Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har en pc som er knappe tre år, og nå de siste månedene så har det kommet suselyder fra den. Det er virkelig høye suselyder til tider, og det er ganske sjenerende om man sitter et stille sted. Pcen fungerer veldig fint ellers.

Noen som vet hvorfor dette kommer, og hvordan jeg kan få en slutt på det? Ganske irriterende med en slik bråkedata..

Anonymous poster hash: fdb5c...48b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er nok ikke rette personen til å svare her, fordi jeg er blond på elektronikk... MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN når min pc gjorde det samme fikk jeg til svar av elkjøp at det var grunnet støv. Mulig det stemmer, mulig det ikke stemmer...

Hadde feil med hardisken og hadde på den på reprasjon, nevnte det med bråket og de sa de skulle rense den for støv. Den bråker ikke nå lengre, men vet ikke om det var grunnet feilen på hardisken eller støvet.

:rolleyes:

Skrevet

Det er nok på grunn av støv, ja.

Under bruk vil en PC bli varm, for å holde temperaturen nede er den utstyrt med vifter. Om det kommer for mye støv inn i PC'en vil ikke viftene kunne kjøle like effektivt og må derfor jobbe hardere. Det er dette du hører.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig støv om den bare suser. Det du kan gjøre er å skru den opp og blåse viften ren for støv, se om det hjelper. Garantien er vel uansett gått ut, ikke at jeg tror du vil klare å ødelegge noe uansett. Mange støvsuger vifta, men skal du gjøre det må du holde vifta igjen, eller så kan du ødelegge kulelagret, og DET bråker.

Anonymous poster hash: bca8e...e4b
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar, dere! Åpnet dinosauren opp og fant et vifte heeeelt stappet med støv... Har "renset" så godt jeg kan nå, så får jeg håper den roer seg litt :)

Skrevet

Tusen takk for svar, dere! Åpnet dinosauren opp og fant et vifte heeeelt stappet med støv... Har "renset" så godt jeg kan nå, så får jeg håper den roer seg litt :)

:tommel:

Et reodor felgen triks er å stikke innom en nabo eller lignende som har luftkompressor. Stikke et urmaker skrujern innimellom viftebladene for å holde vifta i ro, og blåse det man lyster med en blåsepistol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...