Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den saken der er så teit.. jeg er med på kulturelle normer og at man må belage seg på pepp om man bryter disse, men at det er kvinnen som gjorde no galt når det var hun som ble trakassert? Hjelpes, føler med menn, som blir fremstilt som usiviliserte bavianer uten selvkontroll! For det er jo det man sier når man kommer med det der om biologi og at kvinner "ber om det". At menn ikke kan kontrollere seg selv, de er dårlig dresserte bikkjer som ikke klarer å holde inn ekle kommentarer og grafsehendene sine til seg selv, og at kvinner derfor må passe på at de store barna ikke gjør noe dumt.

Anonymous poster hash: 3fed6...c75
  • Liker 1
Skrevet

Den saken der er så teit.. jeg er med på kulturelle normer og at man må belage seg på pepp om man bryter disse, men at det er kvinnen som gjorde no galt når det var hun som ble trakassert? Hjelpes, føler med menn, som blir fremstilt som usiviliserte bavianer uten selvkontroll! For det er jo det man sier når man kommer med det der om biologi og at kvinner "ber om det". At menn ikke kan kontrollere seg selv, de er dårlig dresserte bikkjer som ikke klarer å holde inn ekle kommentarer og grafsehendene sine til seg selv, og at kvinner derfor må passe på at de store barna ikke gjør noe dumt.

Anonymous poster hash: 3fed6...c75

I overensstemmelse med Ayaan Hirsi Ali`s analyse av problemet med muslimske menn fra hennes del av verden. De har aldri lært å kontrollere seg når emosjoner trigges i dem. Alt henger uttafor, og det blir kvinners ansvar å oppføre seg og kle seg "ærbart", dvs, skjule sin kvinnelighet, så ikke mennene skal få for mange uheldige impulser. De er, som du sier, som store barn på den måten.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Med den nåværende innvandringen er det bare et tidsspørsmål før dette skjer i Norge også.Anonymous poster hash: 1a766...5f7

Hvordan skal de klare det da? Skal et lite mindretall blandt muslimene overkjøre resten av sine egne og befolkningen?

Anonymous poster hash: fc576...02b

AnonymBruker
Skrevet

Det er dypt vevd inn i kulturen deres, er jenta tiltrekkende i mannens øyne er det jentas feil hvis noe skjer med henne. Flott gjeng ikke sant?

Anonymous poster hash: 011e5...5ce
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er en grunnene jeg boikotter landet. Har vært der tidligere når jeg var ung,naiv og reiselysten. Nå boikotter jeg stort sett alle land med sterke muslimske føringer i kulturen deres. Det hjelper ikke at enkelte delere av deres kultur og historie er spennende når den mannlige befolkninge undtertrykker kvinnene på den måten. Jævla intolerante barbarer.

Anonymous poster hash: 3a218...dd3
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tusenkroners spørsmålet er jo, om man flytter noen av disse mennene til Oslo i 2014, og de finner "sin" vennegjeng, vil de oppføre seg på samme måte som i hjemlandet når det går ei forbi som ser enda mer pyntet og pen ut?

AnonymBruker
Skrevet

Tusenkroners spørsmålet er jo, om man flytter noen av disse mennene til Oslo i 2014, og de finner "sin" vennegjeng, vil de oppføre seg på samme måte som i hjemlandet når det går ei forbi som ser enda mer pyntet og pen ut?

Ja.

Anonymous poster hash: 1a766...5f7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes norske kvinner finner seg egyptiske menn stadig vekk jeg :klo:

Anonymous poster hash: 90579...e1c
AnonymBruker
Skrevet

Tror egentlig ikke at det er noe spesielt med Egypt.

Slik adferd finner man i hele Nord-Afrika og de fleste muslimske land.

Anonymous poster hash: 90add...a3d
Skrevet

Tror egentlig ikke at det er noe spesielt med Egypt.

Slik adferd finner man i hele Nord-Afrika og de fleste muslimske land.

Slik atferd finner du over alt der religiøs moralitet fokuserer på kravet til at kvinner skal være dem som ivaretar sømmeligheten i et samfunn. F.eks kunne man finne dette i etterkrigstidens Italia. Det finnes et ganske berømt bilde som viser det veldig godt. Det heter "American Girl in Italy", og bildet sier vel strengt tatt det som skal sies. Du finner det lett ved å google titelen, hvis dette skulle bli slettet.

En venn av meg fortalte om hennes venninnes erfaringer som tilflyttet kvinne på Korsika. Hun hadde giftet seg med en av de lokale. Hun likte å gå på stranda i ganske normale klær for en norsk sommer. Og hver gang hun gikk forbi de lokale mannfolka, kom det en mengde tilrop og kommentarer. De verste slibrigheter man kan tenke seg. Det eneste man kan gjøre med det, er selvsagt å drite i det, men det illustrerer at dette er ikke noe sær-islamsk problem. Det er et religiøst problem, først og fremst. Religiøs moralisme og kontroll av seksuallivet. Der ligger kjøteren begravet, og det stinker til himmels.

American-Girl-in-Italy.jpg

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slik atferd finner du over alt der religiøs moralitet fokuserer på kravet til at kvinner skal være dem som ivaretar sømmeligheten i et samfunn. F.eks kunne man finne dette i etterkrigstidens Italia. Det finnes et ganske berømt bilde som viser det veldig godt. Det heter "American Girl in Italy", og bildet sier vel strengt tatt det som skal sies. Du finner det lett ved å google titelen, hvis dette skulle bli slettet.

En venn av meg fortalte om hennes venninnes erfaringer som tilflyttet kvinne på Korsika. Hun hadde giftet seg med en av de lokale. Hun likte å gå på stranda i ganske normale klær for en norsk sommer. Og hver gang hun gikk forbi de lokale mannfolka, kom det en mengde tilrop og kommentarer. De verste slibrigheter man kan tenke seg. Det eneste man kan gjøre med det, er selvsagt å drite i det, men det illustrerer at dette er ikke noe sær-islamsk problem. Det er et religiøst problem, først og fremst. Religiøs moralisme og kontroll av seksuallivet. Der ligger kjøteren begravet, og det stinker til himmels.

American-Girl-in-Italy.jpg

Det er nok et poeng. Ettersom relgion har mistet noe makt i syd-Europa har en del av dette forsvunnet.

Et eksempel på hvordan det var, er at jentene når de giftet seg syd i Italia, hadde med en liten nål slik at de kunne lage en blod flekk på lakne slik at brudgommen ble lurt (om han trodde hun var Jomfru). Etter bryllups natta var det vanlig å henge sengetøyet ute til lufting, slik at alle kunne se blodflekken.

Det litt spesielle er at å kle seg vestlig er forbudnet med stor fare i mange muslimske land. Alle former for debatt eller diskusjon kalles blasfemi, som igjen kan straffes med døden. Men det kan jo også skyldes at relgionen blir tolket enda mer ekstremt og har mer makt en kirken har hatt.

Skrevet

Det er nok et poeng. Ettersom relgion har mistet noe makt i syd-Europa har en del av dette forsvunnet.

Et eksempel på hvordan det var, er at jentene når de giftet seg syd i Italia, hadde med en liten nål slik at de kunne lage en blod flekk på lakne slik at brudgommen ble lurt (om han trodde hun var Jomfru). Etter bryllups natta var det vanlig å henge sengetøyet ute til lufting, slik at alle kunne se blodflekken.

Det litt spesielle er at å kle seg vestlig er forbudnet med stor fare i mange muslimske land. Alle former for debatt eller diskusjon kalles blasfemi, som igjen kan straffes med døden. Men det kan jo også skyldes at relgionen blir tolket enda mer ekstremt og har mer makt en kirken har hatt.

Jeg diskuterte dette med mora mi for en tid tilbake. Hun fortalte meg at i hennes ungdom rett etter krigen var det temmelig utenkelig at en jente kunne gå i kirken iført bukser. Det skulle være kjole og skaut. Og like utenkelig var det at man ikke skulle gå i kirken på en søndag. Iallfall der hun vokste opp. Hun er født noen år før krigen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...