Gå til innhold

Sosiologi med spes. i samfunnssikkerhet?


fimbultul

Anbefalte innlegg

Heisann kloke hoder :)

Velger å poste her inne da dette er det forumet jeg har sett flest kloke og behjelpelige svar. Beklager hvis det finnes nyere tråder om dette som jeg ikke fant, den eneste var fra 2010.

Går siste år på videregående (påbygg med medier og kommunikasjon), og det har seg sånn at jeg sterkt vurderer å søke bachelor i sosiologi ved UIS til neste år. Føler at studiet er tiltalende fordi det er relevant for mine personlige interesser og styrker.

På Universitetet i Stavanger har de såkalte "spesialiseringer" innenfor studiet. Så vidt jeg forstår innebærer dette at man får en "pakke" med emner i steden for å velge selv, og blir 'spesialisert' innenfor et område. Aner ikke hvor utbredt dette er (har prøvd å sjekke, virker ikke slik), men for meg virker dette superinteressant.

Har sett en del på den spesialiseringen som heter Sammfunnssikkerhet. Virker veldig interessant dette med utvikling og risiko, og kunne gjerne tenkt meg å jobbe/forske videre innenfor dette.

Studieplan finnes her: http://www.uis.no/studietilbud/samfunnsfag/sosiologi/sosiologi-bachelor/studieplan-og-emner/

Noen her inne som kan svare meg på om dette i det hele tatt er noe å studere? For meg personlig med mine interesser virker dette ganske perfekt. Vil jeg være noe aktuell innenfor arbeidslivet med en slik utdannelse? (Tenker master etterpå)

Aner ikke selv hva jeg egentlig kan bli og hva jobbene innebærer, men håper noen kan kaste litt lys over situasjonen før jeg fatter mitt valg 15 april :)

Mvh fimbultul

Beklager hvis dette ble rotete, kan gjerne utdype meg om ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I utgangspunktet er ikke sosiologi noe jeg vil anbefale å studere ( jeg har selv ba i sosiologi) etter en bachelor fant jeg ut at dette ville ikke være verd det for meg. Om du skal studere sosiologi må du være så sykt interessert i det at det er verd å gå år med urelatert jobb etter endt master, og trygle om jobb med hatten i hånden. Hvis du er SÅ interessert så kan jeg anbefale det, for det ER jo gøy å studere det.

For øvrig så er UiO den mest anerkjente stedet måtar sosiologi.

Anonymous poster hash: 9d19b...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...