AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #1 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har aldri testet meg noen gang. Både fordi jeg ikke har tenkt noe særlig på det og fordi jeg blir flau bare av tanken på å spørre om det. Har heller aldri hatt noen mistanker på at noe er galt. Men vil egentlig veldig gjerne få gjort det nå, men stresser mye med det. Vil helst ikke gjøre det hos fastlegen, er det andre steder jeg kan gjøre det? Gjerne et sted jeg og kjæresten kan gjøre det samtidig. Vi er 28 og 29 hvis det har noe å si. Håper noen kan hjelpe Anonymous poster hash: 93c57...521 Anonymous poster hash: 93c57...521
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #2 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har aldri testet meg noen gang. Både fordi jeg ikke har tenkt noe særlig på det og fordi jeg blir flau bare av tanken på å spørre om det. Har heller aldri hatt noen mistanker på at noe er galt. Men vil egentlig veldig gjerne få gjort det nå, men stresser mye med det. Vil helst ikke gjøre det hos fastlegen, er det andre steder jeg kan gjøre det? Gjerne et sted jeg og kjæresten kan gjøre det samtidig. Vi er 28 og 29 hvis det har noe å si. Håper noen kan hjelpe Anonymous poster hash: 93c57...521 Anonymous poster hash: 93c57...521 Vanskelig å gi deg forslag til andre steder siden du ikke sier hvor du befinner deg i landet. Men som generelt svar: De fleste private klinikker tilbyr alle typer "enkle" tester, og blodprøver hvis det er ønskelig. Anonymous poster hash: 822e1...5b5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2014 #3 Skrevet 18. mars 2014 Jeg hadde heller aldri testet meg, og hadde ingen symptomer, derfor tenkte jeg ikke på det heller. Men så tenkte jeg at kanskje jeg skulle gi det et forsøk, og jovisst.. jeg hadde klamydia. Hadde visst gått rundt med det kjempelenge, og det er jo slettes ikke bra. Foreslår at du tester deg med én gang! Det er ikke flaut. Du trenger heller ikke si det direkte til fastlegen. Jeg gikk i skranken på legekontoret og sa at jeg ville ta en klamydiatest, så fikk jeg en kopp som jeg tisset i og leverte på labratoriumet. Det gikk kjempefort, er gratis og ikke det minste flaut. Anonymous poster hash: 432b6...4ef
Mizzyy Skrevet 18. mars 2014 #4 Skrevet 18. mars 2014 Jeg har selv testet meg på helsestasjonen i kommunen, men dere er kanskje for gamle til det nå. Vet ikke hva aldersgrensen er der. Men det er absolutt ikke flaut å teste seg. Det viser jo bare at du er ansvarlig.
Gjest Lille-pus Skrevet 18. mars 2014 #5 Skrevet 18. mars 2014 Jeg mener noen av landets sykehus har poliklinikk som du tester deg gratis på? Korrigere meg vennligst dersom dette ikke lenger stemmer eller er lagt om.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2014 #6 Skrevet 19. mars 2014 I fastlegens øyne er selvfølgelig de som tester seg, ansvarlige og kloke, mens de som ikke tester seg, er uansvarlige. Klamydiatesting er å ta ansvar for egen og kjærestens helse. Hvorfor vil du la fastlegen få et negativt inntrykk av deg ved ikke å teste deg der? Anonymous poster hash: 2c9a4...919
Gjest gjest17 Skrevet 19. mars 2014 #7 Skrevet 19. mars 2014 Om du bor i Oslo kan Olafiaklinikken være noe å sjekke ut?
LiseOslo Skrevet 19. mars 2014 #8 Skrevet 19. mars 2014 Fastlegen din har taushetsplikt, og har sett det meste, så en test er helt dagligdags for han. Som andre nevner: det viser at du er ansvarlig, og det setter nok også legen pris på. Jeg har testet meg flere ganger hos fastlegen, og det har aldri vært noen big deal. For han er det ren rutine. Hvis du i det hele tatt lurer på om du kan ha fått en kjønnssykdom så test deg! Både for din egen del og typen din sin.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå