Gå til innhold

Opplevd å bli presset til ufør?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har opplevd å føle seg presset til arbeid på skjermet arbeidsplass eller til å bli ufør?

Er med i et opplegg nå i regi av kommunen og mistenker at jeg kommer til å bli presset inn i et skjermet opplegg, noe som er helt uaktuelt for meg. Jeg har flere diagnoser å ta av så det er nok derfor, jeg som hadde håpet på en ny start og ikke å bli behandlet sånn! Ender vel med at jeg slutter på hele opplegget og ordner meg sjøl.

Noen med lignende erfaringer?

Anonymous poster hash: ee661...d48

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du, ønsker du å arbeide?

Jeg vet kun om en mor, som forsøkte å presse sønnen til å bli ufør.

Anonymous poster hash: 76e5d...c87

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg ønsker å jobbe ja. Leve normalt, de mener jeg må "svelge noen kameler".

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen som hindrer deg i å ordne dette selv, søke arbeid, få tilbud og begynne i arbeid.

Jeg får inntrykk av at du trenger hjelp til å komme i arbeid, men ikke vil bli behandlet som en som trenger hjelp til å komme i arbeid.

Anonymous poster hash: 96240...6c3
  • Liker 2
Skrevet

Noen som har opplevd å føle seg presset til arbeid på skjermet arbeidsplass eller til å bli ufør?

Er med i et opplegg nå i regi av kommunen og mistenker at jeg kommer til å bli presset inn i et skjermet opplegg, noe som er helt uaktuelt for meg. Jeg har flere diagnoser å ta av så det er nok derfor, jeg som hadde håpet på en ny start og ikke å bli behandlet sånn! Ender vel med at jeg slutter på hele opplegget og ordner meg sjøl.

Noen med lignende erfaringer?

Jeg har ikke opplevd å bli presset til arbeid på skjermet arbeidsplass i min ferd til å bli ufør. Jeg hadde kontorjobb da, og hadde mye kompetanse som kunne brukes i mange bransjer, og jeg opplevde at min arbeidsplass tilrettela for meg helt til det ikke var mulig lenger.

Hva slags kompetanse har du fra før? Du vet at NAV har mange muligheter til å bruke "vanlige" arbeidsplasser til utprøving, både praksisplass, hospitering og mer? Tenker da på at arbeidsgiver kan få lønnstilskudd for å la deg prøve ut.

Arbeidslivssenteret kan også være til hjelp for deg her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ikke presset, men jeg fikk beskjed fra nav at hvis jeg ikke søkte om uføretrygd så ville de kutte all støtten til meg. Det er forståelig at de ikke vil bruke tid på folk som de ikke tror at kan lykkes.

Anonymous poster hash: 88b23...bcd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ikke presset, men jeg fikk beskjed fra nav at hvis jeg ikke søkte om uføretrygd så ville de kutte all støtten til meg. Det er forståelig at de ikke vil bruke tid på folk som de ikke tror at kan lykkes. Anonymous poster hash: 88b23...bcd

Høres merkelig ut. Nav pleier å råde folk til å unngå å søke uføretrygd. De kutter gjerne all støtte. Så må folk søke sosialtrygd i stedet. Tror du ønsketenker litt.

Anonymous poster hash: 17550...358

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, jeg overreagerte nok en smule. Har ikke problem med å få meg jobb, men er bare veldig følsom på dette med jobb, sykemelding over lang tid og den videre veien. Frustrerende å ville jobbe men oppleve å være syk og ikke kunne fungere optimalt! Ser at det var en utblåsning og usikkerhet fra min side, alt føles bedre i dag.

AnonymBruker
Skrevet

Høres merkelig ut. Nav pleier å råde folk til å unngå å søke uføretrygd. De kutter gjerne all støtte. Så må folk søke sosialtrygd i stedet. Tror du ønsketenker litt.

Anonymous poster hash: 17550...358

Hva mener du med ønsketenker? Uføretrygd har aldri vært mitt ønske. Tidligere har jeg nektet å søke om uføretrygd siden jeg fint kan arbeide deltid med riktig tilrettelegging. Nav anbefalte uføretrygd allerede for 7 år siden så jeg forstår at de til slutt satte foten ned. Til tross for min motstand mot uføretrygding har det vært en lettelse å få en sikker inntekt og slippe å forholde meg til meldekort og krav fra nav. Etter et halvt år på uføretrygd har jeg fått mer overskudd enn jeg har hatt de siste 10 årene.

Anonymous poster hash: 88b23...bcd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...