randomnice Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Jeg spiser 40g havregryn til frokost, og 40 g havregryn til kvelds. Hver eneste dag, går dette fint?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Overhodet ikke greit. Det optimale er 41 gram til frokost og 39 gram til kvelds. Måles på brevvekt for å få det helt nøyaktig. Anonymous poster hash: 7ebab...b49 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Er dette det eneste du spiser hver dag? Anonymous poster hash: 49c4f...d90
randomnice Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 18. mars 2014 TS: Hahahhahaa Jeg tenkte mer på om jeg heller skulle spist noe mer "variert" men nei. jeg koser meg med mine ikke nøyaktige mål av havregrynene.
Pomelo Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Overhodet ikke greit. Det optimale er 41 gram til frokost og 39 gram til kvelds. Måles på brevvekt for å få det helt nøyaktig. Anonymous poster hash: 7ebab...b49 Nettopp!
randomnice Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2014 Er dette det eneste du spiser hver dag? Anonymous poster hash: 49c4f...d90 TS: Spiser jo middag også da, men utenom middagen er det alt ja.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #8 Skrevet 18. mars 2014 Nei, det er for ensidig. Anonymous poster hash: 5b8a3...c22
randomnice Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #9 Skrevet 18. mars 2014 Hvorfor spiser du så lite mat? TS: vet ikke hvor mange kalorier jeg burde ha, så heller for lite mat enn for mye
randomnice Skrevet 18. mars 2014 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2014 Nei, det er for ensidig. Anonymous poster hash: 5b8a3...c22 hva kan skje hvis man spiser for ensidig?
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #11 Skrevet 18. mars 2014 Hadde heller bytta ut kveldsmaten til noe annet, sånn at du får et mer variert kosthold:) Anonymous poster hash: 49c4f...d90 1
muttra Skrevet 18. mars 2014 #12 Skrevet 18. mars 2014 no skal du høyre her (he he ser det ser sjefete ut) jeg har vokst opp på havregryn, frokost middag og kvelds, om middagen var noe jeg ikke likte, mor snakket med legen om at jeg var så glad i havregryn og at jeg ikke ville spise annet, og han sa da til henne at havregryn er sunt og godt og bare næring så ikke anbefalt til gravide å spise for da ville barna bli veldig store og det ville ende med keisersnitt , eneste havregryna mangler er c vitamin så sørg for å få ungen til å spise en appelsin for dag i tillegg så spis havregryna di som du vil du ..... og spis en appelsin (og no skal jeg spise havregryn for andre gang i dag :-) )
Gjest black nailpolish Skrevet 18. mars 2014 #13 Skrevet 18. mars 2014 Du trenger mer næring, spiser du ikke frukt og grønt? Egg? Havregryn i seg selv er greit men ikke som eneste næringskilde.
Gjest Skrevet 18. mars 2014 #14 Skrevet 18. mars 2014 TS: vet ikke hvor mange kalorier jeg burde ha, så heller for lite mat enn for mye Ikke alltid det funker sånn nei! Spiser jeg for lite stopper vekta helt og spiser jeg da litt for mye suger den til seg alt av kalorier og drit fordi den tror jeg holder på å sulte ihjel! Ellers burde du sjekkes for vitamin mangel! Tror det vil være en ting eller tre du har lite av for det var ikke særlig variert kosthold!
Blod Skrevet 18. mars 2014 #15 Skrevet 18. mars 2014 TS: vet ikke hvor mange kalorier jeg burde ha, så heller for lite mat enn for mye Ta deg en tur til legen for å få informasjon om hva du skal spise. Du har sikkert en del mangler også, så du burde nok ta noen prøver. 1
randomnice Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #16 Skrevet 19. mars 2014 no skal du høyre her (he he ser det ser sjefete ut) jeg har vokst opp på havregryn, frokost middag og kvelds, om middagen var noe jeg ikke likte, mor snakket med legen om at jeg var så glad i havregryn og at jeg ikke ville spise annet, og han sa da til henne at havregryn er sunt og godt og bare næring så ikke anbefalt til gravide å spise for da ville barna bli veldig store og det ville ende med keisersnitt , eneste havregryna mangler er c vitamin så sørg for å få ungen til å spise en appelsin for dag i tillegg så spis havregryna di som du vil du ..... og spis en appelsin (og no skal jeg spise havregryn for andre gang i dag :-) ) Hørres bra ut!
randomnice Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #17 Skrevet 19. mars 2014 Du trenger mer næring, spiser du ikke frukt og grønt? Egg? Havregryn i seg selv er greit men ikke som eneste næringskilde. JO, jeg spiser jo et måltid til iløpet av dagen, nemlig middagen. Der spiser jeg myyyye grønnsaker og kjøtt/kylling
randomnice Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #18 Skrevet 19. mars 2014 Ta deg en tur til legen for å få informasjon om hva du skal spise. Du har sikkert en del mangler også, så du burde nok ta noen prøver. Jeg har nettop vert hos legen å tatt prøver for å se etter mangler, så venter på svar
randomnice Skrevet 19. mars 2014 Forfatter #19 Skrevet 19. mars 2014 Hadde heller bytta ut kveldsmaten til noe annet, sånn at du får et mer variert kosthold:) Anonymous poster hash: 49c4f...d90 Men det er ikke så lett å bytte ut noe du liker godt, jeg har ikke lyst på knekkebrød til kvelds.
Kira-delta Skrevet 19. mars 2014 #20 Skrevet 19. mars 2014 Havregrøt til frokost og kvelds er greit, men dette + middag hørtes lite ut. Jeg ville slengt på to mellommåltider i form av egg, yoghurt, frukt eller nøtter for å holde blodsukkeret stabilt. Ellers kan du lett finne ut av hvor mye kcal du trenger på div kalkulatorer på nett. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå