Gå til innhold

Hvorfor sitter jenter så lavt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting jeg har observert når jeg har vært ute å kjørt bil er at et stort flertall av de som sitte velig lavt i bilen når de kjører er jenter. Det er nesten så du ser kun halve hode dukke opp bak rattet. Hvorfor er det slik?

Det fins jo justering på setehøyde.



Anonymous poster hash: 0d6c9...9ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg for min del prioriterer å nå ned til pedalene :)



Anonymous poster hash: c1cce...ca5
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerer jeg setet mitt noe mer oppover så sitter jeg og tygger på rattet og tuter med puppene.



Anonymous poster hash: 519f9...e36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe å gjøre med at de deler bil med mannen, og ikke tenker over at setet kan justeres oppover? Jeg justerer jeg iallefall bare setet lengre frem, vet faktisk ikke helt hvordan jeg får det lengre opp heller, men føler at jeg sitter langt nok oppe da :P Også er det jo veldig styr når vi deler på en bil og må stille inn setet hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rekker man ikke ned til pedalene kan man jo stille setet fremover? Jeg synes det ser helt vilt ut. De kan jo umulig ha god oversikt i trafikkbildet når halve hode ligger begravd bak rattet.

Kanskje det er biltyper som passer bedre i str for kvinner? Når jeg tenker over det er det kanskje i litt større kjøretøy jentene sitter veeeldig lavt.



Anonymous poster hash: 0d6c9...9ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På min forrige og eldre bil så så man bare halve hodet mitt over rattet, men jeg så bra altså. Det var fordi setet ikke gikk lenger opp og jeg måtte ha det langt frem for å nå frem til pedalene.

I min nåværende bil kan jeg justere setet bedre, ha det høyere og samtidig nå pedalene. Så nå ser man hele hodet mitt.



Anonymous poster hash: 72831...3ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut

Jeg for min del klarer ikke å sitte lavt da jeg vil se fremover og nedover, så jeg har setet på høyeste nivå og glir så langt fremover som mulig slik at jeg stanger knærne i rattet omtrent. O_o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente og jeg blir helt sprø når jeg sitter for lavt og kjører, er kanskje noe av det første jeg justerer når jeg skal kjøre en bil. :) Men så får jeg alltid kommentarer fra de som overtar bilen om at setet er altfor høyt.



Anonymous poster hash: ebd69...9ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man ser jo ikke med munnen. Hva gjør det om bare halve hode vises? Bare jenta ser veien så er det vel bra.



Anonymous poster hash: cca7b...688
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...