødvendigvis at det kuppregimekritiske er usant. Det er vanlig at styrte informasjonskanaler slipper sann informasjon, men samtidig gir ett skjeivt bilde fordi den andre siden av historien forties. Dette ser vi så altfor klart i Norsk presse, her er det hallelujadigging av kuppmakerne, mens kuppmakernes overgrep og konspirasjonene ikke får oppmerksomhet. Det bedrer dybdeforståelsen å lese stoff fra både øst og vest, og gjerne krydret med informasjon fra ekte mennesker som faktisk lever I Ukraina. Nei, men det sitter noen i Moskva og forteller hva som skal på russisk TV, hva som skal i Russia Today, og det er nok ikke helt uten betydning for hva som havner i blogger og så videre produsert av russere. De har ikke fri tilgang til informasjon.
I Grosny Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 21. mars 2014 Nei, men det sitter noen i Moskva og forteller hva som skal på russisk TV, hva som skal i Russia Today, og det er nok ikke helt uten betydning for hva som havner i blogger og så videre produsert av russere. De har ikke fri tilgang til informasjon. Hvem som forteller hvem hva kan jeg ikke bekrefte eller benekte, men den frie informasjonen gjennom facebook, venner, telefonsamtaler , youtube er uansett mye rikholdigere enn den vi som ikke snakker Rusisk eller Ukrainsk får. Det finnes fete facebooksider med bredere informasjon enn du kan drømme om både i Norsk og Russisk presse, der mye er samlet fra begge sider.
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #14 Skrevet 21. mars 2014 Uansett, ifølge BBC har voldelige personer fra regjeringspartiet Svoboda tvunget sjefen for Ukrainas statlige TV til å skrive under på sin egen oppsigelse. Fordi TV-kanalen hadde sendt en direktesending med Putin.a6969"] 0cf81...969 En ganske mild reaksjon mot noen som videreformidler propagandaen til dem som har invadert og annektert (politisk korrekt uttrykk for "stjålet") en del av landet deres. Anonymous poster hash: d68e9...6a2
I Grosny Skrevet 21. mars 2014 Forfatter #15 Skrevet 21. mars 2014 En ganske mild reaksjon mot noen som videreformidler propagandaen til dem som har invadert og annektert (politisk korrekt uttrykk for "stjålet") en del av landet deres. Anonymous poster hash: d68e9...6a2 Måten Svobodapampen fysisk angrep TV-sjefen på er veldig typisk for hvordan de farer fram. Hadde han blitt anholdt av en Norsk politimann, så hadde det skjedd på en rolig og grei måte. Det er i det Ukrainske folks interesse få informasjon fra alle sider, det å straffe info fra en motpart er rent diktatur. TV-mannen er på folkets og informasjonens side, mens Svoboda er ekstremister som ikke tolererer at en bredere informasjon kommer fram. (Stemmer det at Svoboda betyr sannhet?). Denne trakasseringen av tv-folk forteller i klartekst at Svoboda har behov for å styre informasjonsflyt, ergo er de muligens så stygge forbrytere at de mener de ikke tåler dagens lys. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2014 #16 Skrevet 21. mars 2014 Det er i det Ukrainske folks interesse få informasjon fra alle sider, det å straffe info fra en motpart er rent diktatur. Omtrent like viktig som å høre Goebbels side av saken i 1940. Anonymous poster hash: d68e9...6a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå