Gå til innhold

R1+R2 på 2 måneder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har tatt R1+R2 tidligere, hvis jeg jobber ca 4 timer om dagen med matematikk tror dere det vil gå greit å stå på eksamen om 2 måneder? Helst med en 4'er eller høyere karakter?



Anonymous poster hash: 5acb4...c7d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NJo, nei, set kommer vel egentlig ann på hvor mye du kan fra før. Starter du på totalt blanke ark så har jeg mine tvil egentlig.. Men det spørs jo også hvor god du er til å lære og hvor raskt du lærer.



Anonymous poster hash: 1b9ca...860
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du ha godt med basiskunnskaper inne :blomst:

Jeg tok forresten P1 og P2 på litt over en uke, men det er ganske basic og bygger i stor grad på ungdomsskolematten :fnise:



Anonymous poster hash: 69d46...923
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du faktisk leser og regner oppgaver effektivt de 4 timene :) det er 240 timer til sammen, burde være nok. Se på gamle eksamensoppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke kan noe som helst fra før, og bare er gjennomsnittlig ok i matte, så kan det bli tøft.

Vil anbefale deg å pugge gamle eksamner. Det er alltid de samme type oppgavene som går igjen. Hvis du klarer å pugge fremgangsmåten på de oppgavene som blir gitt på eksamen, så kan du kanskje klare deg.



Anonymous poster hash: 32125...b58
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det. Brukte khan academy på youtube, meget flink foreleser.

Hvordan gikk det på eksamen?

Anonymous poster hash: 5acb4...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler veldig sterkt. R1 pensumet er stort og krever hard jobbing for å få en 4 eller høyere. Sjekket nettopp høstens eksamen, den var ikke all verdens vanskelig, men standaren er høy. Det vil si, du må gå gjennom boka bra, og det vil ta en stund. R2 bygger på r1 og du må tenkte strategisk. Gå gjennom derivasjonsreglene først så du kan starte med r2 også. Dette høres vanskelig ut, men lykke til. PS: R2 har vanskelige deler som integrasjon, difflikning, vektor, beviser også.



Anonymous poster hash: 949df...d1d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk gjennom R1 på en mnd og var 2 poeng unna en 6'er. Det er nok mulig, ja, men det krever mye tid og ressurser. Det er mange som sier at R2 er lettere enn R1, og det er vel forsåvidt riktig. Det som gjør R1 litt vanskeligere er at det er så mye nytt og pensumet er så stort. Dvs at det er mange temaer en må innom. I R2 er det litt færre temaer, og det bygger på hva du allerede har lært, likevel går du jo mer i dybden da.

Jeg ville først og fremst ha arbeidet med R1 frem mot eksamen. Hvorfor tok du ikke R1 i høst?



Anonymous poster hash: 1bfce...8a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk gjennom R1 på en mnd og var 2 poeng unna en 6'er. Det er nok mulig, ja, men det krever mye tid og ressurser. Det er mange som sier at R2 er lettere enn R1, og det er vel forsåvidt riktig. Det som gjør R1 litt vanskeligere er at det er så mye nytt og pensumet er så stort. Dvs at det er mange temaer en må innom. I R2 er det litt færre temaer, og det bygger på hva du allerede har lært, likevel går du jo mer i dybden da.

Jeg ville først og fremst ha arbeidet med R1 frem mot eksamen. Hvorfor tok du ikke R1 i høst?

Anonymous poster hash: 1bfce...8a3

Tok 1T da, regnet med at jeg kun skulle ta R1 i år men så ombestemte jeg meg og trengte plutselig R2 og.

Anonymous poster hash: 5acb4...c7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synes det høres noko ambisiøst ut.. Og fire timer dagen er ikkje all verdens. Sett igang med R1 og stå på! Så ser du kor god kontroll du får på det. Er vel ikkje krise om du bare kjem igjennom R1 no, og tar R2 seinare. Sjølv om eg skjønner at du vil komme igang, så er det kanskje litt seint no.. Men det er bare å sette igang! Jobb kvart ledige øyeblikk og stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

Ja, det er en gyldig kombinasjon. Har det selv.

Anonymous poster hash: 1084c...b8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Jeg tok R1 på en mnd og fikk 6 på eksamen. I sommer hadde jeg sommerkurs som dekket R2-pensum. Dette kurset gikk over 3 uker. Her fikk jeg også toppkarakter (annerledes karakterer da det var i Danmark).



Anonymous poster hash: 1f2a4...d71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en gyldig kombinasjon. Har det selv.

Anonymous poster hash: 1084c...b8c

Hvis jeg har 1P og 2P, og tar R1, vil alt stå på vitnemålet da, eller bare 1P og R1?

For jeg har 3 i både 1P og 2P, og trenger å både forbedre samt tar R1. Burde jeg forbedre 1P og 2P, eller bare 1P (hvis 2P faller bort?)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg har 1P og 2P, og tar R1, vil alt stå på vitnemålet da, eller bare 1P og R1?

For jeg har 3 i både 1P og 2P, og trenger å både forbedre samt tar R1. Burde jeg forbedre 1P og 2P, eller bare 1P (hvis 2P faller bort?)? :)

Det går, men du kan velge da. Du kan da velge å beholde 2P eller ikke.

Anonymous poster hash: 1f2a4...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Jeg tok R1 på en mnd og fikk 6 på eksamen. I sommer hadde jeg sommerkurs som dekket R2-pensum. Dette kurset gikk over 3 uker. Her fikk jeg også toppkarakter (annerledes karakterer da det var i Danmark).

Anonymous poster hash: 1f2a4...d71

Selv fikk jeg 8.

Anonymous poster hash: e1ecd...4db

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk et såkalt tress-løp ved en høyskole, der det er et tredje semester på sommeren og er laget for de som ikke har realfag fra videregående. Der blir det gått igjennom R1, R2 og FY1 på seks uker. Jeg hadde ikke hatt matteundervisning siden jeg gikk 1klasse på vgs 10 år tidligere og kom meg godt igjennom dette løpet med et snitt på 83% som jeg er meget fornøyd med.

Det er undervisning og øving 8 timer 4 dager i uka, fredag hver uke er en heldagsprøve. Jeg satt også på kvelden og øvde på egenhånd, så var nok oppi 40-50 timer i uka de seks ukene.

Om du starter med blanke ark er ikke 4 timer om dagen nok.



Anonymous poster hash: 406fb...0c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...