AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Min mor jobbet på et aldershjem, og jeg kan huske hun snakket med en venninne om en perifer kollega som døde etter kontakt med en av beboerene. (dette er 20 år siden så ingen vil kunne kjennes igjen her). Og jeg ble så nysgjerrig på hva slags sykdom denne beboeren kunne ha hatt? Husker min mor fortalte at denne kollegaen hadde gått inn til beboeren, måtte ha på seg verneutstyr som briller, munnbind og hansker. Så hadde telefonen ringt, og hun hadde tatt den og lagt den til øret, og dermed hadde hun blitt smittet. Det startet med blå/lilla misfarging på øret som spredde seg, men vet ikke nøyaktig åssen hun døde. Må jo være noe fryktelig agressivt om det skulle så lite til? Høres nesten ut som en scene fra en sånn virus-film! Anonymous poster hash: f19f0...359
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Kanskje MRSA-bakterien. Anonymous poster hash: 5e1a5...8ef
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Det hørtes veldig merkelig ut. Høres ut som en veldig overdrivelse egentlig. MRSA er som oftest ikke dødelig. Det er mange som går rundt med MRSA uten å vite det. Men den kan sette seg i bla sår og lage infeksjoner som ikke man kan ta med antibiotika. Anonymous poster hash: 4041f...0ca
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Hvorfor var ikke denne pasienten flyttet til et sykehus på et isolat om det var så smittefarlig? Jeg syns denne historien høres ut som oppspinn. Anonymous poster hash: c2e73...4b4 2
Gjest Elseby13 Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Jeg tror du er blitt servert en vandrehistorie.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #6 Skrevet 18. mars 2014 Det damen hadde var nok en blanding av selveste svartedauden (blålilla misfarging), en god dose røverhistorie, en klype gammeldags løgn og rent oppspinn. Vil tro hun kanskje var belemret med barn som opplevde at det voksete et helt eppletre i magen etter å ha spist eplekjærner, og, stakkar. Anonymous poster hash: 2338e...3e7
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #7 Skrevet 18. mars 2014 Det hørtes veldig merkelig ut. Høres ut som en veldig overdrivelse egentlig. MRSA er som oftest ikke dødelig. Det er mange som går rundt med MRSA uten å vite det. Men den kan sette seg i bla sår og lage infeksjoner som ikke man kan ta med antibiotika. Anonymous poster hash: 4041f...0ca Men kan man ikke være ekstra sårbar for MRSA på noe vis? Tenker jo at folk som hadde asmta, kols osv. ble anbefalt å ta svineinfluensa vaksina fordi de var sårbare. Jeg bare spør Hvorfor var ikke denne pasienten flyttet til et sykehus på et isolat om det var så smittefarlig? Jeg syns denne historien høres ut som oppspinn. Anonymous poster hash: c2e73...4b4 Dette er et lite sted som egentlig ikke har noe sykehus, da blir du senda til en naboby. Er jo 20 år siden også om det har noe å si. Herregud jeg blir jo så nysgjerrig:P Jeg tror du er blitt servert en vandrehistorie. Kan jo godt hende, jeg bare husker dette fra 20 år siden, jeg var såvidt tenåring og satt på kjøkkenet, mens min mor satt i stua med venninnen og fortalte henne om hva som hadde skjedd. Men er jo så lenge siden jeg liksågodt kan huske feil Det eneste jeg husker sikkert var dødsannonsen til kollegaen hennes i avisa, for hun kollegaen pleide å passe meg da jeg var lita. Anonymous poster hash: f19f0...359
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå