Gå til innhold

Angst mot omgangssyke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Flere som sliter med det?

Hvordan komme seg over det?

Jeg har nettopp vært syk, og det gikk jo veldig fint. Jeg kom meg gjennom det.

Men allerede er angsten får å få det kommet tilbake, føler det til tider blir altoppslukende og ødelegger livskvaliteten min.

Aller helst skulle jeg stengt oss inne når rundene pågår, men jeg vet jo det ikke er mulig.

Jeg blir sprø av og ha det slik, og ønsker så gjerne å bli kvitt redselen for det.

Anonymous poster hash: d2ba7...23f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i dette. Har heldigvis vært heldig i flere år nå, der hverken ungene eller jeg har hatt det. For meg er det verst rundt juletider, livredd for å få den fine tida ødelagt, noe vi har opplevd flere ganger. Paradoksalt nok er det angsten som nå ødelegger mest. Tåler ikke å høre at noen er syk uten å føle meg kvalm og uggen selv.

Vet det er helt idiotisk, men greier ikke å komme ut av tankegangen. Misunner de som ikke tenker på det, og som greier å ta det som det kommer. Har ingen råd å komme med, dessverre.

Anonymous poster hash: 1ef33...912
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg igjen her jeg også.. Huff, det er utrolig slitsomt. Jeg går og er kvalm hele dagen fordi at jeg tror jeg har det hele tiden!

Jeg er "vanligvis" forstoppet pga irritabel tarm, og jeg vet at omgangssyke starter som oftest med diare, noe som jeg ikke er i nærheten av å ha.. Så på den måten skjønner jeg at jeg ikke er syk da.

Men går rundt med den angsten hele dagene, ødelegger livskvaliteten, ja..

Redd for folk som har vært syk eller sier de føler seg dårlig, holder meg langt unna unger osv.

Anonymous poster hash: 7705c...4ad
Skrevet

Jeg går ikke rundt med angst for å få omgangssyke, men NÅR jeg har det får jeg voldsom angst. Aner ikke hvorfor, kanskje er det noe med at jeg mister kontrollen over meg selv? Uansett så er det et helvete mens det står på :spy:

Skrevet

Skjønner dere godt... Skikkelig drittvirus.

Gjest crazycatlady
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen jeg også. Tåler ikke at noen snakker om det engang uten å føle meg kvalm selv. I tillegg har jeg veldig dårlig immunforsvar, så det skal lite til før jeg blir smittet. Hater omgangssyke, det er helt grusomt!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også angst for omgangssyken/oppkast generelt. Har nesten aldri vært syk eller kastet opp i mitt liv. Da jeg var lita, utviklet jeg pusteteknikker som hjalp meg gjennom kvalmen uten å kaste opp.

Nå har jeg to små barn, som (bank i bordet!!!) aldri har hatt omgangssyken. Det er i grunnen helt utrolig. Selv om alle de andre barna i barnehagen blir dårlige.

Når mannen får omgangssyka i blant (eller føler seg uggen), tar jeg med barna og stikker, overnatter hos mine foreldre i noen dager. Stakkars mann.... men han synes det er greit å ha huset for seg selv uten barnemas når han er dårlig :)

Jeg tar konsekvent ikke nattbuss når jeg har vært på byen, i tilfelle noen kaster opp. Har ubevisst lagt meg til flere slike vaner, som gjør det lettere å unngå å se/høre/lukte oppkast.

Anonymous poster hash: de176...21e
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tidligere har jeg ikke vært redd for omgangssyke, men nå - etter å ha vært syk av det i 1 uke, vil jeg nok ha litt angst for det.

Er et rent lite helvete å ha det :(

Anonymous poster hash: f8dc3...c28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...