Gå til innhold

Sexy yrke - menn kontra damer

Fremhevede innlegg

Skrevet

Legger merke til i den andre tråden her at damer synes oppegående yrker, som krever utdannelse er sexy, mens mennene i tråden synes at minst mulig utdannelse hos damene er sexy.

Jammen ikke rart mange forhold går over stokk og stein etter noen år...

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke derfor forhold "går over stokk og stein".

Det er jo ingenting galt med at menn og kvinner er forskjellige. Finansmannen vil ha en vakker sykepleier, sykepleieren vil ha velutdannet finansmann. Så de finner hverandre. Problem solved.

At folk skiller seg i hytt og pine har andre årsaker.

Anonymous poster hash: e4567...80a

Skrevet

Det er jo ingenting galt med at menn og kvinner er forskjellige. Finansmannen vil ha en vakker sykepleier, sykepleieren vil ha velutdannet finansmann. Så de finner hverandre. Problem solved.

Ikke ifølge menn jeg ser rundt meg, der forholdene hangler. Damer uten utdannelse har størst tendens til å bli "kjerringer", de får tidlig barn og fokuserer mest på familielivet. Menn gjør karriere og utvikler seg mentalt, og kjeder seg derfor med "kjerringa" uten utdannelse.

Gjest Gjest
Skrevet

Legger merke til i den andre tråden her at damer synes oppegående yrker, som krever utdannelse er sexy, mens mennene i tråden synes at minst mulig utdannelse hos damene er sexy.

Synes menn det altså???

AnonymBruker
Skrevet

Helt OT, men er du mann eller dame?

Du kaller deg Sportydame, men i profilen din står det at du er mann.

Litt forvirrende. :)

Anonymous poster hash: 9003f...8f5
Skrevet

Helt OT, men er du mann eller dame?

Du kaller deg Sportydame, men i profilen din står det at du er mann.

Litt forvirrende. :)

Anonymous poster hash: 9003f...8f5

Ja det var da rart. Kan ikke huske å ha fylt ut at jeg er mann noe sted. Mystisk.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ifølge menn jeg ser rundt meg, der forholdene hangler. Damer uten utdannelse har størst tendens til å bli "kjerringer", de får tidlig barn og fokuserer mest på familielivet. Menn gjør karriere og utvikler seg mentalt, og kjeder seg derfor med "kjerringa" uten utdannelse.

Når man får barn er jo en felles beslutning...det er også opp til hvert par å fordele arbeidstid og familietid - hvem som er mest hjemme.

Alle par vil få problemer nå og da, årsaken til brudd er at folk forventer et problemfritt ekteskap, ikke at det er perioder der man kjeder seg eller sliter.

Hvis kvinners utdannelse gjorde dem bedre rustet som koner og mer "interessante", så hadde bruddstatstikken sunket ettersom flere kvinner utdanner seg nå enn tidligere. Det motsatte er tilfelle.

Gjest *Andrea*
Skrevet

Kaller du sykepleier som "ingen utdannelse"? Du vet at det er en treårig høyskole utdannelse, og at mange også tar master/videreutdanning (som jordmor, helsesøster, anestesi sykepleier etc) og har derfor en 5 årig utdannelse.

Tror ikke Ts sin påstand stemmer, men kanskje i noen miljøer. En snekker som "bare" har fagbrev vil kanskje ikke ha en kjæreste som er jurist eller sykepleier (lengre utdannelse enn seg selv), men tror en mannlig økonom eller lege gjerne vil ha en kjæreste som er jurist (5 årig), sykepleier (3 eller 5 årig), psykolog (6 årig), fysioterapeut (3 eller 5 årig) e.l.

Skrevet

Når man får barn er jo en felles beslutning...det er også opp til hvert par å fordele arbeidstid og familietid - hvem som er mest hjemme.

Alle par vil få problemer nå og da, årsaken til brudd er at folk forventer et problemfritt ekteskap, ikke at det er perioder der man kjeder seg eller sliter.

Hvis kvinners utdannelse gjorde dem bedre rustet som koner og mer "interessante", så hadde bruddstatstikken sunket ettersom flere kvinner utdanner seg nå enn tidligere. Det motsatte er tilfelle.

Jeg vet om mange oppegående menn som kjeder seg med koner uten utdannelse. Disse er utro, men forblir i forholdene til de finner seg noe bedre, eller blir oppdaget. Disse damene dog har en tendens til å tilgi utroskap, så ikke sikkert det blir flere brudd utav det enn blant de med utdannelse.

AnonymBruker
Skrevet

Kaller du sykepleier som "ingen utdannelse"? Du vet at det er en treårig høyskole utdannelse, og at mange også tar master/videreutdanning (som jordmor, helsesøster, anestesi sykepleier etc) og har derfor en 5 årig utdannelse.

Tror ikke Ts sin påstand stemmer, men kanskje i noen miljøer. En snekker som "bare" har fagbrev vil kanskje ikke ha en kjæreste som er jurist eller sykepleier (lengre utdannelse enn seg selv), men tror en mannlig økonom eller lege gjerne vil ha en kjæreste som er jurist (5 årig), sykepleier (3 eller 5 årig), psykolog (6 årig), fysioterapeut (3 eller 5 årig) e.l.

Jeg har ikke brukt uttrykket "ingen utdannelse"?

Skrevet

Sykepleierutdannelse regner jeg ikke som en ordentlig utdannelse nei, så fremt de ikke tar tilleggsutdannelse, som viser at de faktisk brenner for noe.

De fleste sykepleiere får barn så fort de får seg jobb, og mange ønsker å jobbe minst mulig om de har økonomisk frihet til det (blir forsørget).

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet om mange oppegående menn som kjeder seg med koner uten utdannelse. Disse er utro, men forblir i forholdene til de finner seg noe bedre, eller blir oppdaget. Disse damene dog har en tendens til å tilgi utroskap, så ikke sikkert det blir flere brudd utav det enn blant de med utdannelse.

Og jeg vet om mange menn som er utro mot kvinner med mye utdannelse. Kona stresser med jobb, er nesten ikke hjemme, driter i parforholdet.

At folk finner hverandre kjedelige etter mange år sammen er åpenbart. Men det er ikke pga. mangel på utdannelse, det er behov for variasjon, muligens kombinert med at noen er blitt asosiale eller sluttet å ta vare på seg selv.

Menn prioriterer andre ting hos kvinner - emosjonell intelligens, utadvendthet, at hun har interesser, er sporty, kreativ, åpen for nye ting og opplevelser, har god humor. Dette er ting som oppfattes som "interessant", mer enn nivå på utdannelse. Menn vet jo hva de går for.

Gjest *Andrea*
Skrevet

Jeg har ikke brukt uttrykket "ingen utdannelse"?

Når du skrev at "det er ingenting galt med at menn og kvinner er forskjellige" forsto jeg det som at du mente at kvinner som er sykepleiere og finansmenn (som du brukte som eksempel) har forskjellige utdannelser, altså at den ene har høyere utdannelse enn den andre. Så jeg skrev feil, mente ikke at du hadde skrevet "ingen utdannelse", men at det virket som du så på disse utdannelsene som at den ene var bedre enn den andre, men en sykepleier og finansmann kan faktisk ha like lang utdannelse.

Skrevet

Brannmann er det mest populære yrket hos kvinnene i tråden. Du tror at en brannmann vil kjede seg med en kvinnelig sykepleier fordi hun har lavere utdannelse? :klo:

• Liker 3
Gjest *Andrea*
Skrevet

Sykepleierutdannelse regner jeg ikke som en ordentlig utdannelse nei, så fremt de ikke tar tilleggsutdannelse, som viser at de faktisk brenner for noe.

De fleste sykepleiere får barn så fort de får seg jobb, og mange ønsker å jobbe minst mulig om de har økonomisk frihet til det (blir forsørget).

"Sykepleierutdanningen er en treårig bachelorgrad. Utdanningen består av teoretisk undervisning, observasjon og praksis."

Gjest *Andrea*
Skrevet (endret)

Brannmann er det mest populære yrket hos kvinnene i tråden. Du tror at en brannmann vil kjede seg med en kvinnelig sykepleier fordi hun har lavere utdannelse? :klo:

Det må jo i så fall bli sykepleieren som kjeder seg med en brannmann fordi hun har lengre utdannelse enn han :P Edit: Ser nå at dette kanskje var ment som en spøk!? Litt vanskelig å tolke ironi på nettet.

Mange her inne sa at de syntes brannmann var det mest sexy yrket, men det betyr vel ikke at de har noe stort ønske å gifte seg med en brannmann. Det har i hvert fall ikke jeg. Jeg ønsker en mann med lengre utdannelse, men det er sikkert fordi jeg tar en universitetsutdannelse selv.

Endret av *Andrea*
Skrevet

Det må jo i så fall bli sykepleieren som kjeder seg med en brannmann fordi hun har lengre utdannelse enn han :P

Nettopp. :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noen klar favoritt,men kvinner i manneyrker er not for meg.Så da blir vel det motsatte riktig.

Anonymous poster hash: 27a81...ea8
AnonymBruker
Skrevet

Når du skrev at "det er ingenting galt med at menn og kvinner er forskjellige" forsto jeg det som at du mente at kvinner som er sykepleiere og finansmenn (som du brukte som eksempel) har forskjellige utdannelser, altså at den ene har høyere utdannelse enn den andre. Så jeg skrev feil, mente ikke at du hadde skrevet "ingen utdannelse", men at det virket som du så på disse utdannelsene som at den ene var bedre enn den andre, men en sykepleier og finansmann kan faktisk ha like lang utdannelse.

De HAR som regel forskjellige utdannelser. Jeg sa ikke at den ene er bedre enn den andre, men det sier seg selv at de fleste med viktige posisjoner innen finans ofte har en krevende mastergrad fra en anerkjent skole, samt noe videreutdanning.

Så ja, det var ment for å illustrere en forskjell. Ikke at ikke enkelte sykepleiere har videreutdannelse, men jevnt over krever jo dette lavere kvalifikasjoner.

Gjest *Andrea*
Skrevet

De fleste oppegående menn synes også at intelligente kvinner er sexy ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...