Gå til innhold

Hvor mye koster spiral?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt til å be om spiral neste gang jeg skal til legen.

Jeg vil ha henvisning til gynekolog, fordi jeg ikke vil at fastlegen skal sette den inn.

Får man ikke en sjekk samtidig som man skal sette inn spiral? Celleprøve og sånn for å se at alt er normalt?

Kommer dette i tillegg til prisen på spiralen?

Skal be om minispiralen Jaydess, og den ligger vel på 1124 kr.

Kan noen fortelle meg hvor mye jeg blir å betale totalt?

Anonymous poster hash: 4d194...eca
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har tenkt til å be om spiral neste gang jeg skal til legen.

Jeg vil ha henvisning til gynekolog, fordi jeg ikke vil at fastlegen skal sette den inn.

Får man ikke en sjekk samtidig som man skal sette inn spiral? Celleprøve og sånn for å se at alt er normalt?

Kommer dette i tillegg til prisen på spiralen?

Skal be om minispiralen Jaydess, og den ligger vel på 1124 kr.

Kan noen fortelle meg hvor mye jeg blir å betale totalt?

Har du unger? Ikke sikkert legen er villig til å gi deg spiral sånn uten videre. Det er ikke så enkelt å sette spiral på damer som ikke har født, det er rett og slett trangt.

Anonymous poster hash: 01cae...7da

Skrevet

Normalt må du få en resept på spiralen og gå og kjøpe den selv på apoteket før du skal til legen. De gangene jeg har fått satt inn spiral (er på min fjerde) har jeg betalt legen for normal konsultasjon + materialer brukt (materialer for ca 20 kr).

Hvis du vil ha tatt celleprøver, sjekke for kjønnssykdommer etc. så gi beskjed, så gjør de det samtidig.

Skrevet

Har du unger? Ikke sikkert legen er villig til å gi deg spiral sånn uten videre. Det er ikke så enkelt å sette spiral på damer som ikke har født, det er rett og slett trangt.

Jaydess spiralen er laget for kvinner som ikke har født.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe problem å få spiral selv om man ikke har født. Dessuten tåler jeg ikke annen prevensjon, så har ikke så mye valg. I tillegg er Jaydess minispiral og godt egnet for kvinner som ikke har født:)

Trodde det var vanlig å ta celleprøve i forbindelse med spiral. Hvis ting ikke er som det skal der nede, så bør man jo ikke ha spiral heller? Derfor lurer jeg på om denne undersøkelsen kommer i tillegg til spiralen. Pleier det ikke å være ganske dyrt med GU?

Hvor mye har dere betalt for hele prosessen? Altså spiral+timen hos gynekolog?

Er fattig student, så har egentlig ikke råd til å bruke penger på dette i det hele tatt. Derfor må jeg vite litt hvor mye det koster så jeg får fikset på budsjettet og spart litt penger.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke noe problem å få spiral selv om man ikke har født. Dessuten tåler jeg ikke annen prevensjon, så har ikke så mye valg. I tillegg er Jaydess minispiral og godt egnet for kvinner som ikke har født:)

Trodde det var vanlig å ta celleprøve i forbindelse med spiral. Hvis ting ikke er som det skal der nede, så bør man jo ikke ha spiral heller? Derfor lurer jeg på om denne undersøkelsen kommer i tillegg til spiralen. Pleier det ikke å være ganske dyrt med GU?

Hvor mye har dere betalt for hele prosessen? Altså spiral+timen hos gynekolog?

Er fattig student, så har egentlig ikke råd til å bruke penger på dette i det hele tatt. Derfor må jeg vite litt hvor mye det koster så jeg får fikset på budsjettet og spart litt penger.

Time hos gynekolog + celleprøve koster 363,-, pluss kostnaden for spiral. Det koster 315,- for timen og 48,- for utstyr ifbm celleprøve.

Anonymous poster hash: 45795...f6b

AnonymBruker
Skrevet

Celleprøve kan du forresten ta hos fastlegen også. Trenger ikke dra til gynekolog for det.

Anonymous poster hash: 45795...f6b
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes egne spiralstørrelser for oss som ikke har født. Jeg har gjort dette hos tre ulike leger nå, og aldri behøvd å debattere dette, jeg har bestilt en spiral, ferdig med det.

Jeg bruker kobberspiral, det kostet ingenting, jeg fikk den hos fastlegen og betalte vanlig egenandel for timen den ble satt inn.

Anonymous poster hash: 07600...8b0

• Liker 1
Skrevet

Jeg betalte rundt 1700 for Mirena og timen, inkludert celleprøve og andre tester.

Dessuten er det en gammeldags oppfatning at spiral bare er for kvinner som har født. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...