Gå til innhold

Kollega sa hun skulle banke meg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sykt, men sant! Hva hadde dere gjort?

Bakgrunnen er at vi jobber i en bank, dette mennesket jobber ikke i min avdeling men i samme bygg. Hun er fast rådgiver for flere kunder, og i dag var det en innom som var sint fordi hun hadde vært frekk mot han og ikke ringt han ang noen spørsmål han hadde. Jeg kontaktet rådgiveren, la oss kalle henne Miranda, og hun skrev JEG ER OPPTATT OK??? Kunden nektet å gå før han fikk hjelp og heldigvis fant jeg noen som var ledig (min avdeling tar ikke denne type henvendelser).

Ettersom flere har klaget på Miranda sendte jeg en mail til hennes leder og ga beskjed. Kort tid etter ringer Miranda meg og skjeller meg ut.. Jeg prøvde bare å hjelpe kunden.

Via en annen kollega fikk jeg vite at denne dama hadde tenkt å banke meg fordi jeg hadde sladret til hennes leder. Hva gjør jeg? Denne dama er gæren, nærmere 40 år og meget mislikt da hun er ufin mot alle. Hennes leder har ikke svart meg en gang..

Kan jeg anmelde henne til politiet hvis hun fysisk går til angrep?



Anonymous poster hash: 2f961...024
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

går hun fysisk til angrep så annmelder du det så klart!!



Anonymous poster hash: ea23b...16c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du. Du kan også anmelde henne for trusler nå. Ta kopi av mail og legg ved.



Anonymous poster hash: a8eeb...4bc
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da vet jeg det. Jeg ble rådet til å gå til hennes kontor og spørre hva problemet hennes er, men jeg er faktisk redd dama. Hun kom mot meg tidligere i dag og stirret på meg med masse hat i blikket.. jeg har aldri prata med dama en gang da hun alltid er så frekk, men når det er jobbrelatert så MÅ jeg jo.



Anonymous poster hash: 2f961...024
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha telefonen på opptak dersom du skal snakke med henne, så får du muligens bevis. Hun har jo ingen rett til å oppføre seg slik.



Anonymous poster hash: a8eeb...4bc
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta opp med sjefen din, slik at han kan ta det opp med sjefen hennes. Slik oppførsel er en personalsak.

Anonymous poster hash: ca864...438

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bank i banken? :fnise:



Anonymous poster hash: 7f6bc...e20
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har det nok bare i kjeften.

Men hjelpes.

Så ekkelt det må være :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk med din sjef, det hadde jeg gjort med en eneste gang, dette er jo absolutt ikke godkjent oppførsel

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Ta konakt med din sjef, så han kan snakke med sjefen hennes så de kan roe ned denne dama. Det skal absolutt ikke være nødvendig at du går rundt på jobben og er redd for en kollega.

Hvis hun går til angrep kan du selvsagt anmelde henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt, men sant! Hva hadde dere gjort?

Bakgrunnen er at vi jobber i en bank, dette mennesket jobber ikke i min avdeling men i samme bygg. Hun er fast rådgiver for flere kunder, og i dag var det en innom som var sint fordi hun hadde vært frekk mot han og ikke ringt han ang noen spørsmål han hadde. Jeg kontaktet rådgiveren, la oss kalle henne Miranda, og hun skrev JEG ER OPPTATT OK??? Kunden nektet å gå før han fikk hjelp og heldigvis fant jeg noen som var ledig (min avdeling tar ikke denne type henvendelser).

Ettersom flere har klaget på Miranda sendte jeg en mail til hennes leder og ga beskjed. Kort tid etter ringer Miranda meg og skjeller meg ut.. Jeg prøvde bare å hjelpe kunden.

Via en annen kollega fikk jeg vite at denne dama hadde tenkt å banke meg fordi jeg hadde sladret til hennes leder. Hva gjør jeg? Denne dama er gæren, nærmere 40 år og meget mislikt da hun er ufin mot alle. Hennes leder har ikke svart meg en gang..

Kan jeg anmelde henne til politiet hvis hun fysisk går til angrep?

Anonymous poster hash: 2f961...024

Så denne som ble anklaget for å si noe sånt, har faktisk aldri sagt det til deg?

Med andre ord, det er kun kollegaen din som har sagt at hun har sagt det.

Det er pga slike ting at jeg gruer meg hvis jeg noensinne havner i et arbeidsmiljø med bare kvinnfolk. Alt er basert på rykter og 3.persons info,hvor man heller lar rykter florere enn å løse problemene.

Du skjønner vel at det er en mulighet for at kollegaen din kan ha misforstått som ble sagt, og at en fjær ble til 10 høns?

Synes det er uprofft å holde på slik, uten å ta dette opp med HR leder og så kan kollegaen som har lagt ut ryktet her forklare seg og så kan man se hvor mye hold det er i det ryktet hun har lagt ut. I tillegg kan den som er anklaget faktisk få lov å forsvare seg.

Synes ikke man kan legge ut slike alvorlige rykter og anklager uten at det blir tatt opp og gjort noe med.

Anonymous poster hash: 7afbd...324

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så denne som ble anklaget for å si noe sånt, har faktisk aldri sagt det til deg?

Med andre ord, det er kun kollegaen din som har sagt at hun har sagt det.

Det er pga slike ting at jeg gruer meg hvis jeg noensinne havner i et arbeidsmiljø med bare kvinnfolk. Alt er basert på rykter og 3.persons info,hvor man heller lar rykter florere enn å løse problemene.

Du skjønner vel at det er en mulighet for at kollegaen din kan ha misforstått som ble sagt, og at en fjær ble til 10 høns?

Synes det er uprofft å holde på slik, uten å ta dette opp med HR leder og så kan kollegaen som har lagt ut ryktet her forklare seg og så kan man se hvor mye hold det er i det ryktet hun har lagt ut. I tillegg kan den som er anklaget faktisk få lov å forsvare seg.

Synes ikke man kan legge ut slike alvorlige rykter og anklager uten at det blir tatt opp og gjort noe med.

Anonymous poster hash: 7afbd...324

AMEN!

Anonymous poster hash: e3da9...218

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...