AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #1 Skrevet 19. mars 2014 Hvis det ikke går på smerteterskel på hvor mye smerte man har. Tror dere det gjør vondere å legge under muskel for en som har store muskler i forholdt til en som ikke har det? Hva er grunnen til at det ble lagt under muskel for deg? Evt over. Etter to uker skal jeg tilbake i jobb, barnehage. Hvordan er det med løft? Mulig jeg har flere spørsmål etter hvert! :D Anonymous poster hash: 1f4b6...a68
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #2 Skrevet 19. mars 2014 Det første spørsmålet kan jeg desverre ikke svare på. Jeg fikk lagt under muskel fordi jeg var slank, og hadde lite brystvev. Om jeg hadde lagt over muskel, så hadde protesekanten synes, og det hadde ikke vært fint. Jeg jobber på sykehjem (med tunge løft), og var tilbake på jobb ca 4 uker etter på. Nå er det sikkert litt annerledes med barnehage, men du løfter jo på barn (og det er ganske tungt). Merket selv hvor vondt jeg fikk de gangene jeg prøvde å begynne tidligere på jobb. Anonymous poster hash: 02618...e38
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #3 Skrevet 19. mars 2014 Jeg kan ordne meg lenger ferie, eller jobbe på større avdeling en periode. Tilpasse meg til å ikke løfte. Men hvor lenge? Anonymous poster hash: 1f4b6...a68
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #4 Skrevet 19. mars 2014 Det er best om du snakker med kirurgen om dette, da dette varierer Kjenner noen som har kontorjobb og var tilbake på jobb etter 1 uke, mens andre trenger gjerne mer tid. Men med en barnehage jobb, så ville jeg iallefall ventet i 3 uker. Anonymous poster hash: 02618...e38
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #5 Skrevet 19. mars 2014 Skal se om jeg har mulighet til å legge opp til en uke til ferie. Har egentlig satt meg opp til to uker i slutten av juli og to uker rundt operasjonen. Men kan ta en uke på sommeren og tre uker i september. Anonymous poster hash: 1f4b6...a68
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 Hvor store musklene dine er har lite å si. Ang. i etterkant av operasjon - hvis jobb krever at du bruker musklene mye kan det hende du må vente lenger med å gå tilbake i jobb, naturligvis. Men så snart du er klar, er du klar. Når man ikke kan drive styrketrening en periode etter operasjon, er det klart at det inkluderer jobb som fungerer som "styrketrening". Anonymous poster hash: f4a60...dc4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2014 #7 Skrevet 20. mars 2014 Hvis det ikke går på smerteterskel på hvor mye smerte man har. Tror dere det gjør vondere å legge under muskel for en som har store muskler i forholdt til en som ikke har det? Hva er grunnen til at det ble lagt under muskel for deg? Evt over. Etter to uker skal jeg tilbake i jobb, barnehage. Hvordan er det med løft? Mulig jeg har flere spørsmål etter hvert! :D Anonymous poster hash: 1f4b6...a68 Tror nok ikke størrelsen på muskelen har så mye og si. Jeg la 325 gram under muskelen i slutten av januar i år. Jeg arbeider på kontor så var tilbake i jobb 1 uke etter operasjonen. Ca. 4 dager etter operasjonen klarte jeg fint og løfte og bære tante jenta mi på 4 (snart 5) år. Men jeg gikk med KJEMPE vondt i ca 3 dager, litt mindre vondt i ca 3-4 dager.. Uken etter tok jeg smertestillende når jeg skulle sove, var vanvittig sliten av og ligge på ryggen, og veldig ubehagelig når puppene "sklei" til siden når jeg la meg ned.. + veldig ukomfortabel støtte bh + støtte band.. Jeg fikk muligheten til og velge selv, 250 g over muskel, eller 325 under muskel. Jeg valgte da 325g under muskel, dette pga alt jeg har lest rundtom. 1. Det ser mer "naturlig" ut med proteser under muskel 2. Størrelsen: Mange angrer på størrelsen de tar i ettertid. Viktig og også huske på at Eksempel: 325g under muskel, ser mindre ut enn 325g over muskel. En venninde tok samtidig som meg, hun tok over muskelen. Hun er overhode ikke fornøyd, og planlegger ny operasjon.... Anonymous poster hash: a2d79...9a9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå