Gå til innhold

Hvilken bil ville dere valgt? :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Av de to bilene er det nok Peugeoten som gir deg et mest problem fritt vedlikehold. Men ingen av bilene er kjent for genuint god kvalitet, så jeg ville i den priseklassen sett meg om etter noe annet.

Du kan lese mer om disse på www.broom.no inne på bruktbilbasen deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot. Opplevde en gang å ta i et håndtak på Renault og vips, det falt av (Jeg er dønn seriøs). Men du vet jo hva de sier om franske biler vs tyske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder cabriolet så er jo det overskuddsbiler. De pleier å være særs godt vedlikeholdt, og da kan man jo i utgangspunktet bare velge hva man vil.

Nettopp derfor ville jeg ha gått for en solid, voksen fireseter av utmerket kvalitet. Litt mere elegant enn de franske småbilene, og med mer kjørekvalitet. Prut ned denne med 35000kr for å få en realistisk pris og kos deg med bilen i 30 år fremover:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?model=1.818.3763&sort=0&make=0.818&ref=fas&finnkode=47093754

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder cabriolet så er jo det overskuddsbiler. De pleier å være særs godt vedlikeholdt, og da kan man jo i utgangspunktet bare velge hva man vil.

Nettopp derfor ville jeg ha gått for en solid, voksen fireseter av utmerket kvalitet. Litt mere elegant enn de franske småbilene, og med mer kjørekvalitet. Prut ned denne med 35000kr for å få en realistisk pris og kos deg med bilen i 30 år fremover:

http://m.finn.no/car/used/ad.html?model=1.818.3763&sort=0&make=0.818&ref=fas&finnkode=47093754

Tror ikke eiern som la ut bilen på finn blir så fornøyd med at du "snakker ned" bilen hans i pris...

Anonymous poster hash: 884f4...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruktbilkjøp er ingenting der man opererer med fastpriser. Volvoen jeg lenket til er en veldig fin bil som opplagt er godt tatt vare på - kudos til eieren for det. Det må likevel være lov å være uenig i en opprinnelig prisvurdering. Det faktum at bilen ligger ute til salgs med sommerbilder i mars måned kan støtte opp om denne vurderingen.

Den siste bruktbilen jeg kjøpte prutet jeg ned fra 79000 til 59000kr. Ingen tvang selger til det, man kommer pent frem til en god pris i samtale. Så ingenting her å bli lei seg for. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misunner de som har nok peil på bil til å prute ned så mye..

Jeg greide kun å prute ned 5000,- i mitt eneste bilkjøp. Fra 80 k til 75 k. Men mener jeg gjorde et bra kjøp siden det ikke fantes noe billigere på finn av samme modell+kmstand.

Den eneste sammenlignbare var samme modell, gått 5000km mer, men hadde antispinn/skrens. Den lå ute med en en pris 3000,- høyere. Men da måtte jeg ha reist en laaaang vei (1000 km) for å ta en titt på den. Så det teller vel også inn.

Hvor mye er forøvrig antispinn/skrens verdt i ekstra pris?



Anonymous poster hash: 884f4...4e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hvor mye enkle ting er verdt i prisklassen under 100000kr. Hovedelementet som er prisdrivende er om det er en populær bil: Volvo, Mercedes, Toyota. De er dyre om de er gamle også. Så ser jeg på eier. Det har like mye å si som hvilken type bil det er. Pålitelige, rolige, ærlige mennesker som tar en service på verkstedet en gang i året har jeg mest tillit til. Til sist: Gamle japsebiler er tungsolgt i dagens marked. Nissan, Mazda og Honda kan ofte lett prutes ned med en fjerdedel. Sammenlikn med andre biler, og se hvor lenge annonsene bruker å ligge ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...