Gå til innhold

Prevensjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er litt usikker på om dette passer best her eller i Graviditetsforumet, men jeg prøver her først.

Jeg leste et sted at sannsynligheten for å bli gravid om man bare bruker kondom er mellom 2 og 15%. Stemmer dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var det jeg prøvde da jeg fikk opp de tallene, men skal prøve en gang til.

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte bare kondom i 8 år uten at dama ble gravid.

Ble gravid på første forsøk uten kondom.

Veldig bra prevensjon hvis den brukes riktig

Anonymous poster hash: f1a9b...82f
Skrevet

Godt å høre! Syns likevel det var ganske stor sannsynlighet. Trodde det var rundt 1% eller noe i den duren.

Skrevet

Jeg aner ikke, men jeg gjetter at det er så stor sannsynlighet fordi det er mange som fikler med kondom i fylla og setter den på feil/for sent :vetikke:

Skrevet

Høres ganske sannsynlig ut egentlig. Typen fomla en del med å få det på sist. Kan også ha vært fordi han ble utstyrt av en kompis med kondom i feil størrelse. Men det virker i hvert fall som om det er en del som kan gå galt når man setter det på.

Skrevet

Brukt kondom i mange år uten å bli uønsket gravid.

Gravid begge gangene vi ville det.

Kondomen må brukes riktig,rull den på før pikken stikkes inn.

AnonymBruker
Skrevet

det at det er så store prosenter har vel litt med det at mange sprekker om de ikke brukes riktig (negler som skraper osv).

men jeg har brukt kondom i mange år når jeg ikke gikk på prevansjon å jeg er ikke gravid å har aldri vært det ^^

Anonymous poster hash: 2c01d...c96
Skrevet

I utgangspunktet er sannsynligheten godt under 1 % for graviditet ved bruk av kondom. At sannsynligheten oppgis høyere, har mest å gjøre med at folk tar på kondomet feil.

Skrevet

Kondom er 99% sikkert HVIS den er av god kvalitet (ikke ligget varmt til/gammel o.l.) og blir brukt riktig.

Gjennomsnittslig er den bare 80% sikker.

Skrevet (endret)

Sannsynlighet for graviditet blir alltid opplyst på to måter. Ved perfekt bruk, og ved normal bruk. Det er også viktig å huske at statistikken viser til sannsynlighet for graviditet ved et års bruk, og ikke pr gang.

Jeg viser alltid til WHOs offisielle tall.

Ved perfekt bruk er sannsynligheten for graviiditet ved bruk av kondom 2%. Ved normal bruk er sannsynligheten for graviditet 15%.

Til sammenligning er sannsynlighten for graviditet ved perfekt bruk av p-pille 0,3%, og ved normal bruk (glemt en pille, ikke tatt ny ved oppkast osv) 8%.

Endret av Athene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...